De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik ben deze fietstrainer tegengekomen, lijkt me toch een hele sterke deal voor een Direto XR-T? Of ben ik verkeerd en mis ik een bepaald detail?
Ik heb nog een 11-28 11-speed cassette liggen, dus ik kan die erop monteren.
Een Direto of in de volksmond ook wel eens de free watt generator genoemd! :P

Is inderdaad een scherpe prijs. Maar is dan ook al een vrij oud model.
Voor dat geld koop je ook een zwift hub. Dat lijkt me dan een betere deal te zijn.

Voor de JOIN gebruikers en eigenlijk voor mensen die workouts doen in het algemeen...

Wat doen jullie bij korte sprint intervals? Gisteren had ik bv sprintintervals van 10seconden, Zwift zet die dan op 640W omdat daar EEN waarde op te plakken maar ik stel mij dan de vraag: doe ik die intervals aan 640W? Of zet ik ERG modus uit en doe ik die sprints echt maximaal? Gisteren hebben die dus effectief maximaal uitgevoerd maar ik stel me wel de vraag of dat de juiste keuze is.

Also, minder belangrijk, op wat is die blauwe "voortgang" circkel in JOIN exact gebasseerd? Ik zit nu 38 dagen ver in mijn plan van 90 dagen en die voortgang zit al op 96% :unsure:

Een Direto of in de volksmond ook wel eens de free watt generator genoemd! :p

Is inderdaad een scherpe prijs. Maar is dan ook al een vrij oud model.
Voor dat geld koop je ook een zwift hub. Dat lijkt me dan een betere deal te zijn.
Heb je al bewijzen voor uw fabeltje?
Ik ben van een direto naar een smartbike gegaan en gestegen in wats, ook buiten heb ik dezelfde watts (2 verschillende meters).
Vorige keer vroeg ik hier ook al om maar nooit gezien.

Heb je al bewijzen voor uw fabeltje?
Ik ben van een direto naar een smartbike gegaan en gestegen in wats, ook buiten heb ik dezelfde watts (2 verschillende meters).
Vorige keer vroeg ik hier ook al om maar nooit gezien.
Omdat poeperman het zegt :unsure:

Het kan ook bijvoorbeeld dat uw watts gestegen zijn omdat je beter bent geworden natuurlijk :P

Maar los daarvan denk ik wel dat een zwift hub de betere keuze is.

Voor de JOIN gebruikers en eigenlijk voor mensen die workouts doen in het algemeen...

Wat doen jullie bij korte sprint intervals? Gisteren had ik bv sprintintervals van 10seconden, Zwift zet die dan op 640W omdat daar EEN waarde op te plakken maar ik stel mij dan de vraag: doe ik die intervals aan 640W? Of zet ik ERG modus uit en doe ik die sprints echt maximaal? Gisteren hebben die dus effectief maximaal uitgevoerd maar ik stel me wel de vraag of dat de juiste keuze is.

Also, minder belangrijk, op wat is die blauwe "voortgang" circkel in JOIN exact gebasseerd? Ik zit nu 38 dagen ver in mijn plan van 90 dagen en die voortgang zit al op 96% :unsure:

Altijd ERG uit zetten.
Sprint interval is de bedoeling dat je bijna maximaal sprint.
In 10s moet de ERG ook een ramp omhoog doen wat ook al tijd in beslag neemt.

Op wat staat uw profiel ingesteld?
Dat uw voortgang al zo ver staat is omdat je niveau al te snel gestegen is dan je profiel en je initiële doel deed vermoeden. Je bent dus op een korte tijd al te goed.
Volgende keer uw profiel instellen naar iets wat overeenkomt met de werkelijkheid :P

Op wat staat uw profiel ingesteld?
Dat uw voortgang al zo ver staat is omdat je niveau al te snel gestegen is dan je profiel en je initiële doel deed vermoeden. Je bent dus op een korte tijd al te goed.
Volgende keer uw profiel instellen naar iets wat overeenkomt met de werkelijkheid :p
Zal wel te maken hebben met beginner's gain/muscle memory.

Wat ik wel komisch vind is dat ik instel 4-6uur/week en ik zie dat hij vanaf volgende week over de 6u gaat en in de laatste 3 weken zelfs 2x 7u en 1x 8u inpland. Cheecky, cheecky :)

Zal wel te maken hebben met beginner's gain/muscle memory.

Wat ik wel komisch vind is dat ik instel 4-6uur/week en ik zie dat hij vanaf volgende week over de 6u gaat en in de laatste 3 weken zelfs 2x 7u en 1x 8u inpland. Cheecky, cheecky :)
Je staat dus op amateur :P
Nu als hij ziet dat jij al uw trainingen vlot kan doen, RPE eerder laag en jij geeft aan dat je 13u tijd hebt, dan zal hij u inderdaad boven die 6u brengen.

Dat profiel stel je best gewoon in op gevorderd of pro. Dat staat los van hoeveel tijd je hebt, maar is enkel hoe breed uw basis is.

Wat is uw JOIN score momenteel?

Om nog iets bij te dragen aan de al dan niet aankoop van de direto hierboven:

Mijn direto doet het al sinds 2017. Nog nooit iets mee moeten doen.
De ene winterperiode meer gebruikt dan de andere maar al zeker veel uren op gedaan.

Je staat dus op amateur :p
Nu als hij ziet dat jij al uw trainingen vlot kan doen, RPE eerder laag en jij geeft aan dat je 13u tijd hebt, dan zal hij u inderdaad boven die 6u brengen.

Dat profiel stel je best gewoon in op gevorderd of pro. Dat staat los van hoeveel tijd je hebt, maar is enkel hoe breed uw basis is.

Wat is uw JOIN score momenteel?
Blijkbaar stond het zelfs nog op recreatief :unsure: ik heb het nu op amateur gezet, dan zakt de voortgang inderdaad tot 58%. Hoger dan dat ga ik het niet zetten, anders zie ik dat hij vrij snel naar de 9u/week gaat en die tijd heb ik momenteel gewoon niet. Het maakt mij op zich niet uit op welke dagen hij trainingen inpland, maar ik wil wel dat hij zich aan die grens van 6u houdt.

Score is 10 momenteel :unsure: Don't judge, 2 maand geleden was ik stikkapot van 30min aan 160W... :tongue:

Over Join, ben er ook mee begonnen vorige week. Vandaag een eerste intervaltraining waar ik afwisselend 60 RPM / 100 RPM moest trappen met wisselende wattages. Ik merkte vandaag dat, alhoewel ERG is ingeschakeld in de settings, dit niet werkte op de trainer. Ook in de workout player zag ik nergens een referentie naar ERG. Is dit omdat het wisselende RPM was en is dit normaal of ergens anders een issue ?

Dat moet gewoon werken. Op Zwift bijvoorbeeld kan je je rollen op 2 manieren koppelen, puur als powermeter of controllable. Als de rollen gekoppeld zijn puur om je wattage te registreren gaat ERG mode natuurlijk niet werken.
Het moet wel zoiets zijn waarom je ERG mode niet functioneert.

Dat moet gewoon werken. Op Zwift bijvoorbeeld kan je je rollen op 2 manieren koppelen, puur als powermeter of controllable. Als de rollen gekoppeld zijn puur om je wattage te registreren gaat ERG mode natuurlijk niet werken.
Het moet wel zoiets zijn waarom je ERG mode niet functioneert.
Volgens mij was ie als controllable verbonden maar kan ook mis zijn. De eerste training werkte ERG gewoon dus het moet mogelijk zijn. Daarna had ik een FTP test en heb ik via de workout player ERG uitgeschakeld, daarmee dat ik dach dat het iets in de settings was, maar dat is per training in te stellen dus denk niet dat ik het daar moet zoeken.

Ik hou het even in de gaten de volgende keer als ik een verbinding maak.

Tip voor iedereen, de SIS turbo+ gels met menthol zijn een grote no-go.
Zat gratis bij mijn bestelling van wielervoeding.
Gels speciaal voor op de turbotrainer. Smaak cool citrus.

Jezus jongens dat geeft de KGB nog niet tijdens hun ondervragingen wegens te bruut.
Echt walgelijk in het kwadraat!

wat is er anders aan gels voor op de trainer ten opzichte van gewone?
Dat er menthol inzit.
Door de menthol krijg je een frisser gevoel, wat ook wel zo is. Wat dan weer zorgt dat je beter zou kunnen presteren.
Maar dat het braken je nader staat dan het trappen moet je er wel bij nemen :unsure:

Dat er menthol inzit.
Door de menthol krijg je een frisser gevoel, wat ook wel zo is. Wat dan weer zorgt dat je beter zou kunnen presteren.
Maar dat het braken je nader staat dan het trappen moet je er wel bij nemen :unsure:
Kan je even goed mondwater ipv. water drinken :unsure:

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden. De kledinglijn specifiek gericht op indoor training al lachwekkend, maar indoor voeding veel gekker moet het toch niet worden.

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden. De kledinglijn specifiek gericht op indoor training al lachwekkend, maar indoor voeding veel gekker moet het toch niet worden.
Nochtans is zo een specifieke kledij echt wel het beste qua koeling

richard-sarsfield-from-london-and-a-member-of-team-msig-sports-a-mankini-as-he-completes-the.jpg

Wat is er zo gek aan die kledinglijn?

Dat ze u doen geloven dat je daar een specifieke broek of shirt voor nodig hebt, en dat je het nog lijkt te geloven ook.
Je hebt dat niet nodig.
Maar de kledij is wel speciaal aangepast met de uitdagingen die indoor fietsen met zich meebrengt. Zo zijn die broeken bijna doorzichtig omdat ze zo dun zijn, dat helpt wel met het toch iets koeler te houden.
Dat zijn geen broeken om buiten mee te rijden of het zou 35 graden moeten zijn :P

Als je van plan bent om 9u en meer op de rollen in de week te kruipen en je zou een bib willen aanschaffen puur voor dat doeleinde waarom dan niet voor eentje gaan gericht op indoor?
Die shirts zijn dan vooral gericht op mensen die niet in blote bast kunnen of mogen rijden omdat ze indoor op een openbare plaats rijden.

De insteek van “ik zal wel een oude afgeragde bib aantrekken waarvan de zeem gedecimeerd is naar een lapje van 2mm” die volg ik niet.
Comfort indoor lijkt me net zo belangrijk, als het zelfs al niet belangrijker is.
Indoor zit je een pak statischer waardoor je gewoon op dezelfde plaats duwt.
Je zal meer zweten indoor, resultaat is dat de bib en zeem goed nat zullen worden. Voeg daar nog wat lichte beweging bij en dat is de perfecte mix om heel den boel open te schuren.

Terug
Bovenaan