De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Chrome onderdelen (raamlijsten, dakrails, enz.) in 't zwart zetten, is dat makkelijk zelf te doen? Wordt dat met folie gedaan of effectief met lak?

Chrome onderdelen (raamlijsten, dakrails, enz.) in 't zwart zetten, is dat makkelijk zelf te doen? Wordt dat met folie gedaan of effectief met lak?

Top! Precies wat ik zocht.

Heb jij, of iemand hier, dat al eens zelf gedaan? Het ziet er mij nu ook niet zo moeilijk uit, als je er de tijd voor neemt.
Had prijs gevraagd en het ging mij €250 kosten voor de raamlijsten, dakrails en hier en daar wat chrome op de voorkant.

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe werkt voordeel alle aard op een bedrijfswagen precies? Als ik op mijn loonbrief een voordeel alle aard van 275 EUR zie staan voor mijn bedrijfswagen, hoeveel belastingen betaal ik dan effectief voor die wagen?

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe werkt voordeel alle aard op een bedrijfswagen precies? Als ik op mijn loonbrief een voordeel alle aard van 275 EUR zie staan voor mijn bedrijfswagen, hoeveel belastingen betaal ik dan effectief voor die wagen?
Grof gezegd de helft.
Ge kunt het exacte bedrag berekenen door zo'n bruto-netto calculator te gebruiken en je loon met en zonder bedrijfswagen te simuleren.

Reparatie na ongeluk in recht. Zijn er voor- of nadelen bij het kiezen van de hersteller? Verzekering biedt enkele aangesloten garages aan, waarbij ik dan sowieso een gratis vervangwagen krijg en de herstelling relatief snel zal verlopen. Maar ik ben uiteindelijk vrij om te kiezen waar ik ga voor de herstelling, maar dan komt er een expert aan te pas en heb ik geen vervangwagen en kan het allemaal wat langer duren.

Aangezien de wagen nog perfect kan rijden is de langere duurtijd tot de herstelling van geen belang. Ook een vervangwagen kan wel geregeld worden bij m'n vaste garagist.

Morgen weekendje naar antwerpen met de trein, maar ik zie geen rechtstreekse verbinding van brugge naar antwerpen centraal.
Hoe komt dat nu weer? 2 uur , en overstappen in gent blijkbaar....

Morgen weekendje naar antwerpen met de trein, maar ik zie geen rechtstreekse verbinding van brugge naar antwerpen centraal.
1u47 en overstappen in Brussel zou ik denken?

Dat er geen rechtstreekse trein is dat is inderdaad vreemd.
Maar goed met de wagen rij je er ook 1,5u op. Dus zo zot is die 2u met tussenstop dan niet.

Top! Precies wat ik zocht.

Heb jij, of iemand hier, dat al eens zelf gedaan? Het ziet er mij nu ook niet zo moeilijk uit, als je er de tijd voor neemt.
Had prijs gevraagd en het ging mij €250 kosten voor de raamlijsten, dakrails en hier en daar wat chrome op de voorkant.

Da hangt er vanaf hoe goed het moet zijn é :) Het ziet er gemakkelijk uit inderdaad, tot ge er aan begint of uw rubbers kapot snijdt.

Er zijn "professionele" wrappers die het nog nie kunne dus jah :p

250€ is normaal een gangbare prijs voor enkel raamlijsten. Dakrails zijn gelijkaardig.
Voor raamlijsten dakrails en wa prul reken je normaal al wel snel op een 650-750 euro indien het goed gedaan mag worden :)

Da hangt er vanaf hoe goed het moet zijn é :) Het ziet er gemakkelijk uit inderdaad, tot ge er aan begint of uw rubbers kapot snijdt.

250€ is normaal een gangbare prijs voor enkel raamlijsten. Dakrails zijn gelijkaardig.
Voor raamlijsten dakrails en wa prul reken je normaal al wel snel op een 650-750 euro indien het goed gedaan mag worden :)

Volgens wat hij typte 250 voor alles .
Spotgoedkoop dus dan?

Volgens wat hij typte 250 voor alles .
Spotgoedkoop dus dan?

spotgoedkoop idd als dat voor alles is

Té goedkoop eigenlijk. Wetende dat het meer dan een halve dag werk is en dan nog materiaal kom je daar niet aan uit :-)

Laatst bewerkt:

Ik heb gemist inderdaad. €250 (ongeveer, mondeling gezegd aan telefoon) voor de raamlijsten alleen. met de rest erbij zal het inderdaad al meer naar de 650-750 euro gaan.

Merci! Ik zal nog eens goed nadenken vooraleer ik er mij aan waag.

Mijn wagen doet er de laatste tijd wat langer over om te starten. Sleutel draaien, kleine stilte (of heel stil geratel ofzo), schiet toch in gang.
Met de koude (en winter in aantocht) zou ik dit graag opgelost zien.
Ik ken er niks van, maar ik zou denken de batterij?
Is nog niet lang geleden op onderhoud geweest en ik kreeg er geen melding van.
Kan ik dit, bv bij een Auto 5, laten controleren?

Mercedes GLA, 2015
Voor zover ik mij herinner. nog nooit batterij vervangen.

Stel dat het de batterij is, moet ik dan ergens op letten als ze vragen welke er in moet? Uiteraard 1 die voor mijn model is, maar er zijn uiteenlopende prijzen.

Mijn wagen doet er de laatste tijd wat langer over om te starten. Sleutel draaien, kleine stilte (of heel stil geratel ofzo), schiet toch in gang.

Mercedes GLA, 2015

Stel dat het de batterij is, moet ik dan ergens op letten als ze vragen welke er in moet? Uiteraard 1 die voor mijn model is, maar er zijn uiteenlopende prijzen.
Zit met hetzelfde. Is idd batterij, asap vervangen...

Mercedes GLA, 2015

lijkt idd de batterij te zijn, normaal kunnen ze de batterij ook testen bij bv een auto5 zie ik.

Wij zijn momenteel in het bezit van een bmw 318d (g21, 2020) met 65k op de teller.
Nu zit ik te twijfelen om deze van de hand te doen om over te schakelen op een benzine. Sinds we beide vaak met de fiets naar het werk gaan doen we geen lange afstanden meer dagelijks.

Voornaamste reden echter is owv de restricties die ze dieselwagens gaan opleggen. Is het niet verstandiger deze nu te verkopen en over te schakelen? Of zien jullie de absolute verbanning van diesels niet zo snel tot stand komen als ze zelf beweren.

Wij zijn momenteel in het bezit van een bmw 318d (g21, 2020) met 65k op de teller.
Nu zit ik te twijfelen om deze van de hand te doen om over te schakelen op een benzine. Sinds we beide vaak met de fiets naar het werk gaan doen we geen lange afstanden meer dagelijks.

Voornaamste reden echter is owv de restricties die ze dieselwagens gaan opleggen. Is het niet verstandiger deze nu te verkopen en over te schakelen? Of zien jullie de absolute verbanning van diesels niet zo snel tot stand komen als ze zelf beweren.
Van benzines is er genoeg aanbod in alle prijsklasses. Dus in dat opzicht denk ik dat ze die dieselverbanning gewoon gaan doorzetten.
Maar ik weet niet of je goedkoper gaat uitkomen door nu te wisselen ipv over enkele jaren te wisselen.

Van benzines is er genoeg aanbod in alle prijsklasses. Dus in dat opzicht denk ik dat ze die dieselverbanning gewoon gaan doorzetten.
Maar ik weet niet of je goedkoper gaat uitkomen door nu te wisselen ipv over enkele jaren te wisselen.
Ik ben de opties voor een Passat plug-in-hybrid aan het bekijken. Enkel als ik bij onze Duitse vrienden kijk zit ik met auto’s van 160kw en 218pk. Den Duits rijdt precies gaarne met een zware wagen :p

Ik ben de opties voor een Passat plug-in-hybrid aan het bekijken. Enkel als ik bij onze Duitse vrienden kijk zit ik met auto’s van 160kw en 218pk. Den Duits rijdt precies gaarne met een zware wagen :p
Dat is voornamelijk door dat plug-in verhaal. Je elektromotor moet de wagen redelijk kunnen verplaatsen, dus dan heb je al minstens 60pk ongeveer. Koppel daar een "normale" motor aan van 150pk (die je dan ook nodig hebt om alle elektrobrol te vervoeren), en je zit al aan je 210pk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan