De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
50% van de aankoopprijs na 4 jaar is toch zowat een vuistregel die ik ook altijd in gedachten hou
Ik had een jonge tweedehands wagen van 1 jaar oud, nu rij ik er zo'n 3 jaar mee en vind vergelijkbare modellen aan 80% van mijn aankoopprijs.
Not bad... de gestegen tweedehandsmarkt zit er wat voor tussen vermoed ik.

De verwarming van mijn auto (een peugeot 308 uit 2009 met ~150.000km) doet het niet meer.
Kosten incl. werkuren: 730 euro wist men mij te vertellen aan de telefoon. Het zal ook pas in januari hersteld kunnen worden.

De dame aan de telefoon wist mij te zeggen dat 'de computer die de verwarming aanstuurt niet meer werkt'. Het onderdeel ter vervanging kost ruim 600 euro.
Ik heb er mij weinig vragen bij gesteld. Maar over welk onderdeel zou ze het gehad hebben?
Als ik wat filmpjes op het internet bekijk zijn dit precies allemaal mechanische processen?

Iemand die een goeie velgenhersteller kent regio Limburg? Fatsoenlijk, geen bricoleur ofzo :p

De verwarming van mijn auto (een peugeot 308 uit 2009 met ~150.000km) doet het niet meer.
Kosten incl. werkuren: 730 euro wist men mij te vertellen aan de telefoon. Het zal ook pas in januari hersteld kunnen worden.

De dame aan de telefoon wist mij te zeggen dat 'de computer die de verwarming aanstuurt niet meer werkt'. Het onderdeel ter vervanging kost ruim 600 euro.
Ik heb er mij weinig vragen bij gesteld. Maar over welk onderdeel zou ze het gehad hebben?
Als ik wat filmpjes op het internet bekijk zijn dit precies allemaal mechanische processen?
Automatische airco? Dan zullen ze uw bedieningspaneel bedoelen.

Iemand een idee hoe je het sleutelgat van een auto (Honda Jazz-2005) kan "deblokkeren"?
De autosleutel gaat er probleemloos in maar na veel heen en weer draaien beweegt hij zo goed als niet. De deur zelf gaat dus ook niet open.
Ik heb WD40 proberen te sprayen in het sleutelgat en dan wat met de autosleutel heen en weer te draaien maar helaas zonder succes.
Zou dit kunnen werken: https://www.auto5.be/nl/p/debloc-oi...tml?CatalogID=48599&CatalogCategoryName=48606 ?

Context: de auto reageert sinds gisteren niet meer op de transponder van de autosleutel (die nog werkt) dus trachtte ik hem op de "fysieke" manier te openen maar dat lukt dus niet.

Dankjewel!

Iemand een idee hoe je het sleutelgat van een auto (Honda Jazz-2005) kan "deblokkeren"?
De autosleutel gaat er probleemloos in maar na veel heen en weer draaien beweegt hij zo goed als niet. De deur zelf gaat dus ook niet open.
Ik heb WD40 proberen te sprayen in het sleutelgat en dan wat met de autosleutel heen en weer te draaien maar helaas zonder succes.
Zou dit kunnen werken: https://www.auto5.be/nl/p/debloc-oi...tml?CatalogID=48599&CatalogCategoryName=48606 ?

Context: de auto reageert sinds gisteren niet meer op de transponder van de autosleutel (die nog werkt) dus trachtte ik hem op de "fysieke" manier te openen maar dat lukt dus niet.

Dankjewel!
Ik zou dat niet gebruiken maar een smeermiddel specifiek voor sloten.
Misschien een domme vraag maar je weet toch zeker dat de sleutel op het slot past?
Kan je er uw koffer mee openmaken?

Misschien ook eentje om rekening mee te houden, is uw autobatterij niet gewoon kapot?
Oude batterij, koude buitentemperatuur zijn goeie parameters om misserie mee te hebben.

Ik zou dat niet gebruiken maar een smeermiddel specifiek voor sloten.
Misschien een domme vraag maar je weet toch zeker dat de sleutel op het slot past?
Kan je er uw koffer mee openmaken?

Misschien ook eentje om rekening mee te houden, is uw autobatterij niet gewoon kapot?
Oude batterij, koude buitentemperatuur zijn goeie parameters om misserie mee te hebben.

Dank je, zal dit morgen kopen.

Haha, ja daar ben ik zeker van.
Nee, de koffer heeft geen sleutelgat. Er is maar 1 sleutelgat, die aan de chauffeurskant (centrale vergrendeling).

Dat zou kunnen maar ik heb hier geen enkele keer een lichtje zien branden op het dashboard. Ik kan het ook niet nakijken aangezien je de motorkap enkel kan openen vanuit de binnenkant.

Ik zag wel dat de het touwtje in de koffer (om het reservewiel er uit te halen) gedeeltelijk in het "locking" gedeelte van de koffer. Zou het kunnen dat het in een soort van Schrödinger positie bevindt waarbij de koffer zowel gesloten is (wat het fysiek is) en tegelijkertijd open is (wat het elektronisch [mogelijks] is) ?

Droog is beter dan nat, toch voor een auto of moto.
Vraag het anders aan de balie bij autoshop ala auto 5
Mij hebben ze altijd aangeraden om grafietpoeder boven wd40 te gebruiken.
Ik denk dat het allebei geen kwaad kan hoor.
Pak het goedkoopste lol

Ik heb dat is met men Gixxer ook voorgehad en grafietpoeder kreeg het slot los, wd40 niet.

Kan ook gewoon zijn dat het ijzeren gedeelte van uw sleutel is afgesleten en dus niet meer deftig past in uw slot. Al geprobeerd met de reservesleutel?

Kan ook gewoon zijn dat het ijzeren gedeelte van uw sleutel is afgesleten en dus niet meer deftig past in uw slot. Al geprobeerd met de reservesleutel?

Ja, reeds geprobeerd. Hetzelfde resultaat.
Zou overigens vreemd zijn moest dit de oorzaak zijn aangezien ik die reservesleutel heb laten bijmaken door een slotenmaker en hij heeft hier geen enkele opmerking over gemaakt. Noch een andere slotenmaker die ik uiteindelijk niet heb genomen omdat hij te duur was.

UPDATE:

@MrKend54l: De WD40 Slotspray heeft helaas niets uitgehaald. Verschillende kerennde spray gespoten, zowel in het sleutelgat als op de sleutel zelf. Het lijkt me eerder een preventief middel of dien ik nog even te wachten opdat het een effect heeft? Staat namelijk niet aangegeven op het flesje.

@boomheadshot: Ook de Marly grafietpoeder heeft na veel heen en weer gedraai niets uitgehaald. Blijven proberen of is er een alternatief middel?

Heb een pechtdienst gebeld om te vragen hoeveel een herstelling zou kosten: 250 EUR. Is dit een "normaal" tarief?

UPDATE:

@MrKend54l: De WD40 Slotspray heeft helaas niets uitgehaald. Verschillende kerennde spray gespoten, zowel in het sleutelgat als op de sleutel zelf. Het lijkt me eerder een preventief middel of dien ik nog even te wachten opdat het een effect heeft? Staat namelijk niet aangegeven op het flesje.

@boomheadshot: Ook de Marly grafietpoeder heeft na veel heen en weer gedraai niets uitgehaald. Blijven proberen of is er een alternatief middel?

Heb een pechtdienst gebeld om te vragen hoeveel een herstelling zou kosten: 250 EUR. Is dit een "normaal" tarief?

Zou het dan niet goedkoper zijn om bij de schroot een slot te gaan halen (met de sleutels bij) en dit gewoon vervangen?

Zou het dan niet goedkoper zijn om bij de schroot een slot te gaan halen (met de sleutels bij) en dit gewoon vervangen?
Nee, het aanbod van Honda Jazz onderdelen in de lokale schroot is namelijk erg laag en ik denk dat het inclusief werkuren evenveel zal kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan