Interesse om een racefiets te kopen (leasen) en heb een budget van max 2500€. Ik heb geen ervaring met fietsen. Iemand goede guidance of info om de bomen door het bos te zien waarop je moet letten?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb een Kickr Bike. Al bij al zeer tevreden over. De climb feature met aparte trainer+climb voelt naar het schijnt wel anders aan door het andere kantelpunt. Ik zou zeker eerst beginnen met de Kickr Core en dan later zien of je die climb nog wil, dat kan je altijd nadien nog beslissen.Zijn er hier mensen die de wahoo Kickr en climb gebruiken? Ervaringen? Zou overwegen een koersfiets voor deze setup te leasen waar ik dan ook mee buiten kan fietsen uiteraard.
Ik zou persoonlijk nooit een fiets van €2500 leasen denk ik. De extra kosten die je verplicht móet doen (verzekeringen die je anders nooit neemt, speciaal fietsslot, ...) drijven de kostprijs van het totale pakket vaak enorm op en zorgen er, vooral bij lage bedragen, voor dat het eigenlijk bijna niet de moeite is. Fietslease is vooral interessant bij dure fietsen omdat de bijkomende kosten in verhouding tot de fiets zelf relatief beperkt zijn en dan wordt het heel interessant om een fiets van u brutoloon te betalen.Interesse om een racefiets te kopen (leasen) en heb een budget van max 2500€. Ik heb geen ervaring met fietsen. Iemand goede guidance of info om de bomen door het bos te zien waarop je moet letten?
Afhankelijk van de leasing klopt dat niet.Ik zou persoonlijk nooit een fiets van €2500 leasen denk ik. De extra kosten die je verplicht móet doen (verzekeringen die je anders nooit neemt, speciaal fietsslot, ...) drijven de kostprijs van het totale pakket vaak enorm op en zorgen er, vooral bij lage bedragen, voor dat het eigenlijk bijna niet de moeite is. Fietslease is vooral interessant bij dure fietsen omdat de bijkomende kosten in verhouding tot de fiets zelf relatief beperkt zijn en dan wordt het heel interessant om een fiets van u brutoloon te betalen.
Vergeet ook niet dat fietslease u eigenlijk ~3 jaar "vast" zet bij u huidige werkgever. Je kan altijd wel weg natuurlijk maar dan ga je het nog openstaande bedrag van de leasing dat normaal van u brutoloon gaat gewoon netto moeten ophoesten en dan wordt het helemaal een dure/pijnlijke grap.
Voor alle duidelijkheid dit is geen betoog om voor een duurdere fiets te gaan, dit is vooral een betoog om goed na te denken over je opties en weet ook dat er dus ook nadelen aan verbonden zijn. Naast het bovenstaande kan je bv ook niet bij elke leasing maatschappij Canyon fietsen leasen waardoor je voor een zelfde niveau fiets bij een fietsenwinkel €2500 gaat uitgeven terwijl je bij Canyon misschien €2100-2200 neertelt. Dan wordt het via leasing met alle andere kosten helemaal moeilijk om er nog aan uit te komen.
Bij ons kan je de leasing dan ook gewoon stop zetten (dan moet je wel één van de andere fietsen gebruikenVergeet ook niet dat fietslease u eigenlijk ~3 jaar "vast" zet bij u huidige werkgever. Je kan altijd wel weg natuurlijk maar dan ga je het nog openstaande bedrag van de leasing dat normaal van u brutoloon gaat gewoon netto moeten ophoesten en dan wordt het helemaal een dure/pijnlijke grap.
).Update: Francesco is mijn ticket aan het behandelen en ik heb via de Elite app mijn trainer diagnostics alsook twee praktijktestjes moeten doorsturen (eentje na calibratie en eentje zonder calibratie). Zonder calibratie kon ik nog geen minuut 250W duwen.Heb alvast een ticketje aangemaakt bij Elite.

Da’s idd een goeie deal.Ik ga mij ook een indoor smarttrainer aanschaffen.
Momenteel staat de Wahoo Kickr Core aan 575 euro bij VE. Lijkt me geen slechte deal?
Een zwift hub kost nog €75 minder en komt met een cassette naar keuzeIk ga mij ook een indoor smarttrainer aanschaffen.
Momenteel staat de Wahoo Kickr Core aan 575 euro bij VE. Lijkt me geen slechte deal?
Zonder verbrekingsvergoeding?Bij ons kan je de leasing dan ook gewoon stop zetten (dan moet je wel één van de andere fietsen gebruiken).
Voor 75€ + casette vind ik dat alvast een moeilijke kwestie.Een zwift hub kost nog €75 minder en komt met een cassette naar keuze
![]()
Indoor Cycling & Running Virtual Training App - Zwift
Zwift is virtual training for running and cycling. Smash your goals and compete with others around the world. With structured workouts and social group rides.eu.zwift.com
Nooit van gehoord.Da’s idd een goeie deal.
Offtopic: Wilfriet uit Gavere (aka Willem?)

Voor 75€ + casette vind ik dat alvast een moeilijke kwestie.
De core is ook wel beter en als ik het zwift forum erop nahou is de hub toch ook niet zonder problemen.
Ja, maar kan er ook mee te maken hebben dat het een ontslag was misschien.Zonder verbrekingsvergoeding?
Haha, ja dat lijkt me logisch.Ja, maar kan er ook mee te maken hebben dat het een ontslag was misschien.
Voor 75€ + casette vind ik dat alvast een moeilijke kwestie.
De core is ook wel beter en als ik het zwift forum erop nahou is de hub toch ook niet zonder problemen.
Die zwift hub is een jet-black die ze vroeger voor €1000 verkochten. Is accuraat volgens reviews maar die slechte ervaringen ben ik nog niet tegen gekomen.Nooit van gehoord.
Die Hub had ik ook gezien, maar daar lees ik idd wat minder goede ervaringen over.
Er waarvan ze er wereldwijd 3 hebben verkochtDie zwift hub is een jet-black die ze vroeger voor €1000 verkochten. Is accuraat volgens reviews maar die slechte ervaringen ben ik nog niet tegen gekomen.

Hogere temperatuur helpt al niet en na een 20min test die de mist in gaat, was een ramptest proberen doen inderdaad garantie op een ramp.Gisteren 20min FTP-test gedaan, kamer was 23 graden dus twee ventilatoren aan en gaan dacht ik.
Doel was 5% verbetering, wat in mijn ogen zeker realistisch is en wat mij goed in de 4+ w/kg categorie zou brengen.
Tijdens de opwarming al hartslag die hoog opliep. Dus slecht voorteken. De opwarming voelde ook te intensief, en het was al 2 graden gestegen qua temperatuur.
Toch gestart met de 20min blok op mijn doelvermogen, hartslag de hoogte in gevoel echt slecht, maar ik dacht dat het even afzien was en dat ik er wel ging geraken. Na 6 minuten toen ik even de handen van het stuur haalde voor de handdoek te gebruiken blokkeerde de benen.
Gefaalde test, frustratie, teleurstelling, twijfel, ongeloof en alles daartussen.
Dan maar even recuperatie en een ramp test gestart. Domste idee ooit natuurlijk maar bon.
Resultaat daarvan was echt zeer teleurstellend, wat had je dan gedacht. Ik kon mijn fiets wel uit het raam gooien...
Echt de teleurstelling was gigantisch. Zo hard getraind en dan zo falen. Waar is het mis gegaan? De temperatuur? De aanloop naar de test?
Na een uurtje of twee begonnen de poten op te stijven, dus inspanning was geleverd dat was duidelijk.
Met zwaar pijnlijke en verkrampte poten gisteren op de lokerse feesten dan toch maar de moed bijeengeraapt om dinsdag te herkansen.
Bij mij was het geleden van 13 april@MrKend54l hard getraind buiten of op de rollen? Als ik een tijdje niet op de rollen heb gezeten is het ook noppes.