De hiphop-thread

De video is al weg, wat heb ik gemist? :headshake:

Edit:

De clip van de nieuwe Kendrick waarschijnlijk, de audio is nog online

 
Laatst bewerkt:
Met We Cry Together staat er toch al zeker één echte summer jam op die een hit wordt op alle feestjes.

Moeilijke plaat om na één luisterbeurt te verteren maar blij dat het alweer wat anders klinkt.
 
Met We Cry Together staat er toch al zeker één echte summer jam op die een hit wordt op alle feestjes.
The Alchemist die een hitje pakt, ik gun het hem, wat een GOAT.

Die beat van Pharrell is ook weer dik in orde, na z'n werk met Push is hij aan een dikke hiphop "comeback" bezig.
 
Moeilijke plaat die het internet blijkbaar verdeeld. Ik kan er nog geen echt oordeel over vellen na anderhalve luisterbeurt. Emotioneel een heel zwaar werk, heel introspectief van wat ik al begrepen heb.
Bij Damn. was ik eerst teleurgesteld, nu voel ik iets kriebelen en denk ik dat dit wel een topper kan worden. Het niveau van GKMC of TPAB is dit wel niet, dat is torenhoog. Anyway, time will tell.
 
De plaat is echt te complex om in één of twee luisterbeurten te vatten, deze zal hier de hele week op repeat staan denk ik.

Voelt zeer kwalitatief aan, ik mis op het eerste zicht een beetje een houvast, een paar catchy nummers of iets dergelijks maar wie weet komt dat nog.

Volgende maand nieuw STIKSTOF album trouwens!
 
De plaat is echt te complex om in één of twee luisterbeurten te vatten, deze zal hier de hele week op repeat staan denk ik.

Voelt zeer kwalitatief aan, ik mis op het eerste zicht een beetje een houvast, een paar catchy nummers of iets dergelijks maar wie weet komt dat nog.
Exact mijn gedacht na 1ste luisterbeurt! Ondertussen ook The Big Steppers tour aangekondigd, 28 oktober in Sportpaleis Antwerpen :bow: https://oklama.com/tour
 
Twee keer geluisterd en ik ben gewoon intrigued as fuck, wat een album so far. Kan niet wachten om dit verder te ontdekken.
 
Gisteren laten rusten, vandaag opnieuw ingedoken. Hij doet het gewoon opnieuw.
Zijn er veel hiphopartiesten die 5 albums relevant blijven én critically acclaimed? Ik heb het gevoel dat hij vrij eenzaam aan de top staat.
 
Ondertussen een keer of vier beluisterd. Het album waar ik eigenlijk meteen aan moest denken ter vergelijking is vreemd genoeg Skeleton Tree van Nick Cave & The Bad Seeds.

Mr. Morale & The Big Steppers is ook een zeer persoonlijk, complex en introspectief album en voorlopig luister ik meer met bewondering dan met “plezier” ernaar. Hier staan ook niet echt duidelijke singles op, niet echt hooks die meteen de aandacht opeisen. Als ik deze plaat op de achtergrond op heb, trekt het niet echt de aandacht omdat alles nogal low key is precies. Maar toen ik er met koptelefoon en lyrics erbij naar luisterde… Er zitten hier toch echt wel weer heel straffe dingen tussen.

Vooral de tweede helft en dan zeker van Savior tot Mother I Sober hoort bij het beste dat Lamar al op plaat gezet heeft. Die opbouw van Auntie Diaries is fantastisch en Mother I Sober is heel aangrijpend. We Cry Together doet me trouwens denken aan Eminem.

Benieuwd hoe deze plaat nog bij me gaan doorgroeien maar een voorbarige reactie is dat het voor mij logischer geweest zou zijn dat hij voor dit album de Pulitzerprijs gewonnen had dan voor DAMN. (Of voor TPAB eigenlijk)
 
Ondertussen een keer of vier beluisterd. Het album waar ik eigenlijk meteen aan moest denken ter vergelijking is vreemd genoeg Skeleton Tree van Nick Cave & The Bad Seeds.

Mr. Morale & The Big Steppers is ook een zeer persoonlijk, complex en introspectief album en voorlopig luister ik meer met bewondering dan met “plezier” ernaar. Hier staan ook niet echt duidelijke singles op, niet echt hooks die meteen de aandacht opeisen. Als ik deze plaat op de achtergrond op heb, trekt het niet echt de aandacht omdat alles nogal low key is precies. Maar toen ik er met koptelefoon en lyrics erbij naar luisterde… Er zitten hier toch echt wel weer heel straffe dingen tussen.

Vooral de tweede helft en dan zeker van Savior tot Mother I Sober hoort bij het beste dat Lamar al op plaat gezet heeft. Die opbouw van Auntie Diaries is fantastisch en Mother I Sober is heel aangrijpend. We Cry Together doet me trouwens denken aan Eminem.

Benieuwd hoe deze plaat nog bij me gaan doorgroeien maar een voorbarige reactie is dat het voor mij logischer geweest zou zijn dat hij voor dit album de Pulitzerprijs gewonnen had dan voor DAMN. (Of voor TPAB eigenlijk)

Mooi verwoord, ik heb voornamelijk hetzelfde gevoel.
 
Heel de EU toer van snoop is afgelast. Eerst al 2x uitgesteld wegens corona en nu omdat hij meer tijd met zijn famillie wil doorbrengen.

Altijd fan geweest, maar nu toch wel een pak minder.
 
Vind de nieuwe van Kendrick wel goed, hier en daar een plaatje dat ik zeg 'next' maar overall good
 
Terug
Bovenaan