De grote supermarkt thread

Wat is je meest bezochte supermarkt?

• Totaal aantal stemmers
    223
Iemand die toevallig ervaring heeft met Hanos (Antwerpen of Hasselt)? Blijkbaar relatief duur maar wel enorm veel keus in voedingswaren en gemiddeld verser dan in de supermarkt?

Iemand die toevallig ervaring heeft met Hanos (Antwerpen of Hasselt)? Blijkbaar relatief duur maar wel enorm veel keus in voedingswaren en gemiddeld verser dan in de supermarkt?
Uiteraard heel veel keuze, horeca groothandel.
Dus sowieso al btw nummer nodig.

Je hebt ook nog de ISPC (gent-luik-antwerpen)

Ik ga soms naar de Hanos. Leuke winkel,veel speciallekes en dingen die ze niet standaard in gewone winkels verkopen.
Maar zoals hierboven al gezegd je krijgt enkel zo een kaart als je een btw nr hebt en ik dacht ook gelinkt aan de horeca maar van dat laatste ben ik niet zeker.

Vroeger extreem veel Makro, maar sinds hun identiteitscrisis al meer dan 3 jaar niet meer geweest.

Ik ga soms naar de Hanos. Leuke winkel,veel speciallekes en dingen die ze niet standaard in gewone winkels verkopen.
Maar zoals hierboven al gezegd je krijgt enkel zo een kaart als je een btw nr hebt en ik dacht ook gelinkt aan de horeca maar van dat laatste ben ik niet zeker.
Ik heb een kaart aangevraagd en die is goedgekeurd. Ik heb nochtans niks te maken met de horeca. ;)

Maar id, zonder Btw nummer kan je geen kaart aanvragen.

Ik heb een kaart aangevraagd en die is goedgekeurd. Ik heb nochtans niks te maken met de horeca. ;)

Maar id, zonder Btw nummer kan je geen kaart aanvragen.
Ah top, wist ik niet!
Rond de feestdagen vind ik het altijd leuk om daar te snuisteren door de versafdeling. Extra veel speciallekes dan :)

Ah top, wist ik niet!
Rond de feestdagen vind ik het altijd leuk om daar te snuisteren door de versafdeling. Extra veel speciallekes dan :)
Ik ben er nu naartoe gereden en ik werd inderdaad aanvaard aan de inkombalie, omdat ik een Btw nummerke heb (+ ID kaart), maar ik kreeg wel gewoon zo'n pas op papier. En nadat ik afrekende, moest ik de pas terug afgeven, ik mocht deze niet mee naar huis nemen.

Het is gemiddeld genomen, natuurlijk wel niet goedkoop, maar als je weet wat je wil en je checkt de prijzen dan kan je voor bepaalde produkten, er toch ook wel koopjes doen als je het in grote zakken of grote verpakkingen koopt.

Voorbeeld Kipnugget popcorn.
4,09€ in de Bon'Ap voor 250 gram.
<35€ voor 2,5 kg in de Hanos. (Inclusief 6% Btw)

Dat is niet zoveel korting, maar bon dat is dus wel goedkoper.

Laatst bewerkt:
Albert Heijn in Mol is een stuk groter geworden. Voor wereldkeuken vind ik dat toch een véél betere plaats van een Colruyt, maar hun vleesaanbod vind ik niet altijd even denderend. Gelukkig heb je daarvoor een Van Zon. :coolbrows:

Albert Heijn in Mol is een stuk groter geworden. Voor wereldkeuken vind ik dat toch een véél betere plaats van een Colruyt, maar hun vleesaanbod vind ik niet altijd even denderend. Gelukkig heb je daarvoor een Van Zon. :coolbrows:
De AH is goed om nieuwe Hollandse biertjes te leren kennen :unsure:

Om de paar weken eens naar de Okay om een voorraad water en cola en diepvries dingen (vlees,puree,frieten,..)
AH Ghelamco is quasi naast mijn werk dus daar ga ik toch elke maand een paar keer langs (veel keuze slaatjes,versnaperingen,.. t'is daar ne keer iets anders dan de standaard dingen in de Carrefour,Okay,.. )
Maar er is vlakbij huis ook een Carrefour Express dus daar gaan we eigenlijk wel het meest naartoe, voor de dagdagelijkse dingen. Er zit ook een buurtslagers in de winkel zelf, heel handig

Ik ben precies de enige die naar de Jumbo gaat. Wel in Maastricht. Was altijd een groot precies verschil met België. Heb het gevoel dat dat wel is rechtgetrokken sinds Corona.

Meestal naar Lidl (Selfkant)
Zijn een paar winkels (Lidl, Aldi, DM, Rewe, Netto)
Prijs is lager, maar ook merkbaar verhoogd sinds corona/oorlog

Zijn hier mensen die in de Limburge grensstreek wonen dicht bij Duitsland en die daar vaak inkopen doen? Welke supermarkten zijn aan te raden?

Maar er is vlakbij huis ook een Carrefour Express dus daar gaan we eigenlijk wel het meest naartoe, voor de dagdagelijkse dingen. Er zit ook een buurtslagers in de winkel zelf, heel handig
Veel duurder wel zo'n Carrefour Express.

Wij winkelen 1 keer per maand bij Colruyt (Collect&Go) voor de grote maandinkopen (dranken en dergelijke).
Voor de rest tot voor kort AH, maar nu ook meer Aldi.

Zijn hier mensen die in de Limburge grensstreek wonen dicht bij Duitsland en die daar vaak inkopen doen? Welke supermarkten zijn aan te raden?
Ik hoor vaak van collega's dat Kaufland de plek is waar je moet zijn. Voor alcohol is in Duitsland veel goedkoper.

Terug
Bovenaan