Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar is die plaat niet veel te klein?Smash burgers, philly cheesesteak, sloppy joe's etc
alles dat niet op rooster kan eigenlijk.
Het is handig omdat het in binnencirkel van rooster wordt gestoken. (57cm)
Vrijdag 2,3 kg pulled pork klaarmaken, want ik verwacht zondag volk. Enige rookhout die ik nog heb liggen is eentje van Weber voor "Poultry". Best ander hout gebruiken of zal dit ook nog wel gaan voor varkensvlees? Ruikt vrij zoet. Zondag dan 2 kg short ribs opleggen. En dan wat klassieke "Bel-BQ" met saté, worst en dies meer.
Ik wou twee spieringen op de BBQ leggen, maar ik heb de andere dan toch maar ingevroren voor een andere keer. Dan nog 2 kg natuurspek (1 stuk) gekocht dat ik in twee stukken heb gedaan voor burnt ends te maken, maar dat is ook voor een andere keer.

In totaal 8 volwassenen en drie kinderen, dus dat valt wel mee denk ik dan? 2+kg PP is dan een gemakkelijke om op voorhand al klaar te maken. Dat moet ik gewoon maar opwarmen.Als het zoet ruikt gaat dat negen kansen van de tien wel lekker zijn bij varkens vlees.
Wanneer wordt de de officiële BGBBQ georganiseerd? Jij hebt precies ervaring met het uitnodigen van veel volk![]()
Maar is die plaat niet veel te klein?
Ik heb op mijn gasser een plaat van 52 op 40 (ofzoiets) en dat is al puzzelen om 4 double smashburgers te maken

Hier gaat er vrijdag 4kg boston butt van Duroc d'olives op voor tien man zondagVrijdag 2,3 kg pulled pork klaarmaken, want ik verwacht zondag volk. Enige rookhout die ik nog heb liggen is eentje van Weber voor "Poultry". Best ander hout gebruiken of zal dit ook nog wel gaan voor varkensvlees? Ruikt vrij zoet. Zondag dan 2 kg short ribs opleggen. En dan wat klassieke "Bel-BQ" met saté, worst en dies meer.
Ik wou twee spieringen op de BBQ leggen, maar ik heb de andere dan toch maar ingevroren voor een andere keer. Dan nog 2 kg natuurspek (1 stuk) gekocht dat ik in twee stukken heb gedaan voor burnt ends te maken, maar dat is ook voor een andere keer.
(@shiftyke besteld bij de nieuwe slager in het dorp trouwens)(@shiftyke besteld bij de nieuwe slager in het dorp trouwens
Ik moet mijn bestelling morgen afhalen, zal dat hier laten weten. De slager klonk aan de telefoon alvast enthousiast, altijd wel leuk als dat iemand is die wat mee is in het verhaal.Goed om te weten. En schappelijk geprijsd?
Ik heb bij Van Zon berenklauwen gevonden, dat zal ook wel wat vlotter gaan dan twee vorken. Kostte me ook maar €3,5 dus als het rommel is kan dat niet zoveel kwaad.Hier gaat er vrijdag 4kg boston butt van Duroc d'olives op voor tien man zondag(@shiftyke besteld bij de nieuwe slager in het dorp trouwens)
Ik ga wel wat porties vacuüm verpakken en invriezen...
Voor de verjaardag een injectiespuit gekregen, misschien tijd om die ook eens te testen.
Ik heb bij Van Zon berenklauwen gevonden, dat zal ook wel wat vlotter gaan dan twee vorken. Kostte me ook maar €3,5 dus als het rommel is kan dat niet zoveel kwaad.
Ik hoor toch wisselende berichten over injectiespuiten bij pulled pork. De ene zweert erbij, de andere zegt dat het niet helpt. Net zoals sprayen: dat het weinig meerwaarde heeft om een mengsel van appelsap, azijn en whisky te gebruiken en dat je beter gewoon water gebruikt. Appelsap, azijn en whisky kan wel helpen als extra vocht bij het inpakken.

Hangt dat af van de kwaliteit of waar ligt het dan aan denk je?Echte goeie pulled pork moet je met je handen kunnen doen
Dat is ook nog maar bij de laatste keer echt goed gelukt om het zo te doen.
Al die accessoires zijn leuk maar wel kostelijk imo. Het is natuurlijk maar wat je het liefst hebt, dat het wat handiger in gebruik is (als in alles past mooi, alles van het zelfde merk voor garantie) of dat het wat goedkoper is.Er zijn zeker goedkopere alternatieven voor al die accessoires op de markt maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze en al zeker als je een voucher hebt kies je natuurlijk makkelijker.Welke Weber accessoires zijn nog aan te raden? Ben wat aan het zoelen om die voucher van 70€ in te ruilen (kolenstarter, inkbird thermometer en kleiner gerief heb ik al wel).
Zelf dacht ik al aan volgende bakplaat:
![]()
Bakplaat | Bereiden | WEBER CRAFTED Gourmet BBQ System
Wat is er nou fijner dan in de ochtend wakker worden en genieten van de frisse lucht en de rust van uw achtertuin? Kom uit bed, steek uw barbecue aan en bereid een verrukkelijk ontbijt op de Gourmet BBQ System bakplaat. De bakplaat wordt snel en gelijkmatig heet en u maakt er gegarandeerd...www.weber.com
Diffuser plate lijkt me wel handig voor low en slow, maar die kolenring die bij de duurste MT zit, kan je precies niet apart kopen.
Daar kan je alle kanten mee uit natuurlijk; ajuin of eieren voor bij de hamburgers, groenten, kleine dingen die anders door je rooster vallen (maar daar zijn ook andere oplossingen voor), steaks, smashburgers, aardappelen, rosti's, croque's, vis en ga zo maar door, eindeloze mogelijkheden.Wat maak je dan allemaal klaar op die bakplaat?
Hangt dat af van de kwaliteit of waar ligt het dan aan denk je?

Altijd dezelfde kwaliteit halen en daar vooral mee experimenteren zeker? Ik heb nu al drie of vier keer PP gemaakt en dat is altijd wel gelukt.laatste keer was het met stuk spiering vanuit de colruyt dus denk niet dat het puur aan kwaliteit ligt.
Zoals @BearPils zegt : vet op juiste plaatsen en je temperatuur die hoog genoeg is om alles mooi te laten smelten.
Maar ieder stuk vlees is anders.
Een PP die je met gemak met 2 vorken kan pullen is ook een heel mooi resultaat.
De hoeveelheid PP die je zou moeten maken om altijd goeie resultaat te krijgen gaat toch in de 100kg liggen![]()
Welke app gebruik je? Want ik heb een app, maar die heeft geen grafiekfunctie... Lijkt mij toch de basis, nee?Gisteren de eerste keer mijn inkbird ibt-2x gebruikt voor wat supermarkt vlees. Wel heel handig speelgoed. Ik heb nog een oude weber die geen thermometer aan het deksel heeft, dus de eerste keer ooit dat ik een indicatie van temperatuur had. Soms was het wel wat zoeken met de nodes te versteken enzo, maar komt wel