De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

100€? Bij mij was dat minder dacht ik.

Ik gebruik het sturen wel echt veel en het geeft ook wel echt een voordeel in bochten merk ik. Je kan echt heel veel anderen voorbij steken doordat je constant de binnenkant bocht kan nemen. Had eigenlijk nooit gedacht dat ik ooit dat sturen ging gebruiken.
Is dat tijdens races ook een voordeel? Anders is dat wel een belachelijk voordeel

Is dat tijdens races ook een voordeel? Anders is dat wel een belachelijk voordeel
Yup. Het grootste probleem is dat de dynamiek tussen mensen met en zonder sturen slecht is.

Een tijdje geleden waren we in een race met 2 weg. De andere had steering, pakte overal de binnenbochten en zette mij dus altijd in de wind. Dan vertraagde hij zodat ik kon overnemen terwijl ik ook gewoon 30" vol had gereden. Dat werkt dus niet he.
Ik heb al heel wat jaren een sterzo maar gebruik die zelden. Bij de ttt's die we rijden hebben we afgesproken het niet te gebruiken, ofwel moet iedereen het hebben en anders niemand.

Gisteren BZR Championship gereden: iTT op Coast to Coast over ~27km. Met 83kg ben ik niet zwaar genoeg om te concurreren met de beren van 90+kg die veel meer vermogen kunnen trappen binnen de w/kg cat limiet maar het was toch een goeie FTP test. 279W nu, komende van 235-240W half oktober op 3-4u training per week gemiddeld. Stilaan terug richting mijn normale niveau aan het geraken.

Sturen is zo'n belachelijk voordeel dat het bijna game breaking is. Ze zijn het momenteel wel actief aan het tweaken, met wisselend succes. Ik merk wel sinds een week of 2-3 dat mensen zonder steering sneller terug automatisch naar u wiel kruipen. Daarvoor kon je uzelf echt gewoon uiterst links/rechts in de baan zetten om mensen compleet uit de draft te duwen. Er zijn wel nog omlopen zoals bv Crit City met veel bochten waar steering echt zwaar overpowered is. Aan de andere kant, voor €50 koop je Zwift play momenteel... als je veel op Zwift zit is is dat bijna een no-brainer.

100€? Bij mij was dat minder dacht ik.

Ik gebruik het sturen wel echt veel en het geeft ook wel echt een voordeel in bochten merk ik. Je kan echt heel veel anderen voorbij steken doordat je constant de binnenkant bocht kan nemen. Had eigenlijk nooit gedacht dat ik ooit dat sturen ging gebruiken.
Hier ook 100 euro, geen korting :cry2:

Nu een160-tal km op gefietst, blijft goed bevallen. Wel maakte de kickr plots veel geluid. Ik dacht even iets catastrofaals, maar blijkbaar komen de stickers van het vliegwiel los, hangen dan even te zwabberen, slaan tegen van alles aan en lossen dan volledig. Het gaat over dat grijs pijlpatroon. Een beetje vreemd, ik zou toch verwachten dat dit niet zou mogen gebeuren. Een geluid dat je liever niet hoort tijdens VO2max pyramids.

Edit: Blijkt vaker voor te komen volgens reddit.

Laatst bewerkt:
@Reverz : hoe loopt het met uw voornemen om alle ritten van de TdZ te rijden?
Pretty good, 14/15 momenteel. Gisteren naast die TT ook nog de C & B ride gereden, enkel de A ride op NYC nog deze week.
Vorige week was wel gene meevaller met La Reine en de Lutscher... ik voelde daar wel dat een paar rustigere Z2 ritjes wel welkom waren. Ik heb in zo'n group rides toch altijd de neiging van net iets sneller te rijden dan gepland :tongue: Richmond was in dat opzicht gisteren zeker wel gekomen.

Alé, heb mij dan maar die zwift play gekocht :sarcastic:

Hier ook al de TDZ routes tot nu toe gedaan. Nog een weekje te gaan.

Ben het fietsen ondertussen nu wel goed gewoon.
En het brengt goed bij bij het lopen. Merk dat de hartslag zelf daar de laatste tijd een stuk lager ligt bij dezelfde inspanning.

Laatst bewerkt:
Het moet net lukken...
Vandaag opnieuw geraced met Herd. Het was een rondje met naar het einde toe de Zwift kom reverse, met dan in de afdaling die snelle bochten. Boven kiest een man of 8 de rechterkant. Ze versnellen en meteen een gat, dan die 2 linkse bochten en het was enkele seconden. Gelukkig zat er bij ons nog iemand met overschot die het gat toeknalde. Vanaf nu mijn sterzo maar weer aanzetten wanneer ik race. Je kon gewoon niet mee zijn zonder steering.

Dat klinkt als die van mij en ik vermoed gare lagers.

Eens ik ze vervangen heb stuur ik wel een update.

Al succes gehad hiermee?
Kan je me eventueel ook al laten weten welke lagers je hiervoor specifiek hebt moeten kopen (en waar)?

Wahoo heeft me kortingscode van 30% voorgesteld, dus het jeukt wel om de zwift ride te bestellen. Maar als ik de core opgelapt krijg, des te beter.

Het zijn in totaal ook 4 pakketten natuurlijk, waarvan 2 behoorlijk zware (en groot).

Er zijn genoeg webshops die volledige fietsen succesvol kunnen versturen en geen €100 verzending vragen. Lijkt mij een combo van zwift die de goedkoopste verzendmethode kiest en DPD die niet om kan gaan met grote pakketten.

Is die zwift ride de moeite als investering voor mijn vrouw en mij?

Ze wilt iets voor in huis te sporten maar een roeimachine zie ik minder zitten.

Is die zwift ride de moeite als investering voor mijn vrouw en mij?

Ze wilt iets voor in huis te sporten maar een roeimachine zie ik minder zitten.
als je graag fietst wel ja. Is eigenlijk 1 van mijn beste aankopen de laatste jaren. Vroeger kroop ik echt met tegenzin op de trainer, maar het maakt het wel een pak plezanter vind ik.

Gisteren een setje DT Swiss ARC1400 50mm gekocht voor mijn ultimate. Komen vandaag normaal toe.
Deed wel even pijn omdat ik niet graag zoveel geld uitgeef voor wielen, maar met die schijfremmen heb je ze eigenlijk toch voor zo goed als altijd en ben ook content van mijn 62mm op de aeroad dusja. Je leeft maar 1 keer.

Terug
Bovenaan