De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Net race afgewerkt en de weerstand werd wel weer aangepast (hoera)
Tijdens de race is mijn trainer wel drie keer beginnen 'krijsen'. De band van het vliegwiel (?) die ergens overheen schraapt ofzo?

Ik denk niet dat hij nog een lang leven beschoren zal zijn :p

Wat is nu de consensus van best value for money trainer?
Die Zwift trainer met Virtual shifting valt uit de boot aangezien dat niet werkt met MyWhoosh helaas.
Jammer, want ik zit al altijd met de minder ideale mountainbike vertanding qua versnelling op mijn trainer
De "Zwift trainer" wordt niet echt meer gemaakt. Er zijn nu gewoon verschillende trainers die je al dan niet met de Zwift Cog gebruikt.

Je kan bv gewoon deze kopen https://eu.zwift.com/collections/al...ift-one-and-zwift-play?variant=46646061138171 en vervolgens de Zwift Cog er af halen en vervangen door een cassette op het moment dat je Zwift ruilt voor een ander platform.

Of je kan voor de Jetblack gaan die iets goedkoper zou moeten zijn en ongeveer on par met de Kickr Core.

Ik ben overstag gegaan voor de Zwift Ride bundel met Kickr Core. Mijn setup was dringend aan een upgrade toe.
mijne is gisteren toegekomen. Vandaag eens grondig testen.

IMG-1919.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, ik overweeg er ook ene te kopen.
Gisteren eens 5 minuutjes gezwift en was echt wel zalig. Vooral dat je hem perfect kan afstellen hoe je wil, schakelen is echt zalig, is muisstil en voelt ook stabiel aan al heb ik dat nig niet echt goed getest.

Ik ga ook eens kijken of die qz app goed werkt want normaal kun je dat elektronisch schakelen via de qz app met iedere andere applicatie gebruiken zoals rouvy bvb

Mijn Kickr Core is over de laatste maanden serieus lawaaierig geworden. Alsof er iets sleept. Vooral bij lage omwentelingen zeer duidelijk dus ook bij opstarten of spindown.
Iemand enig idee wat het kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen?
Filmpje met lawaai tijdens rijden en bij opstarten en uitbollen
Het sleept niet tegen die plastic omkoping alleszins, lijkt misschien zo in het filmpje maar is door de invalshoek.

Support van Wahoo zegt niet meer dan 'misschien is het iets met de pulley'. Het toestel is ook al 5 jaar oud, dus gewoon slijtage kan wel :shy:

mijne is gisteren toegekomen. Vandaag eens grondig testen.

IMG-1919.jpg
Ik zou zeker een mat onder die voorste poot leggen alleszins.

Ik ben ook overstag gegaan en ga poepermans jetblack overnemen.

Vorig jaar last gehad dat de weerstand bij freeride niet werd aangepast en nu ook weer eens. Dit jaar nog eens knarsen geluid erbij, voorlopig wel maar tijdens 1 rit, maar toch. Hij gaat mee sinds eind 2017, dus ik kan zeker niet klagen.

Alvast benieuwd naar de upgrade van het materiaal, hopelijk niet gepaard met downloaden van de FTP :unsure:

Mijn Kickr Core is over de laatste maanden serieus lawaaierig geworden. Alsof er iets sleept. Vooral bij lage omwentelingen zeer duidelijk dus ook bij opstarten of spindown.
Iemand enig idee wat het kan zijn en of ik er zelf iets aan kan doen?
Filmpje met lawaai tijdens rijden en bij opstarten en uitbollen
Het sleept niet tegen die plastic omkoping alleszins, lijkt misschien zo in het filmpje maar is door de invalshoek.

Support van Wahoo zegt niet meer dan 'misschien is het iets met de pulley'. Het toestel is ook al 5 jaar oud, dus gewoon slijtage kan wel :shy:
Dat klinkt als die van mij en ik vermoed gare lagers.

Eens ik ze vervangen heb stuur ik wel een update.

Ik zou zeker een mat onder die voorste poot leggen alleszins.

Ik ben ook overstag gegaan en ga poepermans jetblack overnemen.

Vorig jaar last gehad dat de weerstand bij freeride niet werd aangepast en nu ook weer eens. Dit jaar nog eens knarsen geluid erbij, voorlopig wel maar tijdens 1 rit, maar toch. Hij gaat mee sinds eind 2017, dus ik kan zeker niet klagen.

Alvast benieuwd naar de upgrade van het materiaal, hopelijk niet gepaard met downloaden van de FTP :unsure:
Er is een rubberen voetje aan of zou je het toch nog doen?

Sowieso ook leuker dat uw zweet niet op de vloer drupt maar op een trainingsmat ofzo :p .

Hier redelijk geërgerd in de erg modus (hehe) tijdens 10s sprint bursts.
Plots van 130W naar 450W. Dat gaat niet in ERG mode he, tegen dat je aan 450W zit ben je al 7 seconden ver.
ERG afzetten kan maar het is zo moeilijk om in 10sec op exact 450W te zitten. Zit er altijd los boven en dat telt dan niet voor de workout :wallbash:

Sowieso ook leuker dat uw zweet niet op de vloer drupt maar op een trainingsmat ofzo :p .

Plots van 130W naar 450W. Dat gaat niet in ERG mode he, tegen dat je aan 450W zit ben je al 7 seconden ver.
ERG afzetten kan maar het is zo moeilijk om in 10sec op exact 450W te zitten. Zit er altijd los boven en dat telt dan niet voor de workout :wallbash:
dat is idd bijzonder vervelend, ik los dat op door vooraan van de kleine naar grote plateau te schakelen en omgekeerd bij het begin van de interval. Zo heb je plots wel veel meer weerstand en rij je tenminste een deftige interval

Welke training doe je dan?
Ik vermoed sprints? Die 450W wilt gewoon zeggen dat je 10s diep in het rood moet rijden, is dat 10s 600w is dat ook goed hoor. Het doel van dat blok is niet het halen van dat wattage, wel het pushen tot diep in het rood.
Dergelijke blokken uiteraard altijd zonder ERG uitvoeren.

Met een Kickr valt dat toch reuze mee?
En 5s voorafgaand aan het interval uw cadans verlagen helpt ook, dan wordt de weerstand per omwenteling groter en van zodra je aan het interval start kan je dan meteen die hoge weerstand combineren met een hogere cadans.

Welke training doe je dan?
Ik vermoed sprints? Die 450W wilt gewoon zeggen dat je 10s diep in het rood moet rijden, is dat 10s 600w is dat ook goed hoor. Het doel van dat blok is niet het halen van dat wattage, wel het pushen tot diep in het rood.
Dergelijke blokken uiteraard altijd zonder ERG uitvoeren.
In theorie heb je gelijk, maar vind het niet gemakkelijk als je op Zwift aan het bollen bent om constant te rijden door het profiel dat wordt nagebootst. ERG helpt dan wel om de trainingen wat "beter" te kunnen doen.

Ik denk dat MrKend54l niet bedoelt van uw hele training zonder ERG te doen. Gewoon als er een kort 'sprint'blok aankomt, snel ERG uit en knallen, daarna ERG terug aan.

In theorie heb je gelijk, maar vind het niet gemakkelijk als je op Zwift aan het bollen bent om constant te rijden door het profiel dat wordt nagebootst. ERG helpt dan wel om de trainingen wat "beter" te kunnen doen.
Ik bedoelde om enkel dat kort sprint blokje de ERG af te zetten.
Voor langere blokken rij je uiteraard beter met ERG aan, maakt het allemaal wat makkelijker omdat je niet constant moet opletten en moet schakelen.

Ik moet zeggen dat ik die blokken perfect in ERG kan doen. Gewoon niet als een gek beginnen trappen de seconde dat je blok begint maar ff de weerstand op laten komen.

Als je ERG mode gebruikt kan je best je cadans een beetje laten zakken voor de blok start, de weerstand laten opbouwen en wanneer je deze voelt trap je door richting je normale cadans. De weerstand komt ook niet de milliseconde dat de blok begint maar net iets later, als je vaak in ERG rijdt kan je dat moment perfect aangrijpen. Dit is vooral handig bij zware blokken van bv 200 naar 500w.

Terug
Bovenaan