De grote snooker/biljart/pool thread

Die commentator daarnet. :laugh: Ronnie speelt een slechte sessie en is ineens geen topfavoriet meer om het WK te winnen.

Weet je hoe je WK wordt? Door slechte sessies af te sluiten met 4-4.

Jongens toch
Voila. Brecel had 1 frame zeker moeten winnen tijdens die minisessie die hij verloor met 4-0. En tijdens deze laatste avondsessie had hij 5 van de 8 frames moeten winnen.

Dan stond het nu 8-8 ipv 10-6. Een immens verschil. Het is de kunst om bij een mindere dag toch gewoon netjes 10-6 op voorsprong te staan. Ronnie is zo iemand.

En Brecel? Hij is beter dan vroeger maar soms vervalt hij terug in zijn oude gewoontes. Zijn tactisch plan tegen Ronnie klopte gewoon niet. Soms te ongeduldig. Te slordig ..

Hij is niet slecht maar ook niet super. Voor mij is deze match de slechtste van Brecel tijdens het toernooi. Dat is geen oneer, tegen Ronnie is het nooit simpel. Maar het is wel een feit.

Laatst bewerkt:
Kan best zijn dat ze op BBC te kritisch zijn maar, en dat is met alle respect voor zijn prestaties want die zijn uniek voor België en zowat heel "vasteland" Europa, Brecel zou op basis van de match tegen O'Sullivan voorlopig toch echt geen halve finale verdienen. Zal ongetwijfeld zo zijn dat zijn gameplan was we gaan voor elke halve kans maar het komt er niet uit. Een goede Ronnie had een match gehad als tegen Vafaei en een extra dag rust, imo.

Knap tornooi gespeeld en het kan nog steeds maar gisteren was geen goed snooker van Brecel imo.

Kan best zijn dat ze op BBC te kritisch zijn maar, en dat is met alle respect voor zijn prestaties want die zijn uniek voor België en zowat heel "vasteland" Europa, Brecel zou op basis van de match tegen O'Sullivan voorlopig toch echt geen halve finale verdienen. Zal ongetwijfeld zo zijn dat zijn gameplan was we gaan voor elke halve kans maar het komt er niet uit. Een goede Ronnie had een match gehad als tegen Vafaei en een extra dag rust, imo.

Knap tornooi gespeeld en het kan nog steeds maar gisteren was geen goed snooker van Brecel imo.

Wel goed snooker, maar je moet er een ganse frame staan, en zeker tegen Ronnie niet zulke kansen weggeven. Dus ergens hebben ze wel gelijk bij de BBC dat hij zijn talent niet genoeg benut. Ik bedoel maar, een blinde kan zien dat Luca het spelletje beheerst, maarja, een frame telt tot als de laatste bal gespeeld is. Moest hij die klik kunnen maken, hij zou top 3 ~ top 5 zijn

Samengevat, hij was goed aan het spelen, getuige die pot succes die naar omhoog ging, maar soms moet je idd de safety spelen, even in tactische modus gaan. Maar Luca kennende, als hij zijn meerdere tegenkomt begint hij echt jemenfoutisme te tonen. Hij wil graag aan iedereen tonen dat hij het kan, en ik denk dat niemand daaraan twijfelt. Dan begint hij snelle en ondoordachte shots te spelen, de bal in het pack te rammen, etc.

Moest hij elke 2 frames de kleedkamer in moeten zou hij echt even terug kunnen herbronnen tussen frames door. Ik denk dat hij dat nodig heeft, want hij komt altijd scherper spelen als hij zich net heeft kunnen focussen op de volgende game. Ik zou er ook niet graag zitten zo tussen frames met de camera op de neus. Maar het is nu eenmaal zo, hij moet daar leren mee omgaan...

Laatst bewerkt:
Voila. Brecel had 1 frame zeker moeten winnen tijdens die minisessie die hij verloor met 4-0. En tijdens deze laatste avondsessie had hij 5 van de 8 frames moeten winnen.

Dan stond het nu 8-8 ipv 10-6. Een immens verschil. Het is de kunst om bij een mindere dag toch gewoon netjes 10-6 op voorsprong te staan. Ronnie is zo iemand.

En Brecel? Hij is beter dan vroeger maar soms vervalt hij terug in zijn oude gewoontes. Zijn tactisch plan tegen Ronnie klopte gewoon niet. Soms te ongeduldig. Te slordig ..

Hij is niet slecht maar ook niet super. Voor mij is deze match de slechtste van Brecel tijdens het toernooi. Dat is geen oneer, tegen Ronnie is het nooit simpel. Maar het is wel een feit.

1 frame verliezen is idd een voordeel van 2 frames voor de tegenstander. Op het einde gisteren was het echt van fuck it, ik wil de arena uit. Tjah dan moogt ge nog groter zijn dan Hendry en Ronnie tesamen, als die spirit er niet is gebeurt er niks

Wel goed snooker, maar je moet er een ganse frame staan, en zeker tegen Ronnie niet zulke kansen weggeven. Dus ergens hebben ze wel gelijk bij de BBC dat hij zijn talent niet genoeg benut. Ik bedoel maar, een blinde kan zien dat Luca het spelletje beheerst, maarja, een frame telt tot als de laatste bal gespeeld is. Moest hij die klik kunnen maken, hij zou top 3 ~ top 5 zijn

Samengevat, hij was goed aan het spelen, getuige die pot succes die naar omhoog ging, maar soms moet je idd de safety spelen, even in tactische modus gaan. Maar Luca kennende, als hij zijn meerdere tegenkomt begint hij echt jemenfoutisme te tonen. Hij wil graag aan iedereen tonen dat hij het kan, en ik denk dat niemand daaraan twijfelt. Dan begint hij snelle en ondoordachte shots te spelen, de bal in het pack te rammen, etc.

Moest hij elke 2 frames de kleedkamer in moeten zou hij echt even terug kunnen herbronnen tussen frames door. Ik denk dat hij dat nodig heeft, want hij komt altijd scherper spelen als hij zich net heeft kunnen focussen op de volgende game. Ik zou er ook niet graag zitten zo tussen frames met de camera op de neus. Maar het is nu eenmaal zo, hij moet daar leren mee omgaan...
Misschien ben ik te streng maar wat ik in uw bericht lees is toch eigenlijk ook gewoon geen goed snooker he :p .

Alé geen goed snooker voor iemand die de kwartfinale van een WK haalt uiteraard. Op het tornooi in pakweg de Pollepel in Duffel zou hij nog iedereen kapot maken ongetwijfeld :D .

Misschien ben ik te streng maar wat ik in uw bericht lees is toch eigenlijk ook gewoon geen goed snooker he :p .

Alé geen goed snooker voor iemand die de kwartfinale van een WK haalt uiteraard. Op het tornooi in pakweg de Pollepel in Duffel zou hij nog iedereen kapot maken ongetwijfeld :D .
In die paar beslissende momenten is hij niet goed genoeg bij de les. Ik vond zijn spelen wel degelijk goed hoor. Maar hij moet denken aan het belang van elke frame, en niet zomaar wilde shots proberen, of de bal weggeven.

Ik had het gisteren nog gepost ivm die zwarte die hij vrijspeelt met veel moeite, en dan toch de pot op roos naar rechts midden probeerde, en hem dan miste. Het zit hem in de kleine dingen, maar vond hem al bij al goed spelen, behalve dan de 2 laatste frames, Luca zat daar nog, maar zijn gedachten waren al elders. Hij moet zich gewoon blijven inprenten dat hij in de kwartfinale zit van het WK. En ik vind dat hij hij wat meer moet concentreren, en andere spelers gaan dan weer kapot van de stress, en zo is het altijd iets.

Luca is te los, ge staat niet te spelen in de plaatselijke club eh, ge staat op het allergrootste podium dat snooker te bieden heeft

Kansen voor vandaag : in het beste geval komt hij tot op enkele frames van gelijke stand, maar geef hem zeer weinig kans op slagen voor vandaag. Dit geeft Ronnie niet meer weg

Laatst bewerkt:
Ik heb gisterenavond effen de 2de helft van de 2de sessie gezien, maar heb het rap weer afgezet. Ik zag eigenlijk gewoon de oude Brecel, die bvb zelfs niet eens moeite doet om netjes uit een snooker te geraken, maar gewoon er een lap op gaf in de hoop dat de ballen goed gingen rollen. Dat is toch iets dat je op dit niveau nooit ziet, en ook niet hoort, vind ik.

Ik heb gisterenavond effen de 2de helft van de 2de sessie gezien, maar heb het rap weer afgezet. Ik zag eigenlijk gewoon de oude Brecel, die bvb zelfs niet eens moeite doet om netjes uit een snooker te geraken, maar gewoon er een lap op gaf in de hoop dat de ballen goed gingen rollen. Dat is toch iets dat je op dit niveau nooit ziet, en ook niet hoort, vind ik.
Dramatisch slecht die 2 laatste frames, idd, ik denk dat we het daarover eens kunnen zijn. Maar opende net als in sessie 1 goed, maar daarna terug in verval, en laatste 2 frames totaal afwezig.

Dus ben zo stilaan mijn mening aan het herzien over gisteren (al heb ik enkel 2de sessie gezien)

Zo frustrerend dat het er in zit, maar niet volledig eruit komt, ik hoop dat we op een dag kunnen zeggen chapeau Luca, goed gedaan...

Iedereen hier wilt dat Luca het goed doet, maar wil ie dat wel zelf? En daarmee moet ik besluiten dat hij nog steeds dezelfde weg aan het bewandelen is, met flitsen van pure klasse, afgewisseld met random slechte shot keuzes...

Als ie echt weerstand voelt geeft hij niet helemaal thuis. Wil je top worden moet je je daarover heen kunnen zetten. Ga de uitdaging gewoon aan, als je kijkt naar andere wereldkampioenen, die nemen dat extra beetje tijd om aan te leggen voor een shot. Luca is een snelle speler, maar focus (weeral dat woordje) op het shot zelf, niet op hoe kan ik de tegenstander het beste imponeren met mooie shots...

Wil hij een echte kampioen worden moet hij beter worden in die departementen.

Toch nog het eerste frame gepakt, nu weer een long pot missen op de eerste poging :-/

Eerste frame kunnen profiteren van de fout van Ronnie, nu hopelijk dus weer.

Edit: oeh, fameuze misser van Ronnie op de zwarte. Luca t pak goed open gespeeld dus 10-8 zit erin nu 😅

Edit 2: century break 😎 10-8

Laatst bewerkt:
Ronnie echt ni in zen doen. Mist nu tijdens 3e frame weer een vrij simpele rode.

Edit: 10-9 😝

Laatst bewerkt:
Ronnie weer met het foutje, wit paar cm te kort gepositioneerd voor een rode op de middenpocket te spelen. safety van Luca een pak beter en nu een kansje op 10-10 🤪

Edit: 10-10 😎

Laatst bewerkt:
Toch zeer gekleurde journalisten. Gisteren schreef men "ondanks prima avondsessie nog steeds 4 frames achter", nu schrijft men briljante Brecel wint 4 frames op rij.

Brecel heeft gewoon redelijk eenvoudige tafels leeggespeeld na flaters van Ronnie. Ronnie in goede doen wint deze sessie ook gewoon want Brecel heeft wel degelijk kansen weggegeven.

Ik ben Ronnie fan maar gun het Luca even zeer. Zolang cheater Higgins de boel niet wint is het mij allemaal prima, maar liefst Luca of Ronnie uiteraard, met Allen als 3e favoriet.

c'mon :clap:

risico bal wel op zwart op het einde, gelukkig maakt ronnie er alsnog zelf een boeltje van :crazy:

Terug
Bovenaan