Waarom denk je dat.Ik verschiet altijd van de hoeveelheid vlees die in bulk wordt gekocht om dan in te vriezen.
Dat is toch helemaal niet even lekker als vers?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom denk je dat.Ik verschiet altijd van de hoeveelheid vlees die in bulk wordt gekocht om dan in te vriezen.
Dat is toch helemaal niet even lekker als vers?
Kheb toch altijd het gevoel dat de structuur daardoor om zeep gaat. En als je het al 1-2 dagen moet laten ontdooien (in de koelkast) , is het stuk dat eerst ontdooid is toch ook al 2 dagen oud aan het eindeWaarom denk je dat.

En hoe oud is uw vlees dat je vers koopt? En wie geeft u de garantie dat uw vlees nog niet ingevroren geweest is. Zo zal uw Argentijnse black angus t bone hoogst waarschijnlijk wel al eens bevroren geweest zijn in het ganse proces van slacht tot het op uw bord ligt.Kheb toch altijd het gevoel dat de structuur daardoor om zeep gaat. En als je het al 1-2 dagen moet laten ontdooien (in de koelkast) , is het stuk dat eerst ontdooid is toch ook al 2 dagen oud aan het einde![]()
Maar dat argument vervalt al bij gerijpt vlees. "Vers" is relatief en ik denk niet dat je veel smaak verliest bij het invriezen ervan. Bij brood ligt dat wel anders: een vers gebakken brood invriezen en ontdooien is effectief een verlies van kwaliteit.Kheb toch altijd het gevoel dat de structuur daardoor om zeep gaat. En als je het al 1-2 dagen moet laten ontdooien (in de koelkast) , is het stuk dat eerst ontdooid is toch ook al 2 dagen oud aan het einde![]()
Nog een reden te meer hé... twee keer invriezen in vanuit food safety een dikke no noEn hoe oud is uw vlees dat je vers koopt? En wie geeft u de garantie dat uw vlees nog niet ingevroren geweest is. Zo zal uw Argentijnse black angus t bone hoogst waarschijnlijk wel al eens bevroren geweest zijn in het ganse proces van slacht tot het op uw bord ligt.

Nog een reden te meer hé... twee keer invriezen in vanuit food safety een dikke no no
Maar goed, mss moet ik het nog eens een kans geven
![]()
Mag je ontdooide voeding opnieuw invriezen?
Ontdooide voedingswaren opnieuw invriezen of onverbiddelijk weggooien? Het is een vraag die je jezelf ongetwijfeld al eens een keertje hebt gesteld. Nu blijkt dat je ontdooide voedingswaren gerust opnieuw mag invriezen, zolang je je aan een aantal voorwaarden houdt. Dat verklaart althans Tina...www.nieuwsblad.be
een reden te meer om uw diepgevroren waren op het gemak in de frigo te laten ontdooien.

Praktisch is wel anders soms.![]()
Mag je ontdooide voeding opnieuw invriezen?
Ontdooide voedingswaren opnieuw invriezen of onverbiddelijk weggooien? Het is een vraag die je jezelf ongetwijfeld al eens een keertje hebt gesteld. Nu blijkt dat je ontdooide voedingswaren gerust opnieuw mag invriezen, zolang je je aan een aantal voorwaarden houdt. Dat verklaart althans Tina...www.nieuwsblad.be
een reden te meer om uw diepgevroren waren op het gemak in de frigo te laten ontdooien.

Ja. Dat vergt wel enige planning. Maar je leert het ook wel door schade en schande. Als je eens uw boston butt voor de pulled pork mag vervangen door brochettes en worst omdat het vlees nog niet ontdooid was en je wel uw gasten pulled pork beloofd had dan zorg je een volgende keer wel dat je die vroeger in de koelkast steekt.Praktisch is wel anders soms.
Ik heb eens een brisket van 4,8 kg in de frigo laten ontdooien, dat heeft meer dan 48 u geduurd![]()
Schone stukken côte à l'os (of gelijkaardig) maak ik het liefst adhv reverse sear. Op het gemak laten opwarmen en dan kort afgrillen. Zo heb ik persoonlijk meer controle en comfort bij de cuisson dan wanneer ik enkel hot & fast werk.Voor kerstavond zal ik de BBQ nodig hebben. Pulled pork voor de nacho's, die maak ik op voorhand en vries ik in.
Maar de avond zelf zal ik 3 stuks côte à l'os klaarmaken, en laat dat nu net mijn stresspuntje zijn als ik BBQ. Zoiets doe ik het minst van alles graag op de BBQ.
Onlangs filet pur klaargemaakt (in de pan). 1 min per zijde in de pan op hoog vuur. Afhalen. Alufolie er rond wikkelen. 10-15 min laten rusten. En dan 2 minuten in een voorverwarmde oven op 180° gestoken. Dat waren relatief dun gesneden stukken vlees. Perfect rosé gebakken en verloor niets van sap wanneer ze werden aangesneden.
Ik zou het dus ook zo aanpakken op de BBQ. Ik gok dat de stukken tussen de 4-5 cm dik zullen zijn. Ik zou ze 1,5 min per zijde, direct, op de BBQ gooien (met of zonder deksel?). Afhalen. Inpakken in alu folie. 15 minuten laten rusten. En dan 3 minuten op 180 graden in de oven steken.
Probleem is dat ik die tijden wat aan het gokken ben nu. Mijn thermometer gebruiken wil ik liever niet, dat is in het verleden altijd verkeerd afgelopen. Daarvoor heb ik zo'n pen thermometer nodig die sneller reageert dan mijn sonde van den ikea.
Of een totaal andere manier? Alle tips welkom! Ik wil het gewoon niet fuck uppen.
perfecte excuus!Ik zou ook zoals Plutus aanhaalt gaan voor ne reverse sear op zo'n stukken, kunde eigenlijk vrijwel weinig mee mis doen op die manier.Voor kerstavond zal ik de BBQ nodig hebben. Pulled pork voor de nacho's, die maak ik op voorhand en vries ik in.
Maar de avond zelf zal ik 3 stuks côte à l'os klaarmaken, en laat dat nu net mijn stresspuntje zijn als ik BBQ. Zoiets doe ik het minst van alles graag op de BBQ.
Onlangs filet pur klaargemaakt (in de pan). 1 min per zijde in de pan op hoog vuur. Afhalen. Alufolie er rond wikkelen. 10-15 min laten rusten. En dan 2 minuten in een voorverwarmde oven op 180° gestoken. Dat waren relatief dun gesneden stukken vlees. Perfect rosé gebakken en verloor niets van sap wanneer ze werden aangesneden.
Ik zou het dus ook zo aanpakken op de BBQ. Ik gok dat de stukken tussen de 4-5 cm dik zullen zijn. Ik zou ze 1,5 min per zijde, direct, op de BBQ gooien (met of zonder deksel?). Afhalen. Inpakken in alu folie. 15 minuten laten rusten. En dan 3 minuten op 180 graden in de oven steken.
Probleem is dat ik die tijden wat aan het gokken ben nu. Mijn thermometer gebruiken wil ik liever niet, dat is in het verleden altijd verkeerd afgelopen. Daarvoor heb ik zo'n pen thermometer nodig die sneller reageert dan mijn sonde van den ikea.
Of een totaal andere manier? Alle tips welkom! Ik wil het gewoon niet fuck uppen.
Alright! Ik zal dat inderdaad eerst eens uittesten zoals Plutus zegt. Merci mannen!
8 januari zitten we ook terug met een verjaardag en moet er eten zijn voor 12 personen. Iemand leuke ideeën? Slow cooked ribs, pulled pork, burgers zijn al de revue gepasseerd. Dus het mag eens iets anders zijn.
whole hog?Alright! Ik zal dat inderdaad eerst eens uittesten zoals Plutus zegt. Merci mannen!
8 januari zitten we ook terug met een verjaardag en moet er eten zijn voor 12 personen. Iemand leuke ideeën? Slow cooked ribs, pulled pork, burgers zijn al de revue gepasseerd. Dus het mag eens iets anders zijn.