De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje, sinds gisteren geeft mijn Golf GTD (2017) aan dat de motorolie aan vervanging toe is. Ik ga morgen een afspraak maken in de garage voor onderhoud maar dat zal dan wellicht pas iets zijn voor eind van volgende week. In tussentijd zou ik er toch al graag iets van olie bijkappen om zeker te zijn.

Kunnen jullie mij misschien vertellen met welke olie ik sowieso safe zit? (merk/type)
Voor de toekomst : in je boekje kan je lezen welke type(s) olie in je wagen mogen. Daar staat ook een code bij vermeld. Die code moet je bij voorkeur terugvinden op de bus olie die je gebruikt.

Voorlopig moet je niets bijkappen maar ik heb wel altijd een bus olie in mijn koffer liggen. Just in case.

Met 140pk rij je vaak wat sportiever, waardoor er rapper bandenslijtage en remslijtage optreedt.
Dat besef je toch ook wel? :p
Ik rij 10x sportiever met mijn 110pk Peugeot Partner tov mijn pa met zijn 170pk Mercedes C-klasse ze. Zoals @MrKend54l zegt. Meer pk gaat minder moeite moeten doen om dezelfde "prestaties" af te leveren.

Niet iedereen is zoals wij hier. Niet iedereen past zijn rijstijl aan aan het aantal pk hij onder z'n rechtervoet heeft.

Wil totaal niets zeggen.

I know, Top Gear, dus niet 100% accuraat maar er zit toch een logica in:

Vraagje, sinds gisteren geeft mijn Golf GTD (2017) aan dat de motorolie aan vervanging toe is. Ik ga morgen een afspraak maken in de garage voor onderhoud maar dat zal dan wellicht pas iets zijn voor eind van volgende week. In tussentijd zou ik er toch al graag iets van olie bijkappen om zeker te zijn.

Kunnen jullie mij misschien vertellen met welke olie ik sowieso safe zit? (merk/type)
Je krijgt de boodschap dat de olie aan vervanging toe is, dat je dus op onderhoud dient te gaan.
Als je de boodschap krijgt dat je oliepeil te laag is, dan moet je waarschijnlijk bijvullen. Maar wel eerst zelf controleren of hij effectief te laag staat met de peilstok.

Zeker niet gaan bijvullen als dat niet nodig is, want te veel olie in de motor is ook slecht.

Stomme vraag, maar stijgen de prijzen vannacht om 00:00 of pas morgenochtend om 06:00 ofzo? :p
kga vanavond nog weg en zou liefst op terugweg tanken, tenzij de prijzen stijgen om middernacht natuurlijk

Stomme vraag, maar stijgen de prijzen vannacht om 00:00 of pas morgenochtend om 06:00 ofzo? :p
kga vanavond nog weg en zou liefst op terugweg tanken, tenzij de prijzen stijgen om middernacht natuurlijk
Normaal is dat om 0u, hoewel sommigen dat ook al een uurtje vroeger doen bij grotere prijsverhogingen omdat het voor de pomphouder natuurlijk ook duurder wordt in aankoop en hij onder de grond dus wel wat kapitaal heeft zitten dat die niet graag “weggeeft”.

Is die condens aan binnenkant van koplamp normaal voor een wagen van 6 maanden oud? Hij staat wel steeds buiten.. maar weet dus niet of dit wel ok is?

Koplampen waren vanbuiten bevroren en toen stond de zon erop..

kuRCN1c.jpeg

Jama echt of zijt ge sarcastisch? Want ik heb dat bij m'n vorige wagens precies nooit voorgehad of opgemerkt? :unsure:
Natuurlijk is dat niet normaal. Lol dat je dat zelfs vraagt :P

Die koplamp is normaal volledig dicht en kan dus nooit condens in vormen.

Op bimmerboard zijn de meningen toch ook verdeeld over dit onderwerp.. zouden blijkbaar niet persé luchtdicht zijn. Als je dan vochtige lucht + LED's die niet warm word kan je wat condens krijgen..

Ik ga volgende week er sowieso eens mee langs de dealer maar ik voel de uitleg alweer hangen dus :sarcastic:

Ik ben benieuwd wat uw dealer gaat zeggen want veel constructeurs claimen dat het wel normaal is tenzij het na max een paar dagen niet weg gaat of dat er grotere druppels/meer vocht ontstaat.
Daarmee niet gezegd dat ik er blij mee zou zijn dus zeker tot bij uw dealer mee gaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan