Dat kwam er toevallig op daarna, 239..Categorie wordt doorgaans bepaald o.b.v. je FTP in w/kg. Vermoed dat je je FTP niet kent.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kwam er toevallig op daarna, 239..Categorie wordt doorgaans bepaald o.b.v. je FTP in w/kg. Vermoed dat je je FTP niet kent.
da's geen toevalDat kwam er toevallig op daarna, 239..
En zo kom je op een (239/90kg =) 2.65W/kgDat kwam er toevallig op daarna, 239..
Ik ben een uitzonderingBij een D-race spreek je over een battle tussen gasten van 90 a 100kg. Of je nu 240w trapt met 90kg of 250w met 100kg, dat maakt op die overwegend vlakke parcoursen toch amper iets uit. Daar doen quasi geen mensen mee van 70kg hé.
W/kg blijft een maatstaf die langs alle kanten rammelt. Toen ik net op Zwift begon te racen en een C was, dan trapte ik met een kleine 70kg zo'n 220w, dus tegen de C-limiet aan. Als daar gasten kwamen meedoen van 90kg die 3w/kg trapten en ik werd een paar seconden uit de draft geduwd dan lag ik er af. En in de sprint was ik al helemaal kansloos.
Bij de B's was het veel plezanter, gewoon omdat je veel meer tegen mensen uit je eigen gewichtscategorie rijdt. Gasten van 90kg bij de B's, ze bestaan. Maar gemiddeld gezien begint het gewicht daar toch met een 7.
Kort door de bocht. D: 90, C: 80, B: 70 en A 60.

Ik zit in hetzelfde straatje. 70kg en FTP van 255W. Wordt altijd in B geduwd door Zwiftpower en daar wordt het snot me uit de neus gereden en dat is echt niet plezant.Na een aantal weken schaamteloos traag te fietsen tijdens WTRL-races bij de B’s - want ik kan toch niet mee - werd ik vorige week automatisch C.
Ondanks dat er een teamtijdrit op de planning stond had ik er wel zin in. Een race tussen gelijkgezinden, what’s not to like.
Het tempo lag gevoelsmatig niet bijzonder veel lager dan bij de B’s (zoals @Airjinx aangeeft zijn die mannen vaak 80-90kg zwaar, dus kunnen ze wel punchen) maar het was wel haalbaar om de rit uit te rijden en redelijk veel kopwerk te verrichten.
Gemiddeld 261w op 75kilo.
3,5w/kg op Zwiftpower. Gevolg?
Dat ik godverdoeme automatisch weer B geworden ben.
Conclusie: met mijn gewicht en vermogen heb je niks te zoeken in de WTRL. Te traag voor de B’s, te “goed” voor de C’s
Er zijn toch genoeg kleinere races waar je prima moet kunnen volgen?Ik zit in hetzelfde straatje. 70kg en FTP van 255W. Wordt altijd in B geduwd door Zwiftpower en daar wordt het snot me uit de neus gereden en dat is echt niet plezant.
. Ik zou ook aan 280w een uur lang een grote groep kunnen proberen volgen, nee dank u.Wel, dat moeten we dan idd eens proberen. WTRL is zowat de “echte” competitie. De meeste B’s zitten daar aan een FTP van +4w/kg, maar weten exact wanneer ze een trap minder moeten geven om in B te blijven.Er zijn toch genoeg kleinere races waar je prima moet kunnen volgen?
Mijn laatste 3 races met telkens 10 a 20 finishers op ZP. Met 69kg en 257w, 267w, 267w = 1e, 1e, 3e.
Beetje aanvallen, beetje linkeballen en op het eind sprinten. Ik zou ook aan 280w een uur lang een grote groep kunnen proberen volgen, nee dank u.

Is dan ook maar 3,5w/kg en met de hakken over de sloot B. Beter rij je dan iets zachter en kom je uit de C’s.Met 250w op 70kilo is het strijden voor de voorlaatste plaats![]()
Als ik er aan denkHoe vaak maken jullie de ketting/cassette schoon bij indoor gebruik? Ik heb nu een maandje gezwift (nieuwe ketting en cassette er op gezet) en alles ziet er toch nog wel OK uit.
En zo maak je het spel kapot voor de c's.Is dan ook maar 3,5w/kg en met de hakken over de sloot B. Beter rij je dan iets zachter en kom je uit de C’s.
Zo vanaf seconde 1 tot het einde volledig in het rood rijden is echt niet plezant. En uw eigen koers rijden is ook maar stom als dat wilt zeggen dat je 99% alleen aan het malen bent.
Dat is bij de B's ookEn zo maak je het spel kapot voor de c's.
Als je FTP 3,5wkg is, dan is het niet de bedoeling dat je 3,2 rijdt bij de C's en ze er dan in de sprint oplegt ... Dan kunnen ze de categorieën even goed afschaffen als niemand er zich aan houdt.

Dat is het probleem van zwift racesEn zo maak je het spel kapot voor de c's.
Als je FTP 3,5wkg is, dan is het niet de bedoeling dat je 3,2 rijdt bij de C's en ze er dan in de sprint oplegt ... Dan kunnen ze de categorieën even goed afschaffen als niemand er zich aan houdt.