De grote BBQ thread

Wie nog eens wat materiaal (skillet, DO, ...) nodig heeft, de Black Friday acties bij Vuur & Rook zijn begonnen!
ik denk dat iedere bbq shop van nederland wel kortingen geeft Maar of die echt zo erg groot zijn betwijfel ik toch, ik zie toch prijzen passeren die anders ook wel passeren tijdens het jaar.

ik denk dat iedere bbq shop van nederland wel kortingen geeft Maar of die echt zo erg groot zijn betwijfel ik toch, ik zie toch prijzen passeren die anders ook wel passeren tijdens het jaar.
Ik volg in NL enkel Vuur & Rook dus voor de rest kan ik niet spreken. Dit keer heb ik zelf ook niets nodig dus ik ben niet uitvoerig gaan vergelijken, maar ik zag bv de OFYR Tabl'o bij mijn lokale winkel in Black Friday afslag naar 279€, en bij Vuur & Rook gaan ze naar 229. Toch een stevig verschil.
Ook Thermapen enzo bv mooi in korting, kan je weinig mis mee doen.

Ik volg in NL enkel Vuur & Rook dus voor de rest kan ik niet spreken. Dit keer heb ik zelf ook niets nodig dus ik ben niet uitvoerig gaan vergelijken, maar ik zag bv de OFYR Tabl'o bij mijn lokale winkel in Black Friday afslag naar 279€, en bij Vuur & Rook gaan ze naar 229. Toch een stevig verschil.
Ook Thermapen enzo bv mooi in korting, kan je weinig mis mee doen.
Ja, zeg geven wel mooie kortingen maar door het jaar doet vuur en rook dat ook hoor, zeker met hun dagdeals. Ik bedoel gewoon dat mensen zich niet blind moeten staren op de black friday deals als zou dat de enige periode zijn waar er buitenkansen zijn.

Iemand aanraders voor een thermometer met een groot bereik? Heb nu een inkbird 2, maar dat bereik volstaat met moeite :/ heb ook geen wifi waar de bbq staat, dus dat is helaas geen optie.

Iemand aanraders voor een thermometer met een groot bereik? Heb nu een inkbird 2, maar dat bereik volstaat met moeite :/ heb ook geen wifi waar de bbq staat, dus dat is helaas geen optie.
Bedoel je BT bereik? WiFi heeft normaliter een groter bereik, is een wifi repeater geen optie?

ik zou opteren voor een thermometer met radiofrequentie dan ipv bluetooth. Maverick maakt naar wat men zegt hele goeie kwa bereik en ook thermoworks zou erg ver kunnen.

Ik kwam hier ook net een thermometer vraag posten, maar een beetje de tegenovergestelde. Ben op zoek naar een héél eenvoudige ambient thermometer. Een kernthermometer heb ik al, maar zoek een heel simpele probe die ik op mijn grill kan bevestigen zonder toeters of bellen. Zo wat alles dat ik vind heeft ofwel 6 ingangen ofwel fancy bluetooth functionaliteiten waar ik eigenlijk niet voor wil betalen.

Ik kwam hier ook net een thermometer vraag posten, maar een beetje de tegenovergestelde. Ben op zoek naar een héél eenvoudige ambient thermometer. Een kernthermometer heb ik al, maar zoek een heel simpele probe die ik op mijn grill kan bevestigen zonder toeters of bellen. Zo wat alles dat ik vind heeft ofwel 6 ingangen ofwel fancy bluetooth functionaliteiten waar ik eigenlijk niet voor wil betalen.
Die van IKEA, goedkoop en werkt goed: https://www.ikea.com/be/nl/p/fantast-bakthermometer-timer-digitaal-zwart-20103016/
Op BBQ-fora wordt die ook veel gebruikt.

Heb nen inkbird 007 automatische regelaar gekocht. Heb wel gene wifi, maar als ik zeker ben van de stabiele temperatuur geeft het niet dat ik een paar uur niet kan volgen. Ne verlangkabel is snel gelegd, dus ik ben heel erg benieuwd. Ik laat hier zeker iets weten over hoe hij bevalt :)

Welk materiaal zouden jullie trouwens aanraden voor een hoes voor over de kamado? Hij gaat zo goed als altijd buitenstaan en de eerste hoes (polyester) heeft na een jaar al een gigantische scheur en je kan er bijna los doorkijken :angry: gewoon slechte hoes of is een ander materiaal beter?

Ja! We gaan dan nog nekeer pulled pork maken hé. Dit keer sta ik om 6-7u op. De laatste keer was ik om 2u 's nachts aan het pullen nadat ik heel den boel in de oven gestoken had voor het laatste uur. En dan nog pull'de het niet zoals het zou moeten. Na 16 uren.

Ja! We gaan dan nog nekeer pulled pork maken hé. Dit keer sta ik om 6-7u op. De laatste keer was ik om 2u 's nachts aan het pullen nadat ik heel den boel in de oven gestoken had voor het laatste uur. En dan nog pull'de het niet zoals het zou moeten. Na 16 uren.
Ik denk dat je stuk vlees dan te mager was of eventueel kerntemperatuur nog niet hoog genoeg?

Eergisteren een stuk varkensschouder gemaakt, was 3,8kg (met schouderblad) en was klaar na een dikke 14u (120°). Dan nog ingepakt in aluminiumfolie en handdoeken in de grigobox minstens een uurtje laten rusten (dit blijft echt super lang warm, in de zomer ook gedaan en was nog enorm warm na 6uur, ideaal als je veel te vroeg klaar bent).

Er zijn wel altijd drogere stukken maar als je alles pulled en mengt door elkaar plus nog eventueel al wat bbqsaus door gaat dat echt super goed zijn en merk je niets van de drogere stukjes.

Atelier francois geeft ook vandaag nog 30% korting op alles als er iemand vlees zou zoeken. Ik bbq zelf meer low & slow in de winter dan in de zomer dus heb toch wat voorraad ingeslaan :p

Weet iemand hier een goeie platesetter voor po een weber kettle 57 cm?

Ik vind alleen deze Onlyfire platesetter op amazon, maar voor de rest vind ik niet veel. Iemand een idee?
Ik geloof dat er eigenlijk weinig in de handel zal te verkrijgen zijn. Over wel type weber gaat het effectief. De nieuwe modellen hebben een diffuser plate maar naar wat ik gehoord heb zou die niet echt passen op oudere modellen.

Ik geloof dat er eigenlijk weinig in de handel zal te verkrijgen zijn. Over wel type weber gaat het effectief. De nieuwe modellen hebben een diffuser plate maar naar wat ik gehoord heb zou die niet echt passen op oudere modellen.
ik heb een standaard kettle van 57 cm. Ik snap niet dat weber die spullen niet op de markt brengt, want de diffuser krijg je zo bij bepaalde modellen. Dus vreemd dat ze het niet apart verkopen.

Terug
Bovenaan