De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik vrees wel dat het voor nog meer versnippering zorgt. Ik rij bij de A's en je moet in de zomer of overdag in de winter (op een weekdag) eens een race zoeken met genoeg deelnemers. Die zijn er amper.
Ik heb zelf een racing score van 739. Een kameraad waar ik in de winter ttt's mee rijd 560, doordat hij weinig races heeft gereden de laatste tijd. Op dat vlak is het wel een beetje krom dat zijn efforts tijdens gewone ritten niet meetellen. Want die gast rijdt de Alpe op in 39' en start dus ff 3 niveau's lager als mij 😅. Met 11 punten minder zit die bij u in de categorie @Reverz

Laatst bewerkt:
Een echt volledig waterdicht systeem ga je nooit hebben. Maar op papier lijkt het mij alvast een serieuze vooruitgang.

En mensen die onder categorie zijn gaan zo misschien 2-3 keer kunnen winnen maar zullen zeer snel in een hogere, en dus juiste, categorie terechtkomen.
Eerlijkheid gebied me wel dat de laatste tijd die races mij bitter weinig kunnen boeien. Net omdat het ofwel tegen 3 man en een paardenkop is, of om 9u in de avond of vol rijdt met mannen die sandbaggen. En echt een training kan je het ook bezwaarlijk noemen.

Hoe pakken jullie audio/muziek aan op de indoor trainer? Ik gebruik doorgaans draadloze oortjes, met als nadeel dat die soms plat zijn wanneer ik een training wil aanvatten en dat mijn goesting volledig teniet doet...

Andere suggesties/tips?

Hoe pakken jullie audio/muziek aan op de indoor trainer? Ik gebruik doorgaans draadloze oortjes, met als nadeel dat die soms plat zijn wanneer ik een training wil aanvatten en dat mijn goesting volledig teniet doet...

Andere suggesties/tips?
Meeste degelijke bluetooth oortjes hebben toch al een redelijke batterijduur? Zeker als hun oplader zoals bij airpods bvb een eigen batterij heeft.

Op Eurobike ook van elite een gelijkaardige kader als de Swift bike gespot.(Deze met riemaandrijving en compatibel met elite climb) Plots een nieuwe markt bij meerdere merken.

Jetblack die ook virtueel schakelen via zwift heeft op een trainer die een koopje lijkt vergeleken met de concurrentie.

Andere suggesties/tips?
Bij mij staat de muziek gewoon vollebak maar ik moet met niemand rekening houden. Bij de ttt gebruik ik oortjes omdat we op discord zitten, maar al dat zweet heeft al wel zijn effect gehad. Mijn rechter oortje laadt niet altijd meer fatsoenlijk op 😒.

Deze week nog eens een race gereden en mijn racing score is van 739 gezakt naar 633. Race over de epic kom, en na een rondje jungle weer richting finish. Bij de A's 7e van de 17 starters en epic kom aan 4,6w/kg. Mag meteen twee niveaus lager uit komen, gedegradeerd 😶

Bij mij staat de muziek gewoon vollebak maar ik moet met niemand rekening houden. Bij de ttt gebruik ik oortjes omdat we op discord zitten, maar al dat zweet heeft al wel zijn effect gehad. Mijn rechter oortje laadt niet altijd meer fatsoenlijk op 😒.

Deze week nog eens een race gereden en mijn racing score is van 739 gezakt naar 633. Race over de epic kom, en na een rondje jungle weer richting finish. Bij de A's 7e van de 17 starters en epic kom aan 4,6w/kg. Mag meteen twee niveaus lager uit komen, gedegradeerd 😶
Ik heb hier voor muziek JBL endurance jump... die dingen zijn principe zweet/water resistent. Ik zweet gelijk een rund en die dingen gaan nu toch al wel wat jaren mee. De batterijduur begint wel duidelijk te verkorten maar goed, functioneel nog perfect in orde. Ik heb die ooit eens via via gekocht voor eigenlijk geen geld.

Vanmiddag net voor de streep nog terug gepakt na een solo van ~3km op R.G.V. (Zracing). En jij vond het dan ook nog nodig van een beetje met mijn 25km free trail te komen lachen :frown: :tongue:

Is de Kickr Core nog steeds de best bang for buck optie?
Ik ben de problemen met mijn Suito beu, dus er gaat waarschijnlijk iets nieuw in huis komen.

Is de Kickr Core nog steeds de best bang for buck optie?
Ik ben de problemen met mijn Suito beu, dus er gaat waarschijnlijk iets nieuw in huis komen.
Ik ben daar alleszinsds veel meer tevreden over dan de tacx die ik vroeger had. Kicke core nu net geen jaar en nog geen problemen mee gehad. Mijnen tacx was in 1.5 jaar 4x binnen geweest met software problemen

De mijne is er ook, voorlopig nog zonder app als zwift of rouvy. Ga beide de komende maand es uitproberen.

Heb voorlopig via youtube videos gereden en zelf de weerstand zitten verzetten naar wat ik zag op het scherm. :lol:

Wel wat schrik nu dat de scenery in de apps een pak minder gaat zijn dan die 4k videos van Indoor Cycling.

I stand corrected. Rouvy ziet er gelikter uit dan verwacht.
Ja rouvy is echt zalig. Deze winter schakel ik over van zwift naar rouvy. Vooral door de prijsstijging en rouvy zet toch serieuze stappen in de goeie richting. Het is ook tof dat er routes inzitten die ik hier vaak rij ik noord Frankrijk.

Ja rouvy is echt zalig. Deze winter schakel ik over van zwift naar rouvy. Vooral door de prijsstijging en rouvy zet toch serieuze stappen in de goeie richting. Het is ook tof dat er routes inzitten die ik hier vaak rij ik noord Frankrijk.
Hoe zit het met het competitive in rouvy?
Lijkt me toch vooral in het voordeel van zwift te blijven.
Wat mij vooral stoort bij zwift is dat de routes in feite weinig realistisch zijn qua verloop. Maar langs de andere kant rij ik toch enkel maar ERG of wedstrijden dus ik zo erg stoort het mij ook niet.

Hoe zit het met het competitive in rouvy?
Lijkt me toch vooral in het voordeel van zwift te blijven.
Wat mij vooral stoort bij zwift is dat de routes in feite weinig realistisch zijn qua verloop. Maar langs de andere kant rij ik toch enkel maar ERG of wedstrijden dus ik zo erg stoort het mij ook niet.
Geen idee heb nog maar gewoon eens een trial gebruikt. Maar ik denk dat er meer en meer volk op komt ook door de prijsstijging van zwift en dat dat ook wel goed gaat komen daardoor.

Naar stilaan jaarlijkse traditie pols ik eens of er mensen geïnteresseerd zijn om tijdens de wintermaanden de TTT te rijden in de WTRL competitie (donderdagavond). Kwestie van tijdens de wintermaanden een doel te hebben om voor te blijven trainen!
Voor onze eigen ploeg zijn we op zoek naar de betere B's (>3,8w/kg) of A's. We hebben ploegen van D tot A, dus als je het wel ziet zitten om TTT's te rijden en bijvoorbeeld 3,2w/kg trapt kan ik je ook wel aan een team helpen.

Noob vraagje: ik heb 2 iets oudere fietsen en wil een smart trainer aanschaffen, maar ik twijfel welke van de 2 ik hiervoor zou gebruiken.. en die keuze bepaalt natuurlijk welke cassette ik bij de trainer koop.
De eerste heeft een sram red 10 speed 11-23, de tweede een shimano sora 9 speed 11-32.
Welke zouden jullie gebruiken en welke cassette koop ik dan best?

Noob vraagje: ik heb 2 iets oudere fietsen en wil een smart trainer aanschaffen, maar ik twijfel welke van de 2 ik hiervoor zou gebruiken.. en die keuze bepaalt natuurlijk welke cassette ik bij de trainer koop.
De eerste heeft een sram red 10 speed 11-23, de tweede een shimano sora 9 speed 11-32.
Welke zouden jullie gebruiken en welke cassette koop ik dan best?
De Sora, omdat het écht geen hol kost om dat te veranderen.
De Red, omdat kleine sprongetjes wel écht handig zijn in Zwift. Het gebrek aan range wordt toch weggewerkt doordat je uw realism setting kan verlagen

Challenger: Zwift Cog + click. Nooit meer miserie met wisselen van fietsen, afstellen, doorschieten, lawaaiige drivetrains.

Terug
Bovenaan