Gisteren nog eens brisket gemaakt dus. Maar we zullen nog eens een extra poging moeten doen, want het was weer niet goed.
Ik had een Australische Angus, whole packer van 5,4 Kg. Redelijk veel vet moeten wegtrimmen. De Maandag geinjecteerd en dan een nachtje laten liggen. Dinsdag morgen om 04.45 de wekker gezet zodat het vlees om 05.00 de BBQ op kon. BBQ aangestoken, brisket gerubbed met Brisket Magic van Chupacubra. BBQ mooi op 105 graden. Schommelde wat, maar altijd mooi tussen 105 en 115 gezeten.
De eerste 4 u ging vlotjes. Bark mooi stevig geworden, dus om 9 u gaan wrappen in Butcherspaper bij een interne temp van 64 graden. Rond 11 u is de stall begonnen. De Brisket heeft van 11.00 tot 17.00 op 69 graden blijven staan. Om gek van te worden dit, je begint aan alles te twijfelen dan.
Om 18.00 was de temp 73 graden en heb ik het vlees moeten afhalen, want we moesten wel eten natuurlijk. Nu het was gewoon onder ons, dus op zich geen probleem dan als we met volk zaten, maar ik kon niet nog eens uren gaan wachten.
De rookring zat goed, smaak zat ook zeer goed, alleen was het natuurlijk een stuk taaier van gewenst. Voor de leftovers is dat ook geen probleem, want in chili of een andere stoofpot word het wel terug mals als het uit de diepvrieser komt.
Dus volgende keer ga ik de BBQ gewoon opzetten als ik slapen ga zeker? Dit blijft toch mijn probleemstuk vlees.
Bekijk bijlage 7177Bekijk bijlage 7178Bekijk bijlage 7179Bekijk bijlage 7180Bekijk bijlage 7181