De kans is reëel dat je er 'meteen' afgeknald gaat worden, gewoon omdat je nog geen voeling hebt met hoe zo'n race gereden wordt.Na 3 maanden op zwift heb ik zin om eens een race te rijden. Nu al veel 'grouprides' gereden die wel halve wedstrijden leken en dit doe ik toch enorm graag.
Ik heb mijn oog laten vallen op een race overmorgen van 20km anti sandbagging. Ik heb momenteel een ftp van 270w, 3.5w/kg maar wel nog nooit een ftp test gedaan wel al meerdere +1u ritten gedaan aan +-260W en goed verteert. Dus te goed voor C en ik ga me bij de B's inschrijven. Wat denken jullie zal ik er daar direct afgeknald worden of zie je met deze waardes wel potentieel om het in het peloton uit te zingen? 20km aan 3.9w/kg ofwel 300W is max een half uur. Maar het zal afhangen hoe hard die start is denk ik.
Wanneer en hoe hard er geknald wordt (elke start, elke helling) en wanneer je kan chillen.
Rijden in groep moet je ook wat kunnen aanvoelen hoe het werkt. Als je één keer echte aansluiting verliest, is het vaak gedaan en kan je niet meer terugkeren naar de groep.

.