De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Met een Kickr valt dat toch reuze mee?
En 5s voorafgaand aan het interval uw cadans verlagen helpt ook, dan wordt de weerstand per omwenteling groter en van zodra je aan het interval start kan je dan meteen die hoge weerstand combineren met een hogere cadans.

Ik moet zeggen dat ik die blokken perfect in ERG kan doen. Gewoon niet als een gek beginnen trappen de seconde dat je blok begint maar ff de weerstand op laten komen.
Volgens mij had ik in december jouw comment gelezen en liep ik er nu onbewust mee te pronken.

All hail to Airjinx

In theorie heb je gelijk, maar vind het niet gemakkelijk als je op Zwift aan het bollen bent om constant te rijden door het profiel dat wordt nagebootst. ERG helpt dan wel om de trainingen wat "beter" te kunnen doen.
In workout mode is het parcours/profiel in principe irrelevant. Zwift maakt in principe by default alles gewoon "vlak". U target power is wat de weerstand bepaald via ERG. Zet je ERG uit dan gedraagt de weerstand zich in principe alsof je op een vlakke baan aan het rijden bent.

In principe kan je wel zonder ERG maar het is natuurlijk wel veel handiger van mét ERG te rijden. Het is ook handiger omdat je via ERG eigenlijk ook exact de cadans kan rijden die je wil. Zonder ERG hang je altijd vast aan de vertanding van u versnellingen.

Wat hier beschreven wordt van sprint intervals die moeilijk te halen zijn vind ik trouwens wel vreemd. 5 second intervals zijn nogal nutteloos in ERG, dat is gewoon te kort maar 10-15 seconden is wel gewoon doenbaar in ERG. Mijn Neo vroeger en Kickr Bike nu verstellen die weerstand op hooguit 2 seconden.
Het is echter wel aan te raden van zulke korte intervallen sowieso niet in ERG te doen (kan je makkelijk aan/af zetten in companion app) voor de reden die @MrKend54l al aangaf. Het gaat in die rode blokken niet over het exact vermogen, het gaat vooral over 10-15 seconden all out, dat kan je niet als je je aan de waarden houdt die daar staan. Afhankelijk van hoe explosief je bent gaan die blokken mogelijks ook veel te makkelijk/moeilijk zijn.

Laatst bewerkt:
Eerste ritje gisteren gedaan op de zwift ride. Is echt zalig. Schiften gaat vlotjes, sturen is ook wel een leuk gadget.
Maar vooral het gevoel is Nice. Je kan hem perfect instellen zoals je wegfiets. En van de kortere cranks merk ik eigenlijk totaal niks.

Staat niet rotsvast en dat is wel goed dat je niet zo statisch zit maar toch stabiel genoeg dat je al je macht kwijt kan in een sprint zonder het gevoel te hebben van te kantelen.
Zadel zit eigenlijk ook direct goed. Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt bedenken. Zeker een aanrader voor de prijs.

Qz app heb ik nog niet geprobeerd maar volgens de facebookgroep werkt het gewoon.

Inderdaad

Dus een occasioneel raceje in het winterseizoen, 3 maanden Zwift betalen, en 9 maanden ERG in mywoosh.

Ik heb nog een jetblack in order staan die ik in de loop van de week ga annuleren, als je wil mag je mijn order overnemen.

Dat is qua specs/euro de absolute top, maar er zijn nog wat softwareissues, en ik ben eigenlijk wel blij met mijn Core. Die krijgt binnenkort een paar nieuwe bearings en is weer good to go.
Ik wil wel als dat ook kan?
Ben op zoek naar een Jetblack Victory, maar nergens te vinden.
Levertijd? En hoe kan ik dat eventueel overnemen?

@Arkaine heeft ‘m al overgenomen via een omweg.

Thomas (Operationeel Directeur van Tailwinds, importeur van JetBlack) was niet zo happy 🤣

Bijlagen

• IMG_4863.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    201,9 KB · Weergaven: 23
Ik ben overstag gegaan voor de Zwift Ride bundel met Kickr Core. Mijn setup was dringend aan een upgrade toe.
Het proces verloopt ietwat hobbelig. Ik kreeg melding van DPD dat de bestelling in een ophaalpunt klaar stond. Deze ochtend gaan kijken, bleek dit enkel de 'tablet holder' te zijn.
Ik kom vanavond thuis en de doos van de kickr core staat daar op mijn oprit, op 2m van het voetpad in het centrum van een stad, te blinken. Niet eens aangebeld :thinking:, mijn wederhelft was thuis.
Volgens trackingnr is die kickr nog niet geleverd, net als de Zwift Ride zelf. Dus ik kan maar hopen dat die Zwift ride door niemand is meegenomen.

Hier kan Zwift natuurlijk niet veel aan doen, maar het is toch even spannend

Het proces verloopt ietwat hobbelig. Ik kreeg melding van DPD dat de bestelling in een ophaalpunt klaar stond. Deze ochtend gaan kijken, bleek dit enkel de 'tablet holder' te zijn.
Ik kom vanavond thuis en de doos van de kickr core staat daar op mijn oprit, op 2m van het voetpad in het centrum van een stad, te blinken. Niet eens aangebeld :thinking:, mijn wederhelft was thuis.
Volgens trackingnr is die kickr nog niet geleverd, net als de Zwift Ride zelf. Dus ik kan maar hopen dat die Zwift ride door niemand is meegenomen.

Als je dit laat weten sturen ze per direct een nieuwe set op. Ookal vraag je niet naar een nieuwe, dat is blijkbaar hun eerste oplossing. Kunnen zij niets aan doen maar bewijst nog maar eens hoe onbekwaam DPD is. Echt klotefirma.

Bij mij had ik eerst de tablet holder, stuur en de cog en de dag erop het frame.

Bij mij had ik eerst de tablet holder, stuur en de cog en de dag erop het frame.
Alles is ondertussen geleverd buiten het frame. DPD is dit 'tijdelijk kwijt'. Volgens Zwift support gebeurt dit wel vaker en kan het evengoed vandaag plots geleverd worden. Ik ben benieuwd.

Ondertussen nog eens een FTP test gedaan op mijn oude setup. Ik voelde al langer dat ik in vorm ben, maar had geen significante stijging verwacht. Toch op 301W uitgekomen en dus net boven de 4W/kg. Deels te danken aan Join, tevreden van.

Eerste ritje gisteren gedaan op de zwift ride. Is echt zalig. Schiften gaat vlotjes, sturen is ook wel een leuk gadget.
Maar vooral het gevoel is Nice. Je kan hem perfect instellen zoals je wegfiets. En van de kortere cranks merk ik eigenlijk totaal niks.

Staat niet rotsvast en dat is wel goed dat je niet zo statisch zit maar toch stabiel genoeg dat je al je macht kwijt kan in een sprint zonder het gevoel te hebben van te kantelen.
Zadel zit eigenlijk ook direct goed. Ik kan eigenlijk geen enkel minpunt bedenken. Zeker een aanrader voor de prijs.

Qz app heb ik nog niet geprobeerd maar volgens de facebookgroep werkt het gewoon.
Uiteindelijk gisteren alles kunnen installeren.
Stil, vlot schakelend, zit ergonomisch goed in elkaar, ... Tevreden!

Die kickr core is ook een serieuze upgrade van mijn oudere Flux S. Veel vlotter, blijft in ERG pal op het ingestelde wattage, 100x stiller,.. Top!

Gisteren tijdens de race kreeg mijn direto weer kuren. Hij kan niet goed meer om met grote verschillen in wattage. Soms als je begint te sprinten of echt doorduwen wil hij de weerstand niet meer opdrijven, en omgekeerd laat hij af en toe niet meer los.

Dat de Jetblack maar snel geleverd wordt

Gisteren tijdens de race kreeg mijn direto weer kuren. Hij kan niet goed meer om met grote verschillen in wattage. Soms als je begint te sprinten of echt doorduwen wil hij de weerstand niet meer opdrijven, en omgekeerd laat hij af en toe niet meer los.

Dat de Jetblack maar snel geleverd wordt
End of an era.
The good old free watt generator has died!

Elk jaar schrik ik er toch van hoeveel uren ik op de rollen rij. Als ik dit naar 5 jaar extrapoleer dan zie ik wel in dat een faling niet zo gek zou zijn, zeker omdat het toch wel wat mechaniek is en de brouwkwaliteit ook wel zijn grenzen heeft.

End of an era.

Elk jaar schrik ik er toch van hoeveel uren ik op de rollen rij. Als ik dit naar 5 jaar extrapoleer dan zie ik wel in dat een faling niet zo gek zou zijn, zeker omdat het toch wel wat mechaniek is en de brouwkwaliteit ook wel zijn grenzen heeft.
Ik heb blijkbaar in totaal net geen 15 dagen gezwift (14d 23h), sinds 23 feb 2021 :oink:.

End of an era.

Yes, heel tevreden van de direto. Voor erg trainingen eigenlijk ook nog bruikbaar.

Edit: ik heb 12 dagen op zwift
Trainerroad weet ik helaas niet.
MyWhoosh zal zo'n 15u zijn.

Sinds 2017. Wel bijna nooit langer dan een uur op de trainer

Allez, Zwift Ride bundel toch maar besteld. Er komt nog eens 100 euro verzending bij, dat vond ik wel stevig (gelukkig wel 10% op bundel met de code Vivelezwift10)...

Allez, Zwift Ride bundel toch maar besteld. Er komt nog eens 100 euro verzending bij, dat vond ik wel stevig (gelukkig wel 10% op bundel met de code Vivelezwift10)...
100€? Bij mij was dat minder dacht ik.

Ik gebruik het sturen wel echt veel en het geeft ook wel echt een voordeel in bochten merk ik. Je kan echt heel veel anderen voorbij steken doordat je constant de binnenkant bocht kan nemen. Had eigenlijk nooit gedacht dat ik ooit dat sturen ging gebruiken.

Terug
Bovenaan