De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Whut?

Ik weet niet of het toe te juichen valt.
Ik zie het dan evolueren naar een abo van 15€ daat toegang geeft tot freeride, grouprides en races en dan nog een abo van het voorgaande plus workouts aan 20€
Dat is wat ik bedoelde 😀.
Qua prijzen zal het wel wat meer zijn, trainingpeaks is al 20 euro per maand.

20 euro voor gewoon te bollen, 35 euro voor alle snufjes qua training er bij. Daar zou ik niet van verschieten.

Als er met premium abonnementen gaat gewerkt worden zal de standaard gebruiker weer gejost zijn. 15€ zal misschien blijven maar dan gaan ze beginnen knippen in andere dingen. Bijvoorbeeld voor het standaard abo van 15€ kan je niks van trainingen meer doen. Strava was ook zo, plots kon je van de segementen niks meer zien per dag/maand/jaar enkel aller tijden.

8% inflatie (+/-) dus veel stijgende kosten. En nog nooit zoveel mensen die hun job vrijwillig opzeggen. Mensen die wel nog willen werken eisen meer loon en/of betere voorwaarden.

Het zou net gek zijn als ze hun prijzen binnen dit en 2 jaar niet verhogen.

Dat is wat ik bedoelde 😀.
Qua prijzen zal het wel wat meer zijn, trainingpeaks is al 20 euro per maand.

20 euro voor gewoon te bollen, 35 euro voor alle snufjes qua training er bij. Daar zou ik niet van verschieten.
Trainingpeaks =/= Trainerroad

Trainingpeaks is overigens enkel €20 als ge per maand betaald. Als ge een heel jaar pakt is het "maar" €10/maand en let's be honest: Trainingpeaks nemen voor een maand makes no sense at all. Zulke dingen gebruik je alleen als je lange termijn doelen hebt en hier te goeie voor wil trainen.

Als ik Ray zen post lees is dit eigenlijk een done deal. Ik weet alleen niet of dit zo'n nuttige overname is tbh. Aan de andere kant breiden ze de functionaliteit van Zwift op deze manier wel uit, als ze daarnaast één van de komende maanden ook nog hun eigen Smart Trainer en Smart (Tron) Bike lanceren hebben ze natuurlijk wel alle troeven in handen om de hoofdspeler te blijven in dit marktsegment.
Was ook wel te verwachten, die enorme kapitaalinjectie was uiteraard niet bedoeld om ongebruikt op de bank te laten staan maar vooral om bijkomende revenue streams te genereren.

EDIT: heerlijk hoe 83% van de comments op dat artikel eigenlijk neerkomen op "THEY'D BETTER NOT CANCEL MY $99/year LEGACY TR SUB I'M ENTITLED TO!!!" :rofl:

Laatst bewerkt:
Bij een D-race spreek je over een battle tussen gasten van 90 a 100kg. Of je nu 240w trapt met 90kg of 250w met 100kg, dat maakt op die overwegend vlakke parcoursen toch amper iets uit. Daar doen quasi geen mensen mee van 70kg hé.
W/kg blijft een maatstaf die langs alle kanten rammelt. Toen ik net op Zwift begon te racen en een C was, dan trapte ik met een kleine 70kg zo'n 220w, dus tegen de C-limiet aan. Als daar gasten kwamen meedoen van 90kg die 3w/kg trapten en ik werd een paar seconden uit de draft geduwd dan lag ik er af. En in de sprint was ik al helemaal kansloos.
Bij de B's was het veel plezanter, gewoon omdat je veel meer tegen mensen uit je eigen gewichtscategorie rijdt. Gasten van 90kg bij de B's, ze bestaan. Maar gemiddeld gezien begint het gewicht daar toch met een 7.
Kort door de bocht. D: 90, C: 80, B: 70 en A 60.
82 kg A rijder hier ;-)

Cat A is letterlijk de enige categorie waar méér wegen een nadeel is en geen voordeel :hug:
Tgoh dat weet ik niet zozeer.
Als je het vermogen kan trappen is dat geen enkel probleem. Het probleem is dat meer wegen vaak gepaard gaat met meer vet, minder atletisch vermogen en dus ook gewoon in het algemeen een minder goeie atleet.

Maar als je kijkt in het profpeloton is het zeker geen nadeel om 80kg te wegen, het is sterk afhankelijk wat uw doel en het terrein is.

Tgoh dat weet ik niet zozeer.
Als je het vermogen kan trappen is dat geen enkel probleem. Het probleem is dat meer wegen vaak gepaard gaat met meer vet, minder atletisch vermogen en dus ook gewoon in het algemeen een minder goeie atleet.

Maar als je kijkt in het profpeloton is het zeker geen nadeel om 80kg te wegen, het is sterk afhankelijk wat uw doel en het terrein is.
In lagere categorien is tegen de limiet aanzitten met hoog gewicht de golden combo. Logisch ook, ze kunnen u bergop toch niet lossen en op het vlakke telt je absoluut vermogen door.
Bij de A's ligt dat anders, daar heb je geen limiet op hoe snel je een berg op mag dus daar is elke kg er een teveel eigenlijk

Een vraagje. Stel Ik schrijf me in voor een groupride in makuri island.
Ik start in watopia en rij er eerst 10km en ik join event op makuri island. Kan ik na het event verder rijden in watopia met die 10km op de teller of slaat hij direct die 10km apart op? Raar maar ik heb dit nog nooit geprobeerd en weet niet wat zwift doet.

Een vraagje. Stel Ik schrijf me in voor een groupride in makuri island.
Ik start in watopia en rij er eerst 10km en ik join event op makuri island. Kan ik na het event verder rijden in watopia met die 10km op de teller of slaat hij direct die 10km apart op? Raar maar ik heb dit nog nooit geprobeerd en weet niet wat zwift doet.
Je kan na het even kiezen waar je verder wil. Als je dan kiest om terug Watopia te rijden, rij je verder na de 10km

EDIT: dit is dus volledig verkeerd 😅

Laatst bewerkt:
Die eerste 10km wordt toch meteen als aparte rit opgeslagen vanaf je naar de groepsrit gaat. En rit 3 start gewoon weer vanaf nul.
Daarom ook dat ik mijn opwarming voor een race (of eventueel cooling down) als privé upload op strava. Ik vind het bij andere mensen 'irritant' als ze 3 ritten uploaden 😛

Die eerste 10km wordt toch meteen als aparte rit opgeslagen vanaf je naar de groepsrit gaat. En rit 3 start gewoon weer vanaf nul.
Daarom ook dat ik mijn opwarming voor een race (of eventueel cooling down) als privé upload op strava. Ik vind het bij andere mensen 'irritant' als ze 3 ritten uploaden 😛
Enige correcte. En schijtirritant :P

Kleine aanvulling: rit 3 start enkel van nul als je weer van wereld verwisselt. Als je gewoon in Makuri blijft rijden na uw groupride telt dat verder bij rit 2. En ja, zet uw warming up op privé aub. :tongue:

Zijn 2 ritten wel ok? :unsure:

Voor een race heb ik een standaard warm up die ook wordt geupload en die ik gewoon laat staan. :)

In lagere categorien is tegen de limiet aanzitten met hoog gewicht de golden combo. Logisch ook, ze kunnen u bergop toch niet lossen en op het vlakke telt je absoluut vermogen door.
Bij de A's ligt dat anders, daar heb je geen limiet op hoe snel je een berg op mag dus daar is elke kg er een teveel eigenlijk
Het is ook de enige categorie waar ik echt weinig mensen over hoor klagen en zeuren. Het is ook simpel eh: kan je niet mee dan moet je meer trainen...
Zou het als b-rijder zo ambetant vinden om constant met de handrem op te moeten fietsen.
Trouwens bij de A wedstrijden is er zo een groot verschil tussen bv een ZRL race en een klein race op woensdagnamiddag.

Nee! Elke warm-up dient privé te staan.
Rule #29 😁
Die gaat over zadeltasjes blijkbaar :p

nja, persoonlijk boeit strava me maar matig.
Privé zetten = meer werk, dus ik doe het niet. :p
Daarnaast is de opwarming ook een degelijke 'training' van 25', met een tempoblok, een FTP blok en enkele sprints om alle systemen te activeren. Een recovery ride is een pak minder 'interessant'.

Waar ik mij aan stoor op strava zijn mensen die hun ritjes naar de bakker online zetten. Wat een teringzooi zeg

Terug
Bovenaan