De Kemping

ÉÉN De Kemping

Gray

Member
75fbf35d-8f34-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg



De kemping is een programma waarin negen jongeren (ook ouderen dit seizoen) samen met creatieve duizendpoot en jongerenbegeleider Tijs Vanneste vanuit het niets een camping opstarten én uitbaten.

Ik moet zeggen, echt wel mijn favoriete programma van het moment, en wat is die Tijs toch een topkerel!
 
Laatst bewerkt:
Tijs goeie gast, die Lex moet mij nog geld. Tof program wel voor de rest, alleen ligt het "kempisch klappen" der wel wa dik op. Die mannen klappen in't echt zo plat nie.
 
Tijs goeie gast, die Lex moet mij nog geld. Tof program wel voor de rest, alleen ligt het "kempisch klappen" der wel wa dik op. Die mannen klappen in't echt zo plat nie.
Ik hoop dat de Lex dan wat geld krijgt voor dat programma dan kan hem u terugbetalen:laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Oude beschrijving misschien nog want dit seizoen niet enkel met jongeren.

Tijs goeie gast, die Lex moet mij nog geld. Tof program wel voor de rest, alleen ligt het "kempisch klappen" der wel wa dik op. Die mannen klappen in't echt zo plat nie.
Dat vind ik ook wel wat overdreven.
En ik zou graag eens weten hoe het met de mensen van vorig seizoen gaat, aangezien het "doel" is ze terug helpen om een job te vinden i.p.v. feelgood TV te maken.
 
Helemaal gemist dat dit opnieuw begonnen is, binnenkort eens bijkijken. Vorig seizoen echt wel genoten van Tijs en z'n kliek. Het accent vind ik wel tof maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor mensen die zelf niet van de Kempen zijn minder is.
 
Tijs goeie gast, die Lex moet mij nog geld. Tof program wel voor de rest, alleen ligt het "kempisch klappen" der wel wa dik op. Die mannen klappen in't echt zo plat nie.
Ik gok dat ze in' echt gewoon plat Dessels klappen. In de serie doen ze imo nog wat moeite om niet altijd dialect te praten.
Ontopic..gewoon eerlijke warme televisie wat alle andere uitgezonden onzin wat doet vergeten.
 
Hola, goede muziek keuze in de laatste aflevering. Komt daar ineens Kyuss binnen sluipen :love2: .
 
Diene jongen dat autistisch is...laat ons eerlijk zijn hoe erg het ook is, denk dat die zeer moeilijk kan welvaren op een werkvloer.
 
Diene jongen dat autistisch is...laat ons eerlijk zijn hoe erg het ook is, denk dat die zeer moeilijk kan welvaren op een werkvloer.
In DIT geval moet ik u spijtig genoeg door mijn eigen (meermaalse) ervaringen gelijk geven.
(Omdat het hier duidelijk is dat we niet over iemand spreken die slechts weinig last ondervindt van zijn autismespectrumstoornis.)
En dan bedoel ik simpelweg dat je iemand met een zware vorm van autisme niet kan tewerkstellen zonder daarbij zwaar in te boeten in de werkuren van (een) begeleidende collega('s).

Van zodra er bijv. enige vorm van overleg dient te gebeuren, zal je ook weinig feedback mogen verwachten, zonder zelf op de hoogte te zijn van waarmee die persoon bezig is. Voor collega's en klanten kan dat op termijn (ook op korte termijn al) als storend gezien worden.

Verder ligt het werktempo veel lager, door hun drang om dingen goed voor te bereiden vooraleer ze ergens effectief mee starten.
De taken dienen daarom specifieker uitgeschreven of uitgelegd te worden, wat ook extra tijd vraagt van collega's.
Is dat niet gebeurd, kan je fouten verwachten, omdat het denkproces anders is.

Gelukkig zijn er in België wel interimbureaus die specifiek mensen met autisme in hun portfolio zitten hebben, die ze ook begeleiden bij allerhande jobs. Iemand met autisme wordt nl. vaak ingeschakeld in de IT, bepaalde administratieve jobs waarbij analyse belangrijk is,...
Maar ik heb gemerkt dat vooral het sociale aspect een drempel is om een job te behouden.
Als ik bijv. google welke jobs worden getraind aan mensen met een zware vorm van autisme en ik zie daar huisarts, IT'er, presentator,... tussen staan, dan klopt er iets niet. Van zodra sociale interacties een probleem vormen, mag je nog zo optimistisch zijn maar de job vasthouden zal niet lukken.

Nogmaals, ik spreek over mensen die een zware vorm van autisme hebben en dus last ondervinden van slechte sociale intuïtie, dingen heel letterlijk nemen, zichzelf wegcijferen...
Mensen die slechts een lichte vorm van autisme hebben, kunnen nl. wél goed functioneren op de werkvloer.
Ikzelf heb nl. enkele kameraden die de stempel "sociaal autisme" gekregen hebben, terwijl ze enkel last ondervinden van zich empathisch kunnen inleven in bepaalde situaties. Als je met hen spreekt over eender wat, zou je eerder denken dat ze van zwarte humor houden, i.p.v. dat ze autisme hebben. Eén ervan is trouwens de meest graag geziene werkkracht in het woonzorgcentrum waar hij als vrijwilliger werkt.
 
Ik vond dat ze wat veel van die boomschors overal gekapt hebben precies, leek me niet zo'n gezellige kamping als vorig jaar. Nu vorig jaar was er ook wel die gast bij dat dakloos was en in een bos woonde, die super sociaal was en direct met die kinderen begon te spelen op die speeltuin enzo. Terwijl ze dan nu zo'n breedhoek fragment laten zien van een autist die geen 2 woorden durft zeggen tegen een madammeke dat juist is aangekomen vanwege een laag zelfbeeld. Ook wel goeie tv natuurlijk maar wel anders. Heb het gevoel dat de kemping dit jaar toch anders gaat zijn en het organisatorisch minder vlot gaat lopen. Ook meer mensen met communicatieproblemen en minder temperamentvolle figuren denk ik. We gaan zien.

Ik woon vlak bij Dessel en ik vind ook wel dat die Tijs Veneste soms overdreven hard dialect praat. Precies dat hij dialect praat om aan hun te willen laten zien dat hij ook maar ne normale mens is gelijk de rest, maar als het voor mensen uit de buurt al overdreven overkomt dan gaat het toch te ver misschien, dan praten die mensen in moeilijkheden beschaafder dan hij. Misschien is hij ook wel trots op dat dialect want zijn liekes zit ook da dialect in.

En het komt ook over alsof die Tijs zelf gene poot uitsteekt, we zien hem alleen maar als hij in zijn tent ga liggen of als hij ne cocktail in zijne stoel ligt te drinken. Of om op de meetings te zeggen dat er ni hard genoeg gewerkt is. Terwijl die gast volgens mij minstens zoveel betaald wordt als dat werkvolk. Vorig jaar ging hij nog langs bij een andere kamping om te onderzoeken hoe hij dat allemaal moet organiseren enzo, maar nu ist precies gewoon achterover liggen en die Lex dat de telefoontjes doet. Het enige dat ik hem heb zien doen in afleveringen voor 3 weken, is wat touwtjes tegen paaltjes vijzen om aan een ander te laten zien dat hij te traag werkt.
Kvind dat diene Tijs wel enorme goeie dingen zegt tegen die "medewerkers".
En het opzet is ook hun zelf iets laten verwezenlijken en daar hopelijk iets van mee te nemen.
Al is het maar dat je moet afmaken waar je aan begint,of zoals dat jonge meisje dat in anderen hun ogen nooit iets goed kon en het zelf is gaan geloven,het tegendeel doen in te zien.
Beetje zelfwaarde kweken.
Ik ben ook enorm neerbuigend grootgebracht..kheb het ook altijd moeten horen...en dat is effectief zo op de duur ga je aan jezelf twijfelen.
Kheb gewoon beseft dat ik aan die mensen niks moet bewijzen,want het zal toch nooit goed zijn.
Hoofdstuk afgesloten en keer voor mijn eigen deur. Letterlijk iemand minder charismatisch als die Tijs heeft dat er bij mij ingekregen.
Ma zeer effectief,onderschat zijn rol niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En het komt ook over alsof die Tijs zelf gene poot uitsteekt, we zien hem alleen maar als hij in zijn tent ga liggen of als hij ne cocktail in zijne stoel ligt te drinken. Of om op de meetings te zeggen dat er ni hard genoeg gewerkt is. Terwijl die gast volgens mij minstens zoveel betaald wordt als dat werkvolk. Vorig jaar ging hij nog langs bij een andere kamping om te onderzoeken hoe hij dat allemaal moet organiseren enzo, maar nu ist precies gewoon achterover liggen en die Lex dat de telefoontjes doet. Het enige dat ik hem heb zien doen in afleveringen voor 3 weken, is wat touwtjes tegen paaltjes vijzen om aan een ander te laten zien dat hij te traag werkt.
Zei hij ook niet zo iets?
Dat hij de baas is en De Kemping runt en zij de werknemers?
 
Wat een alternatief typeke met corset en spannend broekje al niet kan doen :biglaugh:
Vroeger was dat ook wel mijn ding 😛

De bar die overloopt van het werk en die 2 die dan gezellig rond de vuurschaal staan met hun vlam (hehe) :rolleyes: .
Chance dat die achter de bar dat niet wisten op dat moment denk ik dan
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb zo het gevoel dat het seizoen van vorig jaar langer was, of vergis ik me daarin? Ze hebben dit jaar precies zo weinig aandacht besteed aan de opbouw van het terrein (oké, ze hadden minder tijd dus misschien daarom), en ook niets over de afbraak. Volgende week een laatste aflevering waarin ze de kandidaten van dit jaar na een half jaar opnieuw ontmoeten; oké, maar ik ben wel eens curieus naar hoe die van vorig seizoen het stellen :(
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb zo het gevoel dat het seizoen van vorig jaar langer was, of vergis ik me daarin? Ze hebben dit jaar precies zo weinig aandacht besteed aan de opbouw van het terrein (oké, ze hadden minder tijd dus misschien daarom), en ook niets over de afbraak. Volgende week een laatste aflevering waarin ze de kandidaten van dit jaar na een half jaar opnieuw ontmoeten; oké, maar ik ben wel eens curieus naar hoe die van vorig seizoen het stellen :(
Inderdaad, wil ik ook wel weten!
 
Volgens mij,

Vorig jaar was 3 weken voorbereiding 6 weken kemping en nog een aflevering afbreken+interviews.

Dit jaar is 2 weken voorbereiding 3 weken kemping en 1 aflevering interviews.

Het is inderdaad korter nu, minder afleveringen. Ik denk ook ni da deze groep dit veel langer kon volhouden.
Ja, het was idd de volledige zomervakantie. Misschien omdat er toen minder volk per week kon komen, dat ze het langer wilden openhouden?
Waarom zouden ze het niet langer kunnen volhouden? 5-6 weken is toch echt niet lang, en ik denk als ge zo in de weer zijt, dat dat ook snel voorbij is.
 
Terug
Bovenaan