De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Het enige wat je kan doen is Zwift racing niet al te serieus nemen en de eer aan jezelf houden door in de juiste categorie rijden en het niet te verzieken voor de rest. Het is niet de bedoeling dat iedereen een race kan winnen. In het profpeloton zijn er vele renners die nooit iets winnen, en bij de amateur-races zijn er ook velen die nooit iets winnen. Hetzelfde geldt uiteraard op zwift.

Ik heb ook al meegedaan met de C's om een race te verkennen, maar dan blijf ik gewoon in het pak zitten en sprint ik niet mee voor de overwinning.

Bij de B's heb ik ook nog nooit gewonnen trouwens.

En zo maak je het spel kapot voor de c's.
Als je FTP 3,5wkg is, dan is het niet de bedoeling dat je 3,2 rijdt bij de C's en ze er dan in de sprint oplegt ... Dan kunnen ze de categorieën even goed afschaffen als niemand er zich aan houdt.
Ja maar kijk dat is het probleem. Je kan perfect een niet zo gigantisch hoog duurvermogen hebben en dus geen super hoog FTP. Maar wel een geweldige sprint in de benen hebben. Maar echt dan een sprint waarmee je zelfs bij de A’s kans maakt.
Het probleem is dat je gewoon niet het vermogen gedurende 20min kan trappen om mee te zijn tot de sprint.

Als je dan rijdt in een categorie waar je wel voldoende duurvermogen hebt om tot de sprint te geraken en dan iedereen er altijd oplegd. Je rijdt dan niet in de verkeerde categorie, de race is dan gewoon niet zwaar genoeg gemaakt waardoor ze vol in uw kaarten spelen zijnde de sprint.

Als rijder met een gelijk duurvermogen maar een zwakke sprint dan maak je gewoon totaal geen kans.
Maar dan moet je gewoon hetzelfde doen als in het echte leven de koers hard maken en 5min naar 4-4,2w/kg gaan. Je versmacht in veel gevallen die sprinters.
Natuurlijk in 99% van de gevallen rijdt iedereen in de blob een steady pace want je wilt niet in de wind komen.

Ik heb trouwens nog maar 0 races gewonnen omdat ik gewoon heel slecht ben in sprinten en ik ook gewoon tekort schiet qua motor om de koers hard te maken.

Laatst bewerkt:
Inderdaad mag je Zwift niet te serieus nemen, en al zeker niet zonder zwiftpower.

Ik ben zelf 3,6wkg waard, precies in het midden van B dus. Ik zou totaal geen voldoening halen om een race te winnen in de C categorie, dat zou ik wel hebben door bij de frontlinie te kunnen blijven in een race van 20+ km. Zo word je ook beter.

Is dan ook maar 3,5w/kg en met de hakken over de sloot B. Beter rij je dan iets zachter en kom je uit de C’s.
Zo vanaf seconde 1 tot het einde volledig in het rood rijden is echt niet plezant. En uw eigen koers rijden is ook maar stom als dat wilt zeggen dat je 99% alleen aan het malen bent.
Man man man...

250/70 = 3.57

B is van 3.2 tot 3.9. Juist ja, exact in het midden dus... "Met de hakken over de sloot".. sjonge jonge.
In wezen is het toch niet "logisch" dat je met die waarden geen 10 minuten kan volgen in een race die een uur duurt, en waar je in de draft zou kunnen blijven. Zoals @Arkaine zegt zijn die B's bij WTRL (toch in DIV 1-3) eigenlijk allemaal quasi A's die steevast bezig zijn met monitoren of ze niet teveel vermogen duwen.

Heck, in mijn teampje reden de meesten met hun Garmin/Wahoo aan, omdat ze dan hun gemiddelde wattage konden zien tijdens de race, en zo konden zien wanneer ze wat trager moesten rijden om geen A te worden. Leuk voor hen, niet voor de échte B.

(dat zijn niet mijn waarden trouwens)

De oplossing voor de 3.5wkg mannen:
* Maandagavond 20:20 : TFC Low event.
* Woensdagavond 19:00 : Midweek SZR Low event.

Beiden zijn 3.2->3.6w/kg voor de B's. Je moet wel de links hebben om in te schrijven want dit zijn private events (niet zichtbaar in de companion app). Is wel niet zo moeilijk, een keer web form invullen en de link wordt elke week doorgestuurd.

Man man man...

250/70 = 3.57

B is van 3.2 tot 3.9. Juist ja, exact in het midden dus... "Met de hakken over de sloot".. sjonge jonge.
In wezen is het toch niet "logisch" dat je met die waarden geen 10 minuten kan volgen in een race die een uur duurt, en waar je in de draft zou kunnen blijven. Zoals @Arkaine zegt zijn die B's bij WTRL (toch in DIV 1-3) eigenlijk allemaal quasi A's die steevast bezig zijn met monitoren of ze niet teveel vermogen duwen.

Heck, in mijn teampje reden de meesten met hun Garmin/Wahoo aan, omdat ze dan hun gemiddelde wattage konden zien tijdens de race, en zo konden zien wanneer ze wat trager moesten rijden om geen A te worden. Leuk voor hen, niet voor de échte B.

(dat zijn niet mijn waarden trouwens)
Ja in absolute waardes is dat in het midden.
Het probleem is dat je met die waarden bij de minderen bent omdat er mensen meerijden die in pricipe harder kunnen dus mee kunnen rijden bij de A’s maar daar dan weer bij de minderen horen.
Men kiest dus bewust om een categorie lager te rijden en niet vol vol te gaan. Is dat valsspelen? Dat weet ik niet, racen is meer dan alleen zo lang mogelijk het maximale eruithalen wat erin zit.
En dan heb je veel mensen die wel 3,5w/kg kunnen maar niet maximaal willen gaan en dus een klasse lager kiezen.

Het is ook niet alsof je met 3,5w/kg ineens gaat domineren bij de C’s hoor. Je zal nog altijd als je met een groep naar de meet gaat maximaal moeten sprinten. Maar het kan wel eens niet slecht zijn daar te rijden en de koers is anders aan te pakken dan vanaf seconde 1 in de groep te zitten en maximaal inspanning leveren om bij de groep te blijven om te sprinten. Je zou dan iets rustiger in de kopgroep kunnen rijden om de laatste 5km weg te springen en voor een solo of aankomst met een man of 3 te gaan.

Het wilt niet zeggen dat wanneer je fysiek in staat bent je dit ook effectief moet doen. Het is verkeerd om te denken dat iedereen in een race altijd het maximale zou moeten geven wat hij kan.

En zelfs al waren het uw waarden, dat is toch niks om u over te schamen? Dat is gewoon een mooi FTP. Veel recreanten kunnen daar maar eens van dromen.
We kunnen niet allemaal Lennert Teugels zijn.

Polish-20220202-224145812.jpg

But I'm not doing better than last year ;(

Gelukkig wel een pak beter terug dan 2 maand geleden. Eén van de volgende dagen eens een nieuwe ramp test doen denk ik.

Uiteindelijk is het wel al vaker gezegd in bv de discussies over workouts (en hoe slecht de meeste in Zwift zijn): datgene wat ee voor zorgt dat je 2, 3-4 keer per week op de rollen kruipt is wat je moet doen. Zolang je dat kan zonder iemand anders zijn ervaring te ruineren.

Met de ronde van valencia die gestart is kruip ik s'avonds op de fiets terwijl ik de koers bekijk, anders zit ik toch maar in de zetel. De ene dag is dat gewoon koers kijken en totaal niet naar mijn Zwift zien, de andere dag steek ik er wat meer een training in. Hetzelfde blijf ik doen straks met Uae tour, Parijs Nice etc. Ik ga dan naar een 5x per week op de fiets kruipen, dat doet wonderen. Ook al zijn het dan s'avonds maar ritjes van een uur.

Met de ronde van valencia die gestart is kruip ik s'avonds op de fiets terwijl ik de koers bekijk, anders zit ik toch maar in de zetel. De ene dag is dat gewoon koers kijken en totaal niet naar mijn Zwift zien, de andere dag steek ik er wat meer een training in. Hetzelfde blijf ik doen straks met Uae tour, Parijs Nice etc. Ik ga dan naar een 5x per week op de fiets kruipen, dat doet wonderen. Ook al zijn het dan s'avonds maar ritjes van een uur.
Geen systm meer?
Geen core meer? :p

Geen systm meer?
Geen core meer? :p
Geen systm meer. Heb een vijftal goeie trainingen nagetekend in Zwift 😛. Het grote voordeel van Zwift is natuurlijk de groepsritten waar de tijd zoveel sneller gaat. Je kan races rijden etc. Als je 1 abonnement neem is het gewoon completer.
Wel nog core! Dankzij systm veel nieuwe oefeningen ontdekt, heb dus wel een reeks oefeningen in mijn hoofd die ik kan doen. 3 à 4x per week tussen de 20 a 30 minuten. Wel fier op mezelf dat ik het volhoud 😀.

Geen systm meer. Heb een vijftal goeie trainingen nagetekend in Zwift 😛. Het grote voordeel van Zwift is natuurlijk de groepsritten waar de tijd zoveel sneller gaat. Je kan races rijden etc. Als je 1 abonnement neem is het gewoon completer.
Wel nog core! Dankzij systm veel nieuwe oefeningen ontdekt, heb dus wel een reeks oefeningen in mijn hoofd die ik kan doen. 3 à 4x per week tussen de 20 a 30 minuten. Wel fier op mezelf dat ik het volhoud 😀.
Ja zelf trainingen maken mis ik daarin wel
Maar de filmpjes helpen om oefeningen te doen want op mijn eentje beu

Ik ben benieuwd wanneer Zwift de overname van Trainerroad gaat bekend maken, en wat de totale prijs dan gaat zijn voor het abonnement met trainerroad inbegrepen.

aangezien we hier toch met een aantal vaak over racen babbelen...

- moeten we hier misschien posten welke races we gaan meedoen (binnenkort) zodat we elkaar mss kunnen tegenkomen
- moeten we misschien een afzonderlijk racetopic aanmaken om de rest niet te storen

Wat zeggen jullie 2 centen?

aangezien we hier toch met een aantal vaak over racen babbelen...

- moeten we hier misschien posten welke races we gaan meedoen (binnenkort) zodat we elkaar mss kunnen tegenkomen
- moeten we misschien een afzonderlijk racetopic aanmaken om de rest niet te storen

Wat zeggen jullie 2 centen?
Lijkt me wel een goed idee inderdaad. De race die je gaat rijden en dan de categorie waar je in mee doet.
Zijn er dan voordelen als iedereen zich dan ook nog toevoegt aan de BG Zwift group?

Ja zelf trainingen maken mis ik daarin wel
Maar de filmpjes helpen om oefeningen te doen want op mijn eentje beu
Filmpjes maken het inderdaad wel een stuk gemakkelijker. Al zijn 20 minuten zo voorbij als je er aan begint, het lastigste is toch u matteke klaarleggen :).

Hopelijk dan wel 2 abonnementen. Voor volk dat gewoon wat wil bollen in een wereld en mensen die de volledige trainingservaring willen.

Hopelijk dan wel 2 abonnementen. Voor volk dat gewoon wat wil bollen in een wereld en mensen die de volledige trainingservaring willen.
Whut?

Ik weet niet of het toe te juichen valt.
Ik zie het dan evolueren naar een abo van 15€ daat toegang geeft tot freeride, grouprides en races en dan nog een abo van het voorgaande plus workouts aan 20€

Terug
Bovenaan