Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik laat dat gewoon in de nier brandende kolen druipen. Het is nog altijd een barbecue natuurlijk dus die moet wel tegen wat vet kunnen.Dus beter geen druippan dan?
Maar dan valt al het vet op de keramiek
Ook een mogelijkheid maar zelf geen grote fan van vloeistoffen in de lekbak, dit zorgt er bij mij enkel voor meer brandstofverbruik.Wat water in de lekbak doen?
Of bier voor zo'n beercan chicken effect?
Kip ook niet natuurlijkAardappelen in doen dat je laat garen met vet van kip.
Eventueel ook groenten maar dat gaat niet vegetarisch zijn![]()

Dan wel nog ingepakt en verder laten garen tot 15u00 (95°) en 3uur in de frigobox laten rusten.van de wind eigenlijk niet, ik draai mijn kamado eigenlijk altijd met de luchtschuiven tegen de wind in. Wel een keer moeten bijvullen omdat ik bij het starten van de barbecue te tam was om hem bij te vullen en ik dacht van ach, er zit nog genoeg in, niet dusNiet teveel last gehad van de wind? Hier heb ik de snelstarter toch beschut moeten zetten; normaal geen fan van maar 't was dat of niets.
Hier is het pulled chicken geworden om straks in een pasta met tomatensausje te verwerken.
Ik heb eens vooraf het vel verwijderd omdat ik dat toch niet zou gebruiken maar dat was niet zo'n goede zet. Je krijgt een taaie buitenkant en de rooksmaak is toch iets té aanwezig. Volgende keer vel losmaken, kruiden en terug aanbrengen om te roken denk ik.
. Maar ja, dat is dan gewoon wat langer barbecueën natuurlijk (ergo wat langer aperitieven).Ik gebruik altijd kippedijen en doe dat 9 van de 10 inderdaad gelijkaardig, meestal in de dutch oven met een goei sauske. De kip is goed gaar en ge hebt een heerlijk sauske!van de wind eigenlijk niet, ik draai mijn kamado eigenlijk altijd met de luchtschuiven tegen de wind in. Wel een keer moeten bijvullen omdat ik bij het starten van de barbecue te tam was om hem bij te vullen en ik dacht van ach, er zit nog genoeg in, niet dus. Maar ja, dat is dan gewoon wat langer barbecueën natuurlijk (ergo wat langer aperitieven).
En voor pulled chicken rook ik eigenlijk maar licht hoor. En al het gewoon kipfilet of losse stukken kip zijn durf ik ze gewoon na een 20 minuten op de barbecue ook wil een een schaal met wat bier, bouillion of saus gooien, gewoon kwestie van makkelijk zijn.
Met imgur kan je image uploaden.Hoe post ik hier foto?
Ik eet short ribs graag met chimmichurri. Die pittig-zurige frisheid past bij de volle smaak ervan. Qua sidedish hou ik het ook meestal simpel: tomaat-komkommersalade met limoen, rode ui en koriander bijvoorbeeld. En hasselbacks.Ik ga donderdag als het weer zo blijft shortribs maken met een gepofte aardappel. Vorige keer toen ik short ribs maakte vond ik ze vrij droog, hopelijk deze keer beter. Iemand tips voor een leuke side dish? Zat te denken aan een tomaten-maïs salsa met wat verse kruiden en limoendressing, kwestie van toch een beetje frisse toetsen te hebben, die ribs zullen al vrij machtig zijn denk ik.
Wrijf het er nog wat meer in.AAAARRGGGGGGHHHHH
zulk weer en totaal geen tijd om BBQ aan te steken.
GODVER![]()
Wrijf het er nog wat meer in.

Welke rub?Wrijf het er nog wat meer in.