De grote (flits)boetes thread

Update...

Eerste maal gebeld naar de helpdesk vorige week.
Heel vriendelijke man die me wist te vertellen dat het computersysteem nogal eens kan haperen.
Maar geen probleem hij zou me een papieren formulier opsturen waarop ik vervolgens de bestuurder kan identificeren en dit dan terug kan sturen. Binnen enkele werkdagen zou mij dit bereiken.

Fast forward een week later en nog niets ontvangen.
Nogmaals ettelijke keren geprobeerd mij online te identificeren als bestuurder.
Ook geen mogelijkheid om daar een pdf te genereren en af te drukken.

Gisteren terug gebeld naar dat helpdesknummer.
"Ah normaal zou u dat formulier zeker al moeten hebben, maar geen nood u mag ook zelf een brief sturen waarop u eigenhandig neerschrijft wie de bestuurder was etc etc"
- Kan u mij dit formulier niet mailen en dat ik het dan afdruk en terug e-mail? Wat als mijn brief verloren gaat die ik morgen zou opsturen?
"Nee per e-mail gaat niet, en u kan altijd aangetekend sturen maar eigenlijk raden we dat niet aan"

Ben toch wat bezorgd aangezien in koeien van letters op de verkeersboete staat dat u binnen de 15 dagen de bestuurder moet identificeren en u anders een boete van 500 euro krijgt. Deze boetes worden ook effectief uitgeschreven lees ik na opzoekwerk.
En in theorie zijn morgen die 15 dagen voorbij...

Zo maken ze het u toch verdomd moeilijk om dit voor elkaar te krijgen!

Verschrikkelijk die site, ik heb mij kunnen identificeren denk ik, heb de boete ook betaald 63€

Maar helaas weet ik niet hoe snel ik reed, waar kan je dat eigenlijk zien?

Ik betwijfel eerlijk gezegd dat ik te snel reed, omdat ik op de heenweg iemand geflitst had zien worden dus er extra op gelet heb.
Maar als ik geflitst ben zal het wel zo zijn zeker

Ik zie enkel dit staan:
KB 01.12.1975 Art. 11.2.1'- a) + 5 + 6B.3 - C43 - 90 km (werken) [Vl. Gew.:] Snelheid / ln de nabijheid van een werk op een autosnelweg / Bord C43 - 90 km/u. Art. 1 1.2.1"- a). Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 120 km per uur op de autosnelwegen [...]. De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 1 1 .3. blijven van toepassing. Art. 5. De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van [...] [het algemeen] reglement lop de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare wegl zijn aangebracht. Art.68.3. [...] Bord C43 lmet de vermelding 90]: Vanaf het verkeersbord tot [...] [verkeersbord C45], verbod te rijden met een grotere snelheid dan [90 km per uur] [...]

Edit: te snel gezaagd 107km/h bah wss te laat vertraagd
 
Dag iedereen,

Ik ben recent een nieuwe BMW met 300 Pk gaan halen. Het is een leuke wagen waarmee je moeilijk continu 'normaal' kunt rijden. Deze woensdagavond (rond 23u) was ik met 2 vrienden aan de stoplichten, wachten tot het groen werd. Er stond een politiecombi rechtsvoor ons vlakbij het verkeerslicht op het voetpad/fietspad. De deur was geopend en er was een agente in de combi bezig met wat papierwerk. Ik gaf een keer gas, de agente keek onze kant op. Ik gaf daarna even een 2e keer gas en het leek alsof de agente op m'n nummerplaat keek en iets noteerde op haar blad. Daarna bladerde ze gewoon verder.

Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Kan ik een (gas) boete verwachten? Ik reed daarna gewoon rustig verder. Er werd geen PV of dergelijke opgesteld.

Aangezien ik al moet voorkomen binnen een paar maanden (voor overdreven snelheid, 111 kmh waar ik 70 mocht) kan deze gebeurtenis de straf van de rechter misschien beïnvloeden..
 
Dag iedereen,

Ik ben recent een nieuwe BMW met 300 Pk gaan halen. Het is een leuke wagen waarmee je moeilijk continu 'normaal' kunt rijden. Deze woensdagavond (rond 23u) was ik met 2 vrienden aan de stoplichten, wachten tot het groen werd. Er stond een politiecombi rechtsvoor ons vlakbij het verkeerslicht op het voetpad/fietspad. De deur was geopend en er was een agente in de combi bezig met wat papierwerk. Ik gaf een keer gas, de agente keek onze kant op. Ik gaf daarna even een 2e keer gas en het leek alsof de agente op m'n nummerplaat keek en iets noteerde op haar blad. Daarna bladerde ze gewoon verder.

Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Kan ik een (gas) boete verwachten? Ik reed daarna gewoon rustig verder. Er werd geen PV of dergelijke opgesteld.

Aangezien ik al moet voorkomen binnen een paar maanden (voor overdreven snelheid, 111 kmh waar ik 70 mocht) kan deze gebeurtenis de straf van de rechter misschien beïnvloeden..
Misschien gewoon even afwachten tot er wat in je bus beland alvorens tot conclusies over te gaan 🤷
 
Onnodig stationair gas geven en rumoer maken is verboden, dus ja, je gaat waarschijnlijk opgeschreven zijn voor een boete. En afhankelijk van de gemeente kan er nog een GAS-retributie (pun not intended) bovenop komen. En als je nog wat snel aan het verkeerslicht vertrokken ben is't direct vierdegraads want racen.
 
Laatst bewerkt:
Dag iedereen,

Ik ben recent een nieuwe BMW met 300 Pk gaan halen. Het is een leuke wagen waarmee je moeilijk continu 'normaal' kunt rijden. Deze woensdagavond (rond 23u) was ik met 2 vrienden aan de stoplichten, wachten tot het groen werd. Er stond een politiecombi rechtsvoor ons vlakbij het verkeerslicht op het voetpad/fietspad. De deur was geopend en er was een agente in de combi bezig met wat papierwerk. Ik gaf een keer gas, de agente keek onze kant op. Ik gaf daarna even een 2e keer gas en het leek alsof de agente op m'n nummerplaat keek en iets noteerde op haar blad. Daarna bladerde ze gewoon verder.

Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Kan ik een (gas) boete verwachten? Ik reed daarna gewoon rustig verder. Er werd geen PV of dergelijke opgesteld.

Aangezien ik al moet voorkomen binnen een paar maanden (voor overdreven snelheid, 111 kmh waar ik 70 mocht) kan deze gebeurtenis de straf van de rechter misschien beïnvloeden..
Vind je het zelf stoer om gas te geval als je stilstaat?

En "moeilijk" normaal kunnen rijden met iets met 300pk laat me vermoeden dat je nog niet lang je rijbewijs hebt? Die 111kmh in de 70 gaat dus standaard examens opnieuw doen zijn. Succes alvast. Ik heb er wekelijks in jouw geval om hun rijexamen opnieuw af te leggen en het percentage geslaagden is niet bijster hoog.

111 gaat dus na correcties en afwijkingen al een 125 zijn geweest op je teller. Terecht dat je dan eens mag goeiendag gaan zeggen bij de rechter.
 
Dag iedereen,

Ik ben recent een nieuwe BMW met 300 Pk gaan halen. Het is een leuke wagen waarmee je moeilijk continu 'normaal' kunt rijden. Deze woensdagavond (rond 23u) was ik met 2 vrienden aan de stoplichten, wachten tot het groen werd. Er stond een politiecombi rechtsvoor ons vlakbij het verkeerslicht op het voetpad/fietspad. De deur was geopend en er was een agente in de combi bezig met wat papierwerk. Ik gaf een keer gas, de agente keek onze kant op. Ik gaf daarna even een 2e keer gas en het leek alsof de agente op m'n nummerplaat keek en iets noteerde op haar blad. Daarna bladerde ze gewoon verder.

Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Kan ik een (gas) boete verwachten? Ik reed daarna gewoon rustig verder. Er werd geen PV of dergelijke opgesteld.

Aangezien ik al moet voorkomen binnen een paar maanden (voor overdreven snelheid, 111 kmh waar ik 70 mocht) kan deze gebeurtenis de straf van de rechter misschien beïnvloeden..
Iets zegt me dat je beter géén auto met 300 pk gaat halen.
Laat vooral weten of de agente er iets van gemaakt heeft of niet.

Beter Yolo96 ipv Yoyo96 gekozen :unsure:
 
Dus je ziet politie staan en je beslist van extra gas te geven? :p

Ik rijd met 550 pk en zelfs daar kan je gewoon normaal mee rijden hoor :p
Enkel op den expressweg als ik eerste aan de lichten sta ben ik weg als een speer of op een oprit van de snelweg als er weinig verkeer is.

Verder doe ik geen zotte toeren en al zeker niet met politie in het zicht en mijn auto maakt dan nog niet eens lawaai :crazy:
 
...(gas) boete...

:rofl:

Hoe meer pk, hoe meer beschaafd ik ben beginnen rijden. Merk het ook aan de boetes, rij al jaar of 6 met 300+ pk en nog maar 1 minimumboete gehad omdat ik vergeten afremmen was aan een verkeerslicht op de expresweg Antwerpen-Knokke. Gaat daar elke keer van 120 naar 90.

Een beetje zoals Chickenlal zegt: als het toelaat trek je even door. Of om iemand in te halen, snel en op een veilige manier.
Nee, echt begrijpen doe ik jouw uitspraken niet.
 
Dag iedereen,

Ik ben recent een nieuwe BMW met 300 Pk gaan halen. Het is een leuke wagen waarmee je moeilijk continu 'normaal' kunt rijden. Deze woensdagavond (rond 23u) was ik met 2 vrienden aan de stoplichten, wachten tot het groen werd. Er stond een politiecombi rechtsvoor ons vlakbij het verkeerslicht op het voetpad/fietspad. De deur was geopend en er was een agente in de combi bezig met wat papierwerk. Ik gaf een keer gas, de agente keek onze kant op. Ik gaf daarna even een 2e keer gas en het leek alsof de agente op m'n nummerplaat keek en iets noteerde op haar blad. Daarna bladerde ze gewoon verder.

Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd heb gedaan? Kan ik een (gas) boete verwachten? Ik reed daarna gewoon rustig verder. Er werd geen PV of dergelijke opgesteld.

Aangezien ik al moet voorkomen binnen een paar maanden (voor overdreven snelheid, 111 kmh waar ik 70 mocht) kan deze gebeurtenis de straf van de rechter misschien beïnvloeden..
Ik zou me er niet te druk in maken (en racen gaan ze je zeker niet ten laste leggen). Als het wat stationair gas geven was en niet constant blijven revven om de aandacht van de politie te trekken, ga je waarschijnlijk niets aankrijgen. Slim was het natuurlijk niet, je hebt altijd van die *** agenten die je voor het minste willen opschrijven dus probeer gewoon niet op te vallen als er agenten in de buurt zijn.

Ik denk ook niet dat wat stationair gas geven (moest je er een PV voor krijgen) de boete bij de rechter gaat verergeren. Wat stationair gas geven heeft niets met "overdreven" snelheid te maken.
 
Onnodig stationair gas geven en rumoer maken is verboden, dus ja, je gaat waarschijnlijk opgeschreven zijn voor een boete. En afhankelijk van de gemeente kan er nog een GAS-retributie (pun not intended) bovenop komen. En als je nog wat snel aan het verkeerslicht vertrokken ben is't direct vierdegraads want racen.

Het was niet echt veel lawaai maken hoor. Gewoon kortstondig (minder dan een seconde) op de gaspedaal drukken. Dat kan toch ook geïnterpreteerd worden als in 'hij dacht dat het groen werd maar het werd geen groen' ?
 
Vind je het zelf stoer om gas te geval als je stilstaat?

En "moeilijk" normaal kunnen rijden met iets met 300pk laat me vermoeden dat je nog niet lang je rijbewijs hebt? Die 111kmh in de 70 gaat dus standaard examens opnieuw doen zijn. Succes alvast. Ik heb er wekelijks in jouw geval om hun rijexamen opnieuw af te leggen en het percentage geslaagden is niet bijster hoog.

111 gaat dus na correcties en afwijkingen al een 125 zijn geweest op je teller. Terecht dat je dan eens mag goeiendag gaan zeggen bij de rechter.

Het is 300 Pk volledig op benzine en een M motorisatie. Is wel wat leuker dan een 300 Pk elektrische wagen.

Nee ik ga geen examens opnieuw moeten doen. M'n rijbewijs wordt mogelijks wel ingetrokken voor enkele dagen.
 
Iets zegt me dat je beter géén auto met 300 pk gaat halen.
Laat vooral weten of de agente er iets van gemaakt heeft of niet.

Beter Yolo96 ipv Yoyo96 gekozen :unsure:

Zal ik doen (als ik het mij nog herinner), want het zal waarschijnlijk nog maanden duren vooraleer ik het ontvang in m'n brievenbus
 
Dus je ziet politie staan en je beslist van extra gas te geven? :p

Ik rijd met 550 pk en zelfs daar kan je gewoon normaal mee rijden hoor :p
Enkel op den expressweg als ik eerste aan de lichten sta ben ik weg als een speer of op een oprit van de snelweg als er weinig verkeer is.

Verder doe ik geen zotte toeren en al zeker niet met politie in het zicht en mijn auto maakt dan nog niet eens lawaai :crazy:

Het is een 300 Pk volledig op Benzine en een M motorisatie van bouwjaar 2023. Zo'n zot geluid is het nu ook weer niet maar het is wel een mooi geluid. We zullen zien wat het geeft
 
Ik zou me er niet te druk in maken (en racen gaan ze je zeker niet ten laste leggen). Als het wat stationair gas geven was en niet constant blijven revven om de aandacht van de politie te trekken, ga je waarschijnlijk niets aankrijgen. Slim was het natuurlijk niet, je hebt altijd van die *** agenten die je voor het minste willen opschrijven dus probeer gewoon niet op te vallen als er agenten in de buurt zijn.

Ik denk ook niet dat wat stationair gas geven (moest je er een PV voor krijgen) de boete bij de rechter gaat verergeren. Wat stationair gas geven heeft niets met "overdreven" snelheid te maken.

Ja klopt, het was niet constant blijven revven. Gewoon 2 keer maximum een seconde gerevved. Kortstondig dus.

Heb er geen PV voor gekregen dus vandaar dat ik er over twijfel ook. Volgens mij gaat dat de boete bij de rechter niet verergeren. Maar zoals je zegt, hopelijk was het niet één van die *** agenten.

Bedankt voor jouw reactie. Het enige redelijke, genuanceerde antwoord op mijn post tot nu toe.
 
Terug
Bovenaan