De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Dat talent ga ik als compliment nemen maar goed wetende dat het jammergenoeg niet zo is.
Talent is relatief, je hebt altijd de neiging van te vergelijken met anderen natuurlijk.
Maar laat ons wel wezen: met 350W FTP ben je, zelfs aan ~80kg, absoluut ook geen sukkelaar :)
Daar kunnen de meesten hier alleen maar van dromen vermoed ik.

Don't want to be a dick, maar het was niet bedoeld als compliment :p Gewoon een neutraal statement
Trainen gaat je maar brengen tot aan je natuurlijke plafond.

Ook al zou het de ambitie zijn, sommige mensen zullen nooit A halen, jij (BidonTV) nooit prof.

Wat niet wil zeggen dat je geen indrukwekkende wattages trapt :)

Don't want to be a dick, maar het was niet bedoeld als compliment :p Gewoon een neutraal statement
Trainen gaat je maar brengen tot aan je natuurlijke plafond.

Ook al zou het de ambitie zijn, sommige mensen zullen nooit A halen, jij (BidonTV) nooit prof.

Wat niet wil zeggen dat je geen indrukwekkende wattages trapt :)
Prof worden is nooit een ambitie geweest zelfs niet toen ik nog koerste.
Kan ook liggen aan het feit dat ik nu betere waardes trap als toen (al is dit vooral op kortere inspanningen vanwege een andere manier van trainen).

Anderzijds ben ik er wel van overtuigd dat wanneer iemand de ambitie heeft om goed te trainen B niveau op zwift 100% haalbaar is!

Heerlijk. Alweer die Tickr door @MrKend54l

Je houdt het niet voor mogelijk.

De enige HR-meter waar er negatieve dingen over worden over gezegd, ook door hemzelf. Al de andere meters doen gewoon altijd wat ze moeten doen, zelfs de spotgoedkope van Decathlon of Ali.

Long story short: als je nooit miserie wil koop je eender welke hartslagband, behalve de Tickr.
Ik lees eigenlijk bij alle meters hetzelfde, bij elk model vind je mensen bij wie er geen verbinding wordt gemaakt of de metingen sterk afwijken of de meter er na een paar maanden mee ophoudt... Dat is bij die van Decathlon zo, maar ook bij BBB, Garmin,... Polar lijkt het meest betrouwbaar heb ik de indruk.

Soit, ik ga die van Decathlon halen want laagste prijs en gemakkelijk om te ruilen bij problemen...

Ik lees eigenlijk bij alle meters hetzelfde, bij elk model vind je mensen bij wie er geen verbinding wordt gemaakt of de metingen sterk afwijken of de meter er na een paar maanden mee ophoudt... Dat is bij die van Decathlon zo, maar ook bij BBB, Garmin,... Polar lijkt het meest betrouwbaar heb ik de indruk.

Soit, ik ga die van Decathlon halen want laagste prijs en gemakkelijk om te ruilen bij problemen...

Ik ben zeer tevreden van die van Xand, huismerk van Futurum.

De enige HR-meter waar er negatieve dingen over worden over gezegd, ook door hemzelf. Al de andere meters doen gewoon altijd wat ze moeten doen, zelfs de spotgoedkope van Decathlon of Ali.

Long story short: als je nooit miserie wil koop je eender welke hartslagband, behalve de Tickr.
???

Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van Lezyne hartslagmeters, maar om de één of andere reden liepen die batterijen heel snel leeg. UIteindelijk een Tickr gekocht en nooit problemen gehad, met niets.

TIL: de hartslagmeter waar ik al twee jaar tevreden van ben en geen problemen mee heb trekt op niks.

Ik heb totaal geen miserie met mijn tickr. Mss te zien hoe je zwift draait ? Met Apple tv werkt het voor mij perfect, ook met mijn garmin.

Maar zo een Ali express deed het even goed al hoop ik dat de tickr langer mee gaat dan die Chinese, want na een jaar is het game over met die.

Ik heb zelf geen Tickr, maar ik sta perplex van het aantal mensen dat er problemen mee heeft.

Maar eigenlijk nog meer van het aantal mensen dat aangeeft bijzonder tevreden te zijn van hun hartslagmeter. Hoe kan je daar nu bijzonder tevreden over zijn?

Of hij werkt, of hij werkt niet. Het ding moet HR broadcasten. Veel kan daar niet goed of slecht aan zijn he. Dat je tevreden bent over een trainer, een fiets of banden, akkoord. Maar een hartslagmeter? Shiiiiiiit

Om mijn post te voltooien en terug on topic te gaan: ik heb er 1 van garmin die geleverd werd bij de Vivoactive 1 sportswatch, die ik nota bene tweedehands kocht een 5-tal jaar geleden Die band is dus minstens 5 jaar oud, en heeft sinds hij in mijn bezit is 1 keer een nieuw batterijtje gekregen. Hij wordt ook nooit gewassen (letterlijk) en ik klik de connectoren nooit los (letterlijk). Vol zweet de kast in, en lekker droog de dag nadien terug aan.

Ik ben er bijzonder tevreden van!

Met een beetje basiscare (lees: afspoelen na het sporten) gaan de meeste hartslagmeters toch een stuk langer mee.
Als je dat niet doet dan krijgt elke hartslagmeter problemen.. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met mijn TICKR.

Met een beetje basiscare (lees: afspoelen na het sporten) gaan de meeste hartslagmeters toch een stuk langer mee.
Als je dat niet doet dan krijgt elke hartslagmeter problemen.. Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met mijn TICKR.
Dit. In het begin ook vaak problemen met mijn Tickr op zwift. Nu gebruik ik elke keer van die gel + afspoelen na x aantal ritten en geen problemen meer gehad.

Systm half Monty gedaan.
FTP stond op 290 (laatste zwift ramp), nu op 308.

Denk wel dat ik die van zwift op powermeter fiets gedaan heb en die was nu ook 5-10w lager dus veel ben ik niet vooruit gegaan. Nu goed ook niet super veel gedaan laatste tijd.

Nog 12w erbij en 4kg eraf en we zitten aan de top van de B's en we kunnen meedoen met zwift races :laugh:

Langer dan wat? En op welke basis zeg je dat?

Hier hetzelfde als @poeperman ... hartslagband na de training gewoon aan het droogrek laten opdrogen zonder meer. Werkt al járen zonder problemen. Juist nu niet meer want ik ben hem kwijt geraakt in onze verhuis :unsure:, zal vroeg of laat wel ergens opduiken.

Ik ben wel tevreden van die Polar Verity nu. Alleen al voor het feit dat ik verlost ben van da ambetant moment waarop je die koude borstband rond u borst doet :unsure:

Zouden veel mensen ook niet gewoon content zijn over hun Tickr omdat Wahoo nu eenmaal het hipster merk in de branche is?

Hoe verpest je een overwinning in een zwift race?

1. Doe 2 dagen eerder een redelijke intensieve 2,5u workout.

2. Beslis op het moment zelf om uw uur zone 2 rijden te veranderen in een race nadat je 5 min thuis bent na een 12u werkdag en sinds 4u wakker bent.

3.Geen tijd meer om op te warmen dus.

4. Krijg niks van nuttige powerups, indien wel activeer ze per ongeluk met een zweetdruppel die valt op uw smartphonescherm.

5. Wees hoffelijk voor de tegenstand en trek de sprint op 450m aan voor hen als een perfecte leadout.

Resultaat: een 4de plaats op minder dan 0,5 sec van overwinning met de beste 1min w/kg, 30sec w/kg en op een haar na niet 15sec w/kg. 🎉

Zo 18w erbij doet wel pijn de eerste training :D

Kan je van Zwift RAMP testen ergens uw historische resultaten zien?

Laatst bewerkt:
Of mijn google skills laten me in de steek of ik ben echt heel achterlijk :unsure:

Ik heb de fiets verkocht die normaalgezien op mijn trainer stond en ik wil mijn huidige fiets met schijfremmen installeren. Maar dit lijkt niet te lukken? Wat doe ik verkeerd? :unsure:

Nieuwe fiets heeft geen snelspanners, is dat het probleem misschien?

Of mijn google skills laten me in de steek of ik ben echt heel achterlijk :unsure:

Ik heb de fiets verkocht die normaalgezien op mijn trainer stond en ik wil mijn huidige fiets met schijfremmen installeren. Maar dit lijkt niet te lukken? Wat doe ik verkeerd? :unsure:

Nieuwe fiets heeft geen snelspanners, is dat het probleem misschien?
Welke fiets en trainer?
Normaal heb je toch verschillende end-caps om te installeren op uw trainer zodat je dat aan uw steekas kan aanpassen

Terug
Bovenaan