De grote snooker/biljart/pool thread

Ik heb nog niet veel gezien van Mark deze finale, maar hij is toch echt wel matig van hetgeen ik zie. Straf dat hij zelfs al 7 frames heeft. Doet mij vermoeden dat Xintong toch ook niet zo heel geweldig is.

Ziet er nu wel heel goed uit voor Xintong. Brecel, Wilson, Xintong. Toch drie (redelijk) verrassende wereldkampioenen op rij in de maak.

Ik heb nog niet veel gezien van Mark deze finale, maar hij is toch echt wel matig van hetgeen ik zie. Straf dat hij zelfs al 7 frames heeft. Doet mij vermoeden dat Xintong toch ook niet zo heel geweldig is.
Het niveau deze namiddag is een van de laagste die ik ooit gezien heb. Triestig voor een WK finale.

Het niveau deze namiddag is een van de laagste die ik ooit gezien heb. Triestig voor een WK finale.
Ik had eerder gegokt op een finale Brecel / Trump vs Xintong.
Ik gaf uiteindelijk de voorkeur aan Trump om .. ja vul het zelf maar in.
En die match was gewoon (by far) de beste van het WK hé :)

Ik begrijp nadien nog altijd niet hoe Trump dit van Williams kon verliezen.
Echt ... Nummer 1 zijn en dan het zo verknoeien .. WK krampen gekregen zeker?

En ja dan krijg je dit dus. Xintong die eigenlijk amper op weerstand stoot.

De WK zelf gaat terecht zijn maar een finale Brecel / Trump vs Xintong had toch van een hoger niveau geweest lijkt mij.

Wel een verademing, t.o.v. Jan Verhaas, die Desislava Vasileva als ref (Daisy voor de vrienden), die mag ook mijn ballen wel eens goed opschudden bij de start van elk frame... :love: (met de handschoentjes aan uiteraard...)

500px-Desislava_Bozhilova_European_Masters_2023_%28cropped%29.JPG

Sry Michaela 😿

Wel een verademing, t.o.v. Jan Verhaas, die Desislava Vasileva als ref (Daisy voor de vrienden), die mag ook mijn ballen wel eens goed opschudden bij de start van elk frame... :love: (met de handschoentjes aan uiteraard...)

Sry Michaela 😿
Williams hears you. He just woke up and suddenly plays like a madman :)
Take me by the balls he says!

Alle Williams plots met 4 frames op een rij.

Men beweert wel eens dat Chinezen altijd een pokerface opzetten en eigenlijk geen zenuwen kennen.
Maar mmm .. 2 jaar geleden --> Luca met de grootste comeback allertijden tegen ne ... Chinees.
Nu Williams met ne nog grotere comeback tegen ne ... Chinees ... of is dat ijdele hoop.:rofl:

Het zijn toch ook maar gewoon mensen zoals een ander hé. :tongue:

Nu kan Williams ineens vier frames op rij winnen. Veel te laat natuurlijk.
Xintong mist toch weer. Luca is op dat vlak toch wel beter. Meer stressbestendig.
Maar waarschijnlijk id too little too late.

Williams mist, het is volgens mij nu wel gedaan. Zenuwen of niet, als hij dit niet kan afmaken dan ..

Ik hoop stiekem op een finale Brecel - Xintong in de eerstvolgende jaren. Dat lijkt mij niet onmogelijk als die eerste er nog eens echt zin in heeft.
Show gegarandeerd.

Id jammer genoeg Williams net iets te veel last van zijn ogen in de finale. Maar zeker verdiend.

Jammer dat Mark hier totaal zijn niveau niet haalde, zwakke finale toch wel daardoor helaas.

Wel verdiende WK natuurlijk. Al heb ik wel het gevoel dat hij nooit echt getest is geweest doorheen het toernooi. Sommige spelers hebben toch hogere pieken gehaald, maar hij was wel veruit de constanste logischerwijs.

Al heb ik wel het gevoel dat hij nooit echt getest is geweest doorheen het toernooi. Sommige spelers hebben toch hogere pieken gehaald, maar hij was wel veruit de constante logischerwijs.
Qua niveau van wat ik gezien heb?

Qua piek / TOPniveau 1. Trump 2. Brecel 3. Xintong
Maar inderdaad Xintong ruimschoots op 1 betreffende een constant een oerdegelijk niveau halen. Er ook staan wanneer het echt moest.

Hij had ook een beetje meeval met de loting (Ronnie was niet in vorm, Williams met oogproblemen en hij had ook nog zijn slechtste match tijdens de finale).

Allé dat is alvast mijn mening. Maar ik verwacht niet dat iedereen het daarmee eens is.

Swoit op naar volgend jaar! :D

Ronnie zit dicht bij zijn pensioen? :support:

Ronnie leaves the UK behind and moves to Dubai

Hij moest een beetje kiezen tussen full time snooker en zijn gezinsleven. (dat zich de laatste 3 jaar in woelig water bevindt)
Ik kan hem geen ongelijk geven dat hij voor het 2de kiest. Hij is geen jong veulen meer hé. Het hoeft allemaal niet meer.

Dat wil nog niet zeggen dat hij het snooker definitief opbergt maar ik denk dat hij net zoals het afgelopen jaar toch veel minder dikwijls zal spelen.

Terug
Bovenaan