De grote BBQ thread

Door hier te lezen ga ik waarschijnlijk zondag toch ook 4,4 kg spiering erop zwieren. Hoe laat zouden jullie starten als we 's avonds willen eten? Liever te vroeg klaar en opwarmen, dan staan opjagen omdat het plots 22u is.
4u wekker zetten? :unsure: Met zo'n groot stuk en kans op stall zou ik geen risico's nemen. Om die reden maak ik pulled pork liever ook op voorhand in plaats van de dag zelf. Als je pech hebt is je stall pas gedaan tegen etenstijd en moet je frieten gaan halen.

4u wekker zetten? :unsure: Met zo'n groot stuk en kans op stall zou ik geen risico's nemen. Om die reden maak ik pulled pork liever ook op voorhand in plaats van de dag zelf. Als je pech hebt is je stall pas gedaan tegen etenstijd en moet je frieten gaan halen.
De eerste keer PP was ik om 20u klaar. De 2de keer om 22u. 3de keer stond ik om 2u 's nachts te pullen.

Sindsdien had ik het ferm gehad. Maar 't is zo lekker. Ik vries altijd heel wat porties in, maar die gaan niet lang mee.

Welke app gebruik je? Want ik heb een app, maar die heeft geen grafiekfunctie... Lijkt mij toch de basis, nee?
De Inkbird app (BBQ Go), maar geen idee of die een grafiek heeft. Misschien dat de andere Inkbird gebruikers hierop kunnen antwoorden??

Heb hem zelf nog maar twee keer gebruikt tijdens het grillen, dus voorlopig nog geen nood gehad aan grafiek.

De Inkbird app (BBQ Go), maar geen idee of die een grafiek heeft. Misschien dat de andere Inkbird gebruikers hierop kunnen antwoorden??

Heb hem zelf nog maar twee keer gebruikt tijdens het grillen, dus voorlopig nog geen nood gehad aan grafiek.

Inkbird app heeft een grafiek.
Ik heb ook BBQ go, en dat lijkt de officiële app te zijn, maar die heeft volgens mij geen grafiek…

Ik heb ook BBQ go, en dat lijkt de officiële app te zijn, maar die heeft volgens mij geen grafiek…
20220831_180111.jpg

Voilà de babybacks zijn al op!

Beetje teleurgesteld op vlak van smaak, de rub en Noskos BBQ saus was heel lekker maar het vlees an sich vond ik wat minder, het kwam vlot van het botje en had toch nog een beetje bite (na 2-1,75-0,2).

Toch maar de volle 3 uur laten roken? Of de rub langer laten intrekken?

Door hier te lezen ga ik waarschijnlijk zondag toch ook 4,4 kg spiering erop zwieren. Hoe laat zouden jullie starten als we 's avonds willen eten? Liever te vroeg klaar en opwarmen, dan staan opjagen omdat het plots 22u is.
Ik start altijd rond een uur of zeven. Eindtijd varieert van 14u tot 18u... PP is vergevigsgezind en kan je gerust wat warmer bereiden.

Voilà de babybacks zijn al op!

Beetje teleurgesteld op vlak van smaak, de rub en Noskos BBQ saus was heel lekker maar het vlees an sich vond ik wat minder, het kwam vlot van het botje en had toch nog een beetje bite (na 2-1,75-0,2).

Toch maar de volle 3 uur laten roken? Of de rub langer laten intrekken?

Probeer eens Iberico spare ribs ;) Peper, zout en een dun laagje bbq saus is meer als voldoende, die hebben op zich al zoveel smaak.

"Gewoon" varkensvlees heeft op zich niet echt super veel smaak imho, daarom dat je daar een dikke laag rub en bbq saus op doet denk ik dan :)

Zijn die houtsnippers van Jack Daniels die je in o.a. Colruyt kan vinden de moeite waard? Ik zou ze willen gebruiken voor de short ribs. Vroeger had je bij Albert Heijn ook houtsnippers, maar dit jaar niet.

Zijn die houtsnippers van Jack Daniels die je in o.a. Colruyt kan vinden de moeite waard? Ik zou ze willen gebruiken voor de short ribs. Vroeger had je bij Albert Heijn ook houtsnippers, maar dit jaar niet.

Ik gebruik sowieso enkel blokjes, snippers zijn een pak minder efficiënt vind ik (Puur op gevoel gebaseerd, geen idee wat de “wetenschap” zegt). Whiskey is trouwens ook perfect in blokjes te krijgen op de gekende webshops en zonder het JD logo alicht een pak goedkoper.

Ik gebruik ook enkel chunks. Veel gemakkelijker te doseren. En van die whiskey smaak mag je ook niet teveel verwachten hoor, imo proef je daar niet zoveel van terug.

Ik heb nog geen chunks gebruikt, wel snippers en heb er nog nooit problemen mee gehad qua dosering. De PP zal ik wel maken met die Weber-snippers voor gevogelte en morgen verwacht ik kersenhoutsnippers voor de short ribs die ik zondag zal klaarmaken.

Hier ook enkel chunks van bomen die ik her en der ben gaan omleggen (kers, appel, eik, ...). Zo'n whiskeyvat is een eiken vat he. Naar het schijnt weinig verschil met gewone eik.

Ik heb ook pellets maar die gebruik ik enkel in de smoketube om koud te roken...

Terug
Bovenaan