De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Zo … stevige prijs update van Join. +30%
Dat wordt dus de laatste maand gezien ik toch niet 100% tevreden was. Dan gebruik ik wel verder de gratis optie via men Garmin.
Er was een actie in december voor 67€ voor een jaar. Had ik het geweten had ik dat wel genomen.

Ik heb een mail gekregen dat zolang ik jaarlijks blijf verlengen er niets aan men prijs verandert. Ben er (voorlopig) wel content van dus ga zeker verder blijven doen.
Same here. Heb bij een actiedeal €67 betaald voor een jaar.

EDIT: ik zie nu dat ik geantwoord heb op het bovenstaande :p

Vandaag nog eens een 100km rit gedaan op zwift. Ik snap die gasten die zo 500 of meer km indoor rijden toch niet hoor. Dat wordt op den duur een marteling.

Op vélofollies gereden op een trainer met die motion plates en vond het wel iets hebben...
Daarnet even gekeken voor diy en kwam hier op uit...
Iemand hier ervaring mee?

Op vélofollies gereden op een trainer met die motion plates en vond het wel iets hebben...
Daarnet even gekeken voor diy en kwam hier op uit...
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb exact die nagemaakt.

Dat helpt tegen de extreem statische positie, maar beweegt eigenlijk averechts langs de as. Als je druk zet tijdens een sprint gaat heel uw fiets in de richting van uw been dat kracht zet, terwijl dat buiten omgekeerd is. Er zijn epistels over geschreven. Het is ook niet geruisloos.

Long story: ik heb dat na een paar maanden op zolder gezet. Als je een nieuwe mdfplaat (ik heb dat als test in een restje osb gemaakt en die is gekraakt op het einde) hebt mag je alle onderdelen hebben. Gratizz
IMG_1939.jpeg
57B766A9-8721-40DB-BD10-83FBBF17FF42.jpeg

Als je druk zet tijdens een sprint gaat heel uw fiets in de richting van uw been dat kracht zet, terwijl dat buiten omgekeerd is.
Dat is wel minder natuurlijk, en de voor-en achterwaartse beweging? Vond je dat een meerwaarde? Daarnet er even op gelet op mijn trainer (Tacx Neo 2T) en ondervonden dat deze eigenlijk wel goed meeveert links en rechts. Misschien moet ik dan toch de originele motion plates overwegen.

Laatst bewerkt:
Dat is wel minder natuurlijk, en de voor-en achterwaartse beweging? Vond je dat een meerwaarde? Daarnet er even op gelet op mijn trainer (Tacx Neo 2T) en ondervonden dat deze eigenlijk wel goed meeveert links en rechts. Misschien moet ik dan toch de originele motion plates overwegen.
Fore aft = gimmick. ‘t is wel leuk.

En in een sprint sowieso verlies

Repost van in een ander topic maar misschien zijn er hier in gelijkaardige situaties:
Geen idee of ik het hier juist post.
Maar ik ben op zoek naar een goedkope/veilige oplossing voor volgend probleem.
Ik heb recent ons tuinhuis omgebouwd als mijn sport cave maar deze staat dus los van ons huis. Het gebeurd wel eens dat mijn vrouw niet thuis is en dat ik dus aan het sporten was in de garage terwijl de dochter boven lag te slapen. Als er een probleempje was kon ze dus roepen en was ik rap ter plaatse.
Nu zou ik in bovenstaande situaties wel in het tuinhuis willen gaan sporten terwijl de dochter ligt te slapen. Fysiek is dit maar een 15-20 meter maar je moet ervoor buiten, ander gebouw,...

Ik dacht eerst zelf aan een babyfoon die via de wifi werkt om haar in da gaten te kunnen houden maar blijkbaar zijn die dingen nogal slecht beveiligd?
Misschien hebben sommige hier andere oplossingen?

Repost van in een ander topic maar misschien zijn er hier in gelijkaardige situaties:
Ik heb recent ons tuinhuis omgebouwd als mijn sport cave maar deze staat dus los van ons huis. Het gebeurd wel eens dat mijn vrouw niet thuis is en dat ik dus aan het sporten was in de garage terwijl de dochter boven lag te slapen. Als er een probleempje was kon ze dus roepen en was ik rap ter plaatse.
Nu zou ik in bovenstaande situaties wel in het tuinhuis willen gaan sporten terwijl de dochter ligt te slapen. Fysiek is dit maar een 15-20 meter maar je moet ervoor buiten, ander gebouw,...

Ik dacht eerst zelf aan een babyfoon die via de wifi werkt om haar in da gaten te kunnen houden maar blijkbaar zijn die dingen nogal slecht beveiligd?
Ik gebruik ook gewoon een babyfoon. Eentje met enkel geluid en wat leds die oplichten als er geluid gedetecteerd wordt. Tuinhuis staat ook een 20-tal meter van mijn huis.

In hoeverre heb je het tuinhuis aangepakt? Foto's die je wil delen?
Mij interesseert het ook wel om (een deel van) mijn tuinhuis wat in te kleden. Is toch leuker dan Zwiften tussen een rek vol brol en de grasmaaier.

Deze hebben wij al enkele jaren en al veel gebruikt op hotel of als we bij buren waren.

Als je ik nu nog een babyfoon moest aankopen, dan kocht ik er één die kan filmen ook. Soms hoor ik hier de jongste vanalles en nog wat uitsteken en tegen dat we boven komen ligt ze te 'slapen'. (+ Nuttig voor binnen 12 jaar als haar vriendje langskomt en je wilt een oogje in het zeil houden ;-) )

Mijn trainer staat in de garage, ook los van het huis. Als de kleinste roept, komen de andere het me wel zeggen in de garage...
Ik ben ook van plan om mijn garage wit te schilderen om het er 'gezelliger' te maken...

Als je ik nu nog een babyfoon moest aankopen, dan kocht ik er één die kan filmen ook. Soms hoor ik hier de jongste vanalles en nog wat uitsteken en tegen dat we boven komen ligt ze te 'slapen'. (+ Nuttig voor binnen 12 jaar als haar vriendje langskomt en je wilt een oogje in het zeil houden ;-) )

Mijn trainer staat in de garage, ook los van het huis. Als de kleinste roept, komen de andere het me wel zeggen in de garage...
Ik ben ook van plan om mijn garage wit te schilderen om het er 'gezelliger' te maken...
Eddy Snelders ook op beyond gaming, tof!

Kwestie van de motivatie erin te houden ben ik die Tour de Zwift Ultimate Challenge aan het doen: bij elke van de 6 stages zowel het A, B & C event rijden. Deze week oa: La Reine & Innsbruck Lutscher... gelukkig hebben ze er niet ook Alpe Du Zwift nog tussen geknalt. :unsure:

Net race afgewerkt en de weerstand werd wel weer aangepast (hoera)
Tijdens de race is mijn trainer wel drie keer beginnen 'krijsen'. De band van het vliegwiel (?) die ergens overheen schraapt ofzo?

Ik denk niet dat hij nog een lang leven beschoren zal zijn :p

Wat is nu de consensus van best value for money trainer?
Die Zwift trainer met Virtual shifting valt uit de boot aangezien dat niet werkt met MyWhoosh helaas.
Jammer, want ik zit al altijd met de minder ideale mountainbike vertanding qua versnelling op mijn trainer

Tijdens de race is mijn trainer wel drie keer beginnen 'krijsen'. De band van het vliegwiel (?) die ergens overheen schraapt ofzo?

Die Zwift trainer met Virtual shifting valt uit de boot aangezien dat niet werkt met MyWhoosh helaas.
Jammer, want ik zit al altijd met de minder ideale mountainbike vertanding qua versnelling op mijn trainer
In ERG-mode werkt dat normaal wel (logisch want je schakelt niet).

In ERG-mode werkt dat normaal wel (logisch want je schakelt niet).
Inderdaad

Dus een occasioneel raceje in het winterseizoen, 3 maanden Zwift betalen, en 9 maanden ERG in mywoosh.

Ik heb nog een jetblack in order staan die ik in de loop van de week ga annuleren, als je wil mag je mijn order overnemen.

Dat is qua specs/euro de absolute top, maar er zijn nog wat softwareissues, en ik ben eigenlijk wel blij met mijn Core. Die krijgt binnenkort een paar nieuwe bearings en is weer good to go.

Kickr core 100%. Ik heb al beide tacx en kickr gehad en met de kickr na 1.5 jaar 0,0 problemen. Mijn tacx was toen al 5x binnen voor software issues

Terug
Bovenaan