De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet niet in welke thread dit thuishoort :p :

ik ben echt super fan van die nieuwe defender geworden. Bij de lanceren vond ik die al dik ok, maar nu is het echt mijn nr1.
Zie dit wel als 2e wagen, gezien ik echt een V8 wil hebben en die als lichte vracht zou willen inschrijven. En dan is dat natuurlijk wel een dure grap...

Op iets langere termijn (binnen een jaar of 2-3) zie ik mij dat toch kopen. Echt een ultieme bak imo. (zou dat echt verkiezen boven een dikke sportwagen).

Land-Rover-Defender-110-V8-5.jpg

weet niet in welke thread dit thuishoort :p :

ik ben echt super fan van die nieuwe defender geworden. Bij de lanceren vond ik die al dik ok, maar nu is het echt mijn nr1.
Zie dit wel als 2e wagen, gezien ik echt een V8 wil hebben en die als lichte vracht zou willen inschrijven. En dan is dat natuurlijk wel een dure grap...

Op iets langere termijn (binnen een jaar of 2-3) zie ik mij dat toch kopen. Echt een ultieme bak imo. (zou dat echt verkiezen boven een dikke sportwagen).

Land-Rover-Defender-110-V8-5.jpg
Hier ook fan! In het begin wist ik niet wat ik er moest van denken, maar ondertussen 😍.

Mijne pa heeft feb ‘21 een 90 lichte vracht besteld. Levering is geschat op juni ‘22. Heb hem nog kunnen overtuigen om van 20 naar 22 inch wielen te gaan. Config zoals onderstaande foto’s (zonder lelijke wielcover).

QdOVBLn.jpg

0BA2APm.jpg

Heb mij altijd afgevragen hoeveel mensen effectief dat reservewiel gebruiken.
Bij de meeste is dat versiering met meestal een verrotte band erop.

Iemand hier die op CNG rijdt ?
Ik vroeg mij af nu die prijzen toch vrij hoog zijn, hier bij ons aan dats staat CNG 2,23.
Is dit nu nog goedkoper dan op benzine rijden want CNG wordt in € per kg uitgedrukt ipv per liter ?
En kan je dan gewoon op benzine rijden ?
Heb het eens wat uitgerekend en het komt zowat break even uit. Op CNG kan ik iets langer rondrijden dan op benzine. Vanaf ik boven de 2,2 €/kg tank, dan is CNG niet meer voordeliger.

Ik heb 4 tanks die goed zijn voor 19 kg CNG en een bezinetank van 25 liter. Voorlopig zal ik enkel benzine tanken.
De nieuwe modellen hebben een tank van 15 liter als ik me niet vergis, dat is toch wel ambetant.

In 2020 zonnepanelen gelegd, dat was dankzij de regering ook dik tegen m'n kloten. Nu gekozen voor CNG en 't is weer prijs.
Fuck het milieu. 't Is gedaan.

Wat kom ik hier tegen: https://panorama.nl/artikel/471726/...ieuwe-autos-vanaf-juli-verplicht-in-nederland

Enig idee of dit dan ook zo zal zijn hier in België aangezien er sprake is van EU regelgeving? Niets van in het nieuws gezien. Begrijpelijk dat men dit wil vormgeven voor de veiligheid. Echter zwaar vrijheid beperkende maatregelen en totaal nog niet veilig:

Wat kom ik hier tegen: https://panorama.nl/artikel/471726/...ieuwe-autos-vanaf-juli-verplicht-in-nederland

Enig idee of dit dan ook zo zal zijn hier in België aangezien er sprake is van EU regelgeving? Niets van in het nieuws gezien. Begrijpelijk dat men dit wil vormgeven voor de veiligheid. Echter zwaar vrijheid beperkende maatregelen en totaal nog niet veilig:
Europese regelgeving werkt rechtstreeks door in België. Maar het systeem is al zo afgezwakt vanwege weerstand van de gemiddelde persoon en autoconstructeur dat het gewoon gaat neerkomen op een eenmalig toontje. Reken er op dat men zo min mogelijk irriterende systemen zal proberen uit te vinden.

Zouden jullie hier in België een tweedehands kopen die ervoor door een garage geïmporteerd werd naar België? In dit geval vanuit Spanje.

Gisteren 5L Ad Blue in de tank gedaan omdat de indicator aangaf dat ik dit moest doen. Nu blijkt die indicator te blijven pinken toen ik nadien nog even weg moest. Gisterenavond laat verdween de melding wel uit het diagnoserapport toen ik terug thuis kwam en ik de auto opnieuw opstartte, dus hopelijk duurt het gewoon een tijdje voor de auto "weet" dat hij terug genoeg heeft. Als die blijft pinken zal ik eens bellen met de garage ...

Had me een nieuwe dashcam gekocht. Zo een Vantrue N4 met 3 camera's. Nu wil ik de achtercamera aansluiten op de front maar merk ik dat ik 0.5m te kort heb. Kan ik gewoon zo'n verlengstuk plaatsen zonder dat dit invloed heeft op de beeldkwaliteit. Frontcam heeft 4K , achtercamera is full HD.

Bovenstaande zou het gemakkelijkste zijn. Ben 3 kwartier bezig geweest om de kabel volledig uit 't zicht te geleiden van de achterklep naar voor.
Maar moest dit dus kwaliteitsverlies geven kan ik mss beter een langere USB-C aanschaffen.

Ondertussen een nieuwe voorruit gekregen in garantie. Vind ik zeer correct van de garage.

Ondertussen al 7000 km met de wagen gereden. Die 1.9tdi houdt goed stand.

Ondertussen een nieuwe voorruit gekregen in garantie. Vind ik zeer correct van de garage.

Ondertussen al 7000 km met de wagen gereden. Die 1.9tdi houdt goed stand.
Een van de beste motoren denk ik. Vag stal?
Alhoewel ik ook zeer content ben van mijn 2.0 150 pk in mijn huidige golf ( die ze nu blijkbaar niet meer maken ).

Vraagje, sinds gisteren geeft mijn Golf GTD (2017) aan dat de motorolie aan vervanging toe is. Ik ga morgen een afspraak maken in de garage voor onderhoud maar dat zal dan wellicht pas iets zijn voor eind van volgende week. In tussentijd zou ik er toch al graag iets van olie bijkappen om zeker te zijn.

Kunnen jullie mij misschien vertellen met welke olie ik sowieso safe zit? (merk/type)

Vraagje, sinds gisteren geeft mijn Golf GTD (2017) aan dat de motorolie aan vervanging toe is. Ik ga morgen een afspraak maken in de garage voor onderhoud maar dat zal dan wellicht pas iets zijn voor eind van volgende week. In tussentijd zou ik er toch al graag iets van olie bijkappen om zeker te zijn.

Kunnen jullie mij misschien vertellen met welke olie ik sowieso safe zit? (merk/type)
Ik zou niets bijkappen tenzij hij onder minimum staat en je nog al hebt moeten bijgieten tussen onderhouden in.

Domme vraag:
Momenteel aan het kijken voor tweede wagen voor vriendin, zijnde een Renault Captur.
De goedkoopste versie is die van 90pk. Een automatic is altijd wel leuker, maar die komt precies alleen aan 140pk (wat misschien 'veel' is om dagelijks rond de kerktoren te rijden en shopping tripjes te doen?).

Los van verschil in aankoopprijs, op welke kost heeft die 140pk nog impact? Duurdere verzekering? Meer jaarlijkse taks,...?

Los van verschil in aankoopprijs, op welke kost heeft die 140pk nog impact? Duurdere verzekering? Meer jaarlijkse taks,...?
Duurdere verzekering.
Hogere belastingen.
Mogelijks meer onderhoud (meer pk's kan meer slijtage zijn, ook aan banden en remmen)
Onderhoud kan duurder zijn dan wanneer je hetzelfde werk zou doen aan de 90pk versie.
Vaak hoger verbruik.
Afschrijving kan iets sneller gaan of net minder snel, afhankelijk van de vraag op dat moment.

1) Mogelijks meer onderhoud (meer pk's kan meer slijtage zijn, ook aan banden en remmen)
2) Vaak hoger verbruik.
Van waar haal je dat? 90pk of 140pk gaat echt niks verschil maken qua bandenslijtage. Ook met 90pk kan je die oproken hoor. Remmen is zeker al niet correct, de snelheid waarbij je afremt is belangrijk. En die snelheid is hetzelfde bij 90 of 140pk.

Vaak zelfs in tegendeel zal de motor in zijn totaliteit minder verbruiken omdat deze veel makkelijker op snelheid komt en een motor soms ook efficiënter is als hij niet gedowntuned is.

Van waar haal je dat? 90pk of 140pk gaat echt niks verschil maken qua bandenslijtage. Ook met 90pk kan je die oproken hoor. Remmen is zeker al niet correct, de snelheid waarbij je afremt is belangrijk. En die snelheid is hetzelfde bij 90 of 140pk.

Vaak zelfs in tegendeel zal de motor in zijn totaliteit minder verbruiken omdat deze veel makkelijker op snelheid komt en een motor soms ook efficiënter is als hij niet gedowntuned is.
Met 140pk rij je vaak wat sportiever, waardoor er rapper bandenslijtage en remslijtage optreedt.
Dat besef je toch ook wel? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan