De grote BBQ thread

Veel makkelijker zelfs dan zo'n rooster in hoogte te verstellen tijdens het koken.

@Chauffagist

Zoek maar eens op two zone method, werkt heel erg makkelijk, werkt zowel voor hot&fast en het trage werk.

indirect-grilling.jpg
Ik ben vooral het klassieke Vlaamse bbqen gewend zonder deksel en een rooster dat je na het toeschroeien hoger zet.

Het zal de Weber of de Boretti Carbone worden, die laatste heeft een hendel om de kolen lager en hoger te zetten.

Sinds kort was het hier ook een oude simpele Barbecook om de klassieke standaard vleesekes op te grillen. Toen ik rondkeek leek me zo'n Weber Kettle ook perfect om die vleesekes iets fijner te gaan bakken. Maar mijn vrouw wou persé een Kamado, dus gisteren de Bastard Urban Large geinstalleerd. Iedereen die komt eten gaat nu hoge verwachtingen hebben :unsure:

Ik ben vooral het klassieke Vlaamse bbqen gewend zonder deksel en een rooster dat je na het toeschroeien hoger zet.

Het zal de Weber of de Boretti Carbone worden, die laatste heeft een hendel om de kolen lager en hoger te zetten.
Die Webers zijn echt wel goed. Ik heb wel mijn original kettle E 5730 vervangen door een master-touch GBS toen Makro uitverkocht, en het is echt wel handig dat je het deksel kan wegsliden. (of scharnieren bij nog duurdere modellen)

Sinds kort was het hier ook een oude simpele Barbecook om de klassieke standaard vleesekes op te grillen. Toen ik rondkeek leek me zo'n Weber Kettle ook perfect om die vleesekes iets fijner te gaan bakken. Maar mijn vrouw wou persé een Kamado, dus gisteren de Bastard Urban Large geinstalleerd. Iedereen die komt eten gaat nu hoge verwachtingen hebben :unsure:
Droomvrouw 😍

Amai, Kamado Joe gaat me een volledig nieuwe base, hinge en banden sturen. Had hen vorige week eindelijk eens gecontacteerd over mijn probleem met schuivende banden. Mooie service!

Gaat wel weer een uitdaging worden om die base voorzichtig in het stel te heisen :unsure:

Dat is wel het grote verschil met de B en C merken he. Van de topmerken hoor ik meestal lovende woorden over de nazorg mbt garantie.
Als er hier ooit een in huis komt zal het toch ook zoiets worden. Enkel de vrouw nog overtuigen dat zo'n rode bloempot mooi past bij de rest van het tuinmeubilair :unsure:

Dat is wel het grote verschil met de B en C merken he. Van de topmerken hoor ik meestal lovende woorden over de nazorg mbt garantie.
Als er hier ooit een in huis komt zal het toch ook zoiets worden. Enkel de vrouw nog overtuigen dat zo'n rode bloempot mooi past bij de rest van het tuinmeubilair :unsure:
Begin met de rest van het meubilair rood te verven ?

KJ mag je gerust een A-merk noemen, da's voor mij "a hill worth dying on".

Voor het aanmaken van vuur gebruik ik steevast deze mix:

goedkopere colruyt (boni) brickets
met de duurdere weber brickets.

En jullie?

En jullie?

Meestal Weber, wat ik tegenkom in de winkel.

Ga nu bij de volgende BBQ eens kijken of ik geen Ecobrasa kokosbrikketen kan vinden, zouden zeer goed zijn naart schijnt.

En jullie?
2 van die wokkels en 1 stekske voor een bricket of 12-15

Edit: Iemand hier al vlees besteld? Was aan het kijken voor een Brisket zonder een uur op en af naar Carmans te moeten.:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan