De grote snooker/biljart/pool thread

Het was goed maar hij mist af en toe nog die 1% extra en O'Donnell speelde uitstekend snooker. Hij heeft inderdaad ook een foute beslissing genomen in frame 8. Ja dan maak je het uzelf heel moeilijk.

Maar als hij zo blijft spelen is hij straks wel klaar voor het WK.
 
Nipt verloren maar het was spannend. :tongue: En ja waarom niet mee doen he? Als je quizzen en met blokken spelen leuk vindt dan moet je dat gewoon doen.
 
Kan iemand mij de format uitleggen van de players championship, is toch top 16, Niet ?

En waarom zien we Brecel dan niet? Ik ben ni helemaal mee precies...
 
Luca staat pas 42ste op de jaarranglijst met 50500 pond aan punten en het is die ranglijst die telt voor de PC.

De reden dat hij zo laag staat (maar hij staat nog altijd netjes in de top-64 hoor) is dat hij niet altijd even goed gespeeld heeft, maar ook dat hij door ziekte en door die perikelen met dat invitatietoernooi in Macau redelijk wat toernooien gemist heeft dit jaar.

Provisional Season Points
 
Dat snookertoernooi in Saudi Arabië pffttt.

Maar ja als je als wereldtopper 50000 balletjes krijgt (blijkbaar) om daar gewoon nog maar te komen op dagen. Je zou bijna gek zijn dat offer niet te aanvaarden.

Update
Het valt wel op. Luca heeft zijn 2de finale van dit jaar te pakken.
2x een invitatietoernooi waar véél geld te verdienen valt. Toeval? :tongue:
Hoe meer geld er te verdienen valt hoe gemotiveerder hij is.

Opmerking: Ondanks dat hij dit seizoen in officiële toernooien niet goed gepresteerd heeft, heeft Luca dit seizoen blijkbaar al +- 500000 pond verdiend (Invitatie toernooien, exhibitie toernooien, WK mixed doubles, sponsorship ..) wat het bedrag is dat hij won tijdens het WK.
 
Laatst bewerkt:
It is money time. De kwalificaties voor het WK zijn bezig.

Julien Leclercq wint zijn eerste match en is nog in de running om zijn tourkaart te verlengen. Hij staat nu virtueel 61ste.
Voor Ben Mertens ziet het er momenteel erg slecht uit en hij dreigt zijn tourkaart te verliezen of hij moet echt goed presteren tijdens dit WK.

Luca Brecel is als titelverdediger sowieso automatisch geplaatst voor het WK en hij speelt pas volgende week zijn eerste match.
 
Laatst bewerkt:
Voor Ben Mertens ziet het er momenteel erg slecht uit en hij dreigt zijn tourkaart te verliezen of hij moet echt goed presteren tijdens dit WK.
Hij heeft intussen de klus wel geklaard, al is de volgende horde nog wat groter. Is Si Jiahui niet die jonge Chinees die het Brecel vorig jaar heel moeilijk gemaakt heeft in het WK?
 
Hij heeft intussen de klus wel geklaard, al is de volgende horde nog wat groter. Is Si Jiahui niet die jonge Chinees die het Brecel vorig jaar heel moeilijk gemaakt heeft in het WK?
Inderdaad maar de volgende match wordt heel erg moeilijk. Wel sterk om zo nog terug te vechten tegen Lawler al moeten we eerlijk zijn: Hij maakte het vooral zichzelf moeilijk. Lawler is niet echt een grote naam. Maar goed je moet het nog altijd doen.

Ik denk dat Mertens ook nog (minstens) moet winnen van Si om zijn tourkaart te behouden (hij staat nu op de allerlaatste plaats voor een tourkaart maar het lijkt mij sterk als er niemand achter hem nog punten sprokkelt OF ik zou daar alvast NIET op gokken). Hij heeft het laatste half jaar echt wel slecht gespeeld. Al denk ik dat hij wel in aanmerking komt voor een "wildcard" moest hij het niet halen (Jaarlijks geven ze er twee uit. Luca heeft rond die leeftijd toen hij uit de top-64 zakte ook een keertje zo'n wildcard gekregen).

Leclercq staat nu 65ste maar hij heeft qua punten een ruime voorsprong op de spelers die achter hem staan en eigenlijk krijgt de top-64 + de 4 beste spelers buiten de top-64 een tourkaart, dus dat gaat normaal gezien wel lukken denk ik. (Al moet hij niet beginnen rekenen en moet hij gewoon proberen ook zijn volgende match te winnen).

Hij heeft intussen de klus wel geklaard
Dat was ook echt nodig. Een must win - comeback stunt. :D
Verloren gisteren? --> Tourkaart 100% zeker kwijt (Nu misschien ook nog als het tegen zit. Maar nu speelt hij zich wel in de kijker voor een eventuele wildcard. Misschien moet hij Luca even bellen hierover? :tongue: )

Ik las gisteren dat zijn familie hem jaarlijks +-25000€ moeten toe stoppen om prof te kunnen blijven. (De overheid of sport Vlaanderen geeft géén cent voor het snooker). In die zin zou het kwijtspelen van zijn tourkaart een financiële ramp zijn.

Belgisch snookertalent doet álles voor WK-droom
 
Laatst bewerkt:
Erg pijnlijk verlies voor Mertens tegen de HF van vorig jaar (Si). Matchbal gehad, pot gemist, Si had dan ook nog eens een snooker nodig, maar pakt die snooker, pakt daardoor alsnog het 18de frame en wint alsnog met 9-10. :confused: Zo zie je ook dat het ene jaar het andere niet is. Si ontsnapt hier echt héél erg hard aan de uitschakeling.

Jammer dat Mertens niet won. Anders had er misschien iemand van buiten de top-64 op het WK gestaan. Nu is 0% daarin geslaagd. Aldus geen onverwachte namen dit jaar.

Hij behoudt wél uiterst nipt zijn tourkaart. Die comeback in Q1 heeft dan toch finaal het verschil gemaakt.
Leclercq is ook zeker (ondanks een zware 10-1 verlies tegen O' Connor)

Op het WK zelf gaan we aldus maar 1 Belg zien. Hopelijk géén verlies in R1 hé Luca ;) Al acht ik de kans klein dat het dit jaar wéér lukt (voor de titel bedoel ik) Maar goed, die WK titel van vorig jaar pakken ze nooit meer af hé :D
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_20240418_175908_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20240418_175919_Samsung Internet.jpg


Heeft blijkbaar al plaatsgevonden.

Bovenste en onderste draw.
 
In theorie zeker geen slechte loting voor Brecel maar op het WK zijn er geen pannenkoeken.
Het kan in R1 al voorbij zijn maar zuiver op talent en snookerskills? De beste Brecel wint altijd van Gilbert en van Milkins / Junxu.

Met minder dan een kwartfinale mag hij alvast niet tevreden zijn.
 
Zitten in 1st round niet echt kleppers van matchen, of finales avant la lettre tussen.

Maar ik vermoed dat de higher seeded players de meeste moeilijkere tegenstanders ontlopen bij de draw, beetje a la champions lg voetbal loting. Of verloopt dit anders, en kan iedereen gewoon iedereen loten in 1st round??

Edit, aan de ranking te zien is top 16 vs de gekwalificeerden ?? Of nog anders?
 
Terug
Bovenaan