De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Concurrentie is goed maar die term "Zwift Killer" :laugh: Doet mij terugdenken aan elke keer er vroeger een nieuwe MMO uit kwam daar meteen het label "WoW killer" aan gehangen werd. Geen van al die killers heeft het uiteindelijk gehaald.

Alle concurrentie gaat tegen hetzelfde probleem aanlopen: Zwift was first to the party. Of minstens de eerste om een serieuze userbase op te bouwen. Is Zwift perfect? Nee, maar ze hebben naast hun grote userbase ook járen voorsprong en blijven toch ook wel vernieuwen: de recente introductie van Pack Dynamics 4.1 bv. En misschien wel hun belangrijkste troef: ze weten als geen ander op welke manier ze hun userbase engaged moeten houden: maandelijkse ride/race series, Tour de Zwift, Tour of Watopia, tot zelfs Zwift Academy waar 95% uiteindelijk gewoon mee doet voor de fun, niet omdat ze echt voor dat pro contract gaan. De concurrentie gaat niet gewoon Zwift moeten evenaren, ze zullen beter moeten doen.

Userbase opbouwen en houden is echt van levensbelang. MyWhoosh zal, naast gratis zijn, toch ook een serieuze incentive moeten geven om de overstap te maken. Gratis zijn heeft RGT namelijk ook al geprobeerd en dat was duidelijk niet genoeg ondanks het feit dat die software niet slecht was.

Met dat het gratis is zeker eens te proberen, ziet er wel nice uit.
Aangezien ik geen vermogensmeter heb wou ik op korte termijn nog eens op de rollen kruipen om nog eens een idee te hebben.
Maar ik stelde het uit omdat ik dan een maand zwift had moeten nemen om het waarschijnlijk maar beperkt te gebruiken voorlopig.

Met dat het gratis is zeker eens te proberen, ziet er wel nice uit.
Aangezien ik geen vermogensmeter heb wou ik op korte termijn nog eens op de rollen kruipen om nog eens een idee te hebben.
Maar ik stelde het uit omdat ik dan een maand zwift had moeten nemen om het waarschijnlijk maar beperkt te gebruiken voorlopig.
Je kan elke maand 25km gratis op zwift (en in de rit gewoon verder ook) dus elke maand gratis 20min test!

Ik kwam MyWhoosh gisteren ook toevallig tegen en ga het ook een kans geven. Zwift abo tijdelijk stop gezet. In de laatste 5 maanden 2x op zwift gezeten maar wel elke maand betaald..
Tegen dat ik terug opgebouwd ben en zin heb in races stap ik wss wel terug over naar Zwift.

MyWoosh dat bestaat ook al lang hoor.

Werkt die myWoosh op AppleTV?
Dat is een gigantische troef van Zwift. Al die platformen waar het op werkt. En dan bovenstaande opmerkingen natuurlijk.

Als er volgens mij eens een echt game bedrijf als EA/Ubisoft een concurrent maakt dan overrompelen die volgens mij Zwift compleet, want het aantal zaken wat in Zwift op niks trekt is imo echt gigantisch. Maar die hebben daar blijkbaar geen interesse in.

Vind het wel leuk dat ze er echte beklimmingen in hebben zitten.

Hier bvb de koppenberg en Eikenberg, de percentages lijken wel te kloppen. De scenery met flamingos enzo moet je er wel bijnemen :)n
Maar kan alleen maar beter worden.

Dat is een gigantische troef van Zwift. Al die platformen waar het op werkt. En dan bovenstaande opmerkingen natuurlijk.
Nog niet blijkbaar al is er wel IOS support dus de software is er. Casting naar Apple tv moet wel lukken denk ik ?

Nog niet blijkbaar al is er wel IOS support dus de software is er. Casting naar Apple tv moet wel lukken denk ik ?

Héél veel mensen gebruiken zwift op AppleTV.

Ik had ooit op mijn facebook eens een alternatief voor Zwift geplaatst. En 95% van de mensen vroegen: werkt dat op AppleTV want Zwift doe ik op AppleTV.

MyWoosh dat bestaat ook al lang hoor.

Als er volgens mij eens een echt game bedrijf als EA/Ubisoft een concurrent maakt dan overrompelen die volgens mij Zwift compleet, want het aantal zaken wat in Zwift op niks trekt is imo echt gigantisch. Maar die hebben daar blijkbaar geen interesse in.
Dat een bedrijf betere visuals kan brengen dan zwift staat vast.
De visuals van zwift trekken op tweemaal niks. Elke concurrent heeft al betere visuals.
En toch kijkt men massaal naar die matige visuals.

Maar er zijn andere redenen waarom zwift zo populair is. En tot op heden kan nog niemand daar aan tippen.

En niet te vergeten dat door die matige visuals het ook draait op heel veel systemen, krachtig of niet. Dat is ook een grote troef. Probeer maar eens een visual heavy programma op een Apple TV te draaien.

Dat een bedrijf betere visuals kan brengen dan zwift staat vast.
De visuals van zwift trekken op tweemaal niks. Elke concurrent heeft al betere visuals.
En toch kijkt men massaal naar die matige visuals.

Maar er zijn andere redenen waarom zwift zo populair is. En tot op heden kan nog niemand daar aan tippen.

En niet te vergeten dat door die matige visuals het ook draait op heel veel systemen, krachtig of niet. Dat is ook een grote troef. Probeer maar eens een visual heavy programma op een Apple TV te draaien.
Ik ben nogal allergisch aan een slechte UI en matig gebruiksgemak. Ik vind Zwift met zijn ronde bolde graphics en lelijke fonts echt irritant om naar te kijken.

Heb al even niet meer op Zwift gezeten maar dingen als.

Tijdsverschillen welke compleet geen tijdsverschillen zijn (maar wel wat het tijdverschil zou zijn als beiden op dat moment 30km/h rijden)

Het hele race/category systeem. Dat ge daar niet automatisch in categorieeen wordt ingedeeld met volk van uw niveau. Ze hebben zoveel data dat zou niet echt een probleem mogen zijn.
Ik vind racen in Zwift kwasi waardeloos. Ge zit dan in C en dan zit er 10 man die ik weet niet wat voor wattages trappen.
Enige wat ik kan doen is D nemen, maar daar ben ik te goed voor. Er is dan een tijd zo een implementatie geweest met van die kegelkes...

Het hele race/category systeem. Dat ge daar niet automatisch in categorieeen wordt ingedeeld met volk van uw niveau. Ze hebben zoveel data dat zou niet echt een probleem mogen zijn.
Zo lang ze u niet thuis kunnen komen wegen, ga je nooit accuraat kunnen onderverdelen in verschillende categorieën vrees ik. Wat ze wel consequenter mogen doen is outliers er tijdens de race gewoon uithalen. In een category D-race de eerste 10 minuten veel te hard aan't rijden? DQ'ed. Maar is natuurlijk slechts een beperkte oplossing. De gehele race-structuur is opgedeeld op basis van W/KG, waarbij dat laatste onmogelijk kan gecontroleerd worden.

Heb al even niet meer op Zwift gezeten maar dingen als.

Tijdsverschillen welke compleet geen tijdsverschillen zijn (maar wel wat het tijdverschil zou zijn als beiden op dat moment 30km/h rijden)
Het is in feite de lengte die je achterligt. Het vergt een andere manier van denken maar goed, er zijn oplossingen voor om dit op te lossen.
Maar het klopt dat dit niet intuïtief is.
Ik vind racen in Zwift kwasi waardeloos. Ge zit dan in C en dan zit er 10 man die ik weet niet wat voor wattages trappen.
Enige wat ik kan doen is D nemen, maar daar ben ik te goed voor. Er is dan een tijd zo een implementatie geweest met van die kegelkes...

Het systeem van categoriseren is drastisch verbeterd. Het is nog niet ideaal maar het is wel al stukken beter.
Hetgeen jij wilt dat bestaat nu, ben je te goed dan ben je verplicht in uw eigen categorie of een hogere te rijden.
Natuurlijk is het allemaal gebaseerd op FTP of het vermogen dat je een uur kan trappen. Sommige renners kunnen nu eenmaal veel vermogen, meerdere keren per wedstrijdje genereren en tegelijk toch een minder FTP hebben.
Maar dat is in het echte leven ook gewoon zo.

Is trainen met join altijd best icm zwift/mywhoosh als je geen vermogenmeter hebt?
Anders lukt dat toch nooit?

Je kan ook trainen op basis van hartslag. Minder goed en accuraat maar nog altijd wel valabel.
Maar ja trainen op de rollen is wel de garantie van de beste uitvoering. Maar tegelijk ook wel een pak lastiger want je bent verplicht een vast wattage te trappen terwijl de trainingen op basis van zones is, en voor een reden :P
En natuurlijk ook dat je binnen zit met minder koeling, statisch en nooit de benen kan stilhouden.

Vind het wel leuk dat ze er echte beklimmingen in hebben zitten.

Hier bvb de koppenberg en Eikenberg, de percentages lijken wel te kloppen. De scenery met flamingos enzo moet je er wel bijnemen :)n
Maar kan alleen maar beter worden.

Nog nooit de flamingos gezien misschien op de koppenberg? :P

Terug
Bovenaan