De jacht gaat verder in Hunters seizoen twee

Ik dacht niet dat het er nog van ging komen, twee jaar is tenslotte een lange tijd in televisieland, maar deze week komt er dan toch een tweede seizoen van Hunters, op Prime. Sowieso kijk je altijd wel -op zijn minst even- als je ‘Al Pacino’ ziet staan (al maakt ook Al wel eens een foutje) en Hunters stelde twee jaar geleden absoluut niet teleur. Het is dan ook een heel interessante invalshoek en eentje die niet zo heel gek bij de haren getrokken is. De hunters jagen op Nazis. Iets wat tot vandaag nog gedaan wordt. Wie heeft niet nog de verhalen gevolgd van de zoektocht naar de Mengeles, de Barbies en de Eichmanns. Er zijn ook heel knappe verfilmingen en documentaires van deze speurtochten te zien.

Hunters neemt de kijker mee naar 1977. Een Joods echtpaar komt gewelddadig om het leven en hun kleinzoon - Jonah - zint op wraak. Hij maakt tijdens de traditionele rouwperiode (Shiva) kennis met Meyer Offerman, een intrigerende figuur die hem een ‘geleide’ voor zijn wraakzucht biedt. Offerman staat aan het hoofd van een groep Nazi jagers. Mensen die alle mogelijke informatie verzamelen en zo kruimelsporen volgen om hen te vinden die voor de beulen werkten of de beulen waren. Hun werk brengt hen op het spoor van een harde kern die vast van plan is een Vierde Rijk tot leven te brengen. Het is een keiharde, bloederige leerschool voor de jonge Jonah en sommige ontdekkingen veranderen het pad van zijn leven voor altijd.

Ik ben de eerste om toe te geven dat een verhaal rond wie zoekt naar acolieten van het Derde Rijk vaak eenzelfde patroon volgt, maar dat is ook gewoon omdat de zoektocht zó verloopt. Hunters gaat niet onmiddellijk het warm water heruitvinden, maar is meer dan solide in wat het brengt. Pacino staat scherp, zoals alleen Pacino dat kan. Nieuwkomer Logan Lerman, Lena Olin, Carol Kane, Josh Radnor (ja, hij, this is nót Ted), … Seizoen één van Hunters trekt je binnen en zal je absoluut voor zijn tien afleveringen kunnen vasthouden. Trek nog snel een all-nighterke voor 13 januari, want dan dropt seizoen twee, met een hoofdrol voor de vaak crimineel ondergebruikte Jennifer Jason Leigh en een speurtocht naar Hitler zelf.

 
Vorige week toevallig deze reeks gestart en moet nog net het einde uitkijken van seizoen 1.
Mits seizoen 1 nog fris in mijn geheugen zit, kan ik ineens seizoen 2 verder bekijken.

Oja seizoen 1 heeft geen 10 afleveringen, maar 11 afleveringen. ;-)
 
Terug
Bovenaan