De grote snooker/biljart/pool thread

Indien het Brecel-Selby wordt, gaat Luca de wedstrijd van zijn leven moeten spelen om hem te kunnen kloppen.
Ja mee eens. Selby is voor mij vanaf nu de favoriet voor de titel. Maar alles kan gebeuren.
Brecel moet bijvoorbeeld eerst nog voorbij Jiahui - toch ook niet onderschatten.

Ik zie net dat in 2020 er een Noorse speler de kwartfinale heeft behaald terwijl ze de afgelopen dagen toch bezig waren dat Brecel de 1ste speler van het Europese vasteland was die zover is geraakt. Of mis ik ergens iets?
Dat klopt deels. Maflin is geboren in Engeland maar hij is dan verhuisd naar Noorwegen (zijn vrouw is van Noorwegen) en hij is dan voor Noorwegen beginnen uitkomen.

Voor zover ik weet is Brecel wel de eerste Europeaan van het Europese vaste land in de HF van een WK. Maar ik zou het eens elk jaar sinds het ontstaan van het WK, moeten controleren, want uit het hoofd durf ik daarvoor mijn handen niet in het vuur steken ;)

Laatst bewerkt:
Indien het Brecel-Selby wordt, gaat Luca de wedstrijd van zijn leven moeten spelen om hem te kunnen kloppen.
Het toont ook weer aan dat om wereldkampioen te worden het hele plaatje moet kloppen. :tongue:

Hij wint eindelijk eens een match op het WK.
Daarna klopt hij ne halve Mount Everest (Williams)
Dan speelt hij de sessie van zijn leven om Mount Everest Ronnie te kloppen.
Nu moet hij eerst nog zijn ervaring aanspreken om Jiahui af te houden. (Die laatste is absoluut niet kansloos, in een HF zijn er geen gemakkelijke tegenstanders meer -als die er al zijn)
En daarna moet hij niet alleen de sessie van zijn leven, maar gewoon de match van zijn leven spelen om wereldkampioen te worden tegen het 'snookerbeest' Selby.

Eénvoudig zal het niet zijn. Maar dat is het nooit. In die zin heeft ex snooker speler Bjorn Haneveer gelijk:
Brecel moet er nu echt voor gaan en het alvast proberen, want zo'n kansen krijg je zeker niet elk jaar.

Volgens mijn mening, zijn de kansen iets van deze aard -->
Selby 40%
Allen 20%
Brecel 20%
Jiahui 20%

Waar kunnen we dat interview herbekijken?

Laatst bewerkt:
Heb dat interview ook gezien en had er toch mijn bedenkingen bij. Precies of hij trots is dat hij zich ging bezatten nadat hij Williams geklopt had. Anderzijds is snooker natuurlijk geen fysieke sport en is het mentale eigenlijk belangrijker, en op dat vlak gaf hij al aan dat minder spelen en meer ontspannen hem wel hielp om rustig te blijven. Heeft naar aanloop van het WK bvb meer darts gespeeld dan gesnookerd :).

Zijn resultaten tijdens de Container Cup die waren iig fameus twee jaar terug ofzo, 38ste van de 39 kandidaten, onder meer Natalia, Freddy De Kerpel en Helmut Lotti voor hem (en Ewoud Vromant weliswaar een topsporter maar eentje met maar één been van vlees en bloed) :D .

Nu bon, als je een halve finale haalt door tot zeven uur weg te gaan, als het werkt dan werkt het zeker, ik zie het in weinig sporten werken maar in snooker kan het misschien nog (hij bewijst het) :D .

Brecel een beetje slordig, maar die Chinees is echt gestart als een raket. Hij miste echt niks.
De nieuwe Stephen Hendry? :D

Wat een begin van Jiahui... Vergeet dat papiertje met die haalbare kaart maar.
Ik heb dat alvast niet gezegd. ;)

Ik geef iedereen 20% kans, en Selby een beetje meer. Van die laatste daar gaan zowel Brecel als Jiahui gefrustreerd van geraken. Die twee willen gewoon aanvallen en Selby gaat de boel gewoon dichtgooien en het spel vertragen.

Hier ook via VPN + BBC iPlayer, werkt prima ;) Hoeveel frames spelen ze deze sessie, of is het met tijdslimiet? Eerste keer dat ik het wat volg.

Hier ook via VPN + BBC iPlayer, werkt prima ;) Hoeveel frames spelen ze deze sessie, of is het met tijdslimiet? Eerste keer dat ik het wat volg.
Normaal gezien acht (indien extreem traag kan dat minder zijn, zoals bij Higgins-Selby gebeurde dacht ik of misschien is dat enkel indien je sowieso twee sessies speelt op één dag).

Toch wel bizar dat die Chinees in de halve finale van het WK zo staat te spelen. Ik keek eens op Wikipedia en die heeft nog op geen enkel ranking toernooi potten gebroken. Verste dat hij geraakte was de kwartfinale op de European Masters in augustus.

Toch wel bizar dat die Chinees in de halve finale van het WK zo staat te spelen. Ik keek eens op Wikipedia en die heeft nog op geen enkel ranking toernooi potten gebroken. Verste dat hij geraakte was de kwartfinale op de European Masters in augustus.
Is ook nog maar 20 jaar natuurlijk.

Wat is daar bizar aan? Gewoon een goede flow. Zoals Brecel tegen O'Sullivan in een goede flow zat en Sullie in een slechte.
Of is er doping aan de hand bij het snookeren?!

2 jaar geleden als amateur van Murphy gewonnen als 18 jarige.

Nadien sporadisch flarden van zijn talent getoond en nu plots met veel vertrouwen spelen.
Vorige week in R1 van dit WK, dan opnieuw tegen Murphy gewonnen en dat is toch gene pannenkoek. (4x finalist, waarvan 1x winnaar)
Nog niet zo lang geleden nipt 4-3 verloren tegen Selby ..

Ronnie was ook amper 16 toen hij een toernooi won. Brecel stond als broekventje reeds op een WK, Hendry was als 20 jarige voor het eerste al WK en domineerde dan jarenlang het spelletje

Talent kan soms snel doorbreken, dus zo verdacht vind ik dit allemaal niet. Hij zit nu even in een goeie flow / in 'the zone'.

Laatst bewerkt:
Gelukkig nu toch kunnen gebruik maken van de fout van Si.

Speciaal moment nu toch, zo eigen aan snooker dat je opnieuw moet proberen tot je de bal raakt.

Laatst bewerkt:
de oude Brecel, die bvb zelfs niet eens moeite doet om netjes uit een snooker te geraken, maar gewoon er een lap op gaf in de hoop dat de ballen goed gingen rollen. Dat is toch iets dat je op dit niveau nooit ziet, en ook niet hoort, vind ik.

Ik trek mijn woorden in :D.

Brecel is mentaal de laatste 2 jaar, wel geen gemakkelijke noot om te kraken. Dat hebben Williams en Ronnie dit WK ook al mogen ondervinden.

Ondanks dat hij onder druk staat en 1-4 achterstond na een impressionante Jiahui, staat het ondertussen toch gewoon 3-4. Die laatste moet nog opletten of het staat straks 4-4 en dan heeft hij ondanks een goeie sessie geen voorsprong kunnen nemen.

Ik trek mijn woorden in :D.
Neen hij was terug even hervallen. Maar na die 10-6 heeft men duidelijk op hem in gepraat en als hij achteraf die sessie bekeken heeft, weet hij ook goed genoeg dat het anders moest.

Hij zal altijd zo'n beetje die oude gewoonte blijven hebben (als zwak punt), maar door er hard aan te werken en er op te letten, kan hij dat zwakke punt wel grotendeels wegmoffelen.

Terug
Bovenaan