De grote BBQ thread

Ik ga een Master-Touch GBS E-5750 kopen van Weber via de webshop ( heb 25% korting op alle geafficheerde prijzen)

Maar welke accessoires koop ik er best ineens bij (zie link hieronder naar de webshop) ? Ik denk aan een temperatuurmeter, onderhoudsproducten,...?

Benefits at work, same here :smile: Ik zou btw de Master-Touch GBS Premium E-5770 aanraden (€70 duurder), voornamelijk voor het RVS rooster dat er reeds bij zit (kost los ook zoveel als ik me niet vergis).

Afgelopen maandag Iberico slow cooked ribs gemaakt. Goddelijk.

Komende weekend zou ik iets willen proberen in de skillet. Iemand leuke recepten voor het iets koudere weer?

Benefits at work, same here :smile: Ik zou btw de Master-Touch GBS Premium E-5770 aanraden (€70 duurder), voornamelijk voor het RVS rooster dat er reeds bij zit (kost los ook zoveel als ik me niet vergis).
Net te laat... Heb em gisteren besteld. Is dat rooster zo handig dat het die meerprijs waard is?

Net te laat... Heb em gisteren besteld. Is dat rooster zo handig dat het die meerprijs waard is?
Ik heb nu een gewoon typisch verchroomd stalen rooster. Duurt ni lang vooraleer ge door die chroomlaag zit en dan begint het te roesten. RVS gaat nooit roesten en daar kunt ge op blijven gaan totdat ge er een gat in geschrobt hebt :biglaugh:

Sinterklaas en Kerst komen eraan en de familie gaat weer beginnen met kerstlijstes.

Pfff ieder jaar zelfde miserie, wat moet ik nu weer vragen. Dus weet iemand nog mss interessante BBQ accessoires voor een weber kettle?

Sinterklaas en Kerst komen eraan en de familie gaat weer beginnen met kerstlijstes.

Pfff ieder jaar zelfde miserie, wat moet ik nu weer vragen. Dus weet iemand nog mss interessante BBQ accessoires voor een weber kettle?
  • Dutch oven
  • skillet
  • smoketube/rookspiraal
  • spit
  • pizzasteen
  • goeie thermometer zowel een pen als een met probes
  • bon van vleesleverancier (bvb Beef&Steak)
  • BBQ-boeken
  • ...

• Dutch oven
  • skillet
  • smoketube/rookspiraal
  • spit
  • pizzasteen
  • BBQ-boeken
  • ...
Ook een aanrader: een bon voor workshops of dergelijk, zijn wel dingen waar ge veel uit leert.

• Dutch oven
  • skillet
  • smoketube/rookspiraal
  • spit
  • pizzasteen
  • BBQ-boeken
  • ...

Meeste heb ik al. Zo een rookspiraal weet ik eigenlijk niet goed van als ik dat wel veel zou gebruiken. Weet niet goed wat ik daarmee zou doen buiten nu en dan eens zalm.

Workshops zoals @nestorius zegt heb ik ook al gedaan. Bij grill academy.

Gewoon vlees dan, of rubs. Rookhout, houtskool etc.
Kheb hier een ganse legger in de keuken voor men rubs en bbq sauzen. Kheb nog 3 zakken rookhout van bleihogs (hickory, appel en kers) en kheb nog 30kilo houtskool en 20 kilo briketten. Dat pak ik altijd als opvulling voor tot aan gratis verzend kosten te komen.

Tis echt kopen om te kopen. Zo onnozel die kerstlijsjes 🤨

Kheb hier een ganse legger in de keuken voor men rubs en bbq sauzen. Kheb nog 3 zakken rookhout van bleihogs (hickory, appel en kers) en kheb nog 30kilo houtskool en 20 kilo briketten. Dat pak ik altijd als opvulling voor tot aan gratis verzend kosten te komen.

een goei fles whiskey dan :thumb:

Dan is er maar 1 conclusie. Ge gebruikt de barbecue te weinig gezien dat alles blijft liggen.

Ik gebruik sinds deze zomer dat spuitbusje van Weber om uw rooster wat in te vetten vooraleer je er vlees oplegt. Ik spuit hem ook eens in achteraf om de rooster wat te 'bewaren'.

Nog iemand die dat gebruikt? Ben daar wel content van moet ik zeggen.

Ik ben een beetje aan het rondneuzen om een pelletgrill aan te schaffen. De grootste aanraders die ik momenteel tegen kom rond de 1000€ price range zijn de Traeger 575 en de Weber smokefire ex4. Door een Duitse maat ben ik ook een keer de pelletgrill.Rocks aangeraden geweest maar daar vind ik enkel Duitse reviews van terug.

Zijn er hier mensen met ervaringen met deze grills of misschien nog andere aanraders in dit segment?

Wie nog eens wat materiaal (skillet, DO, ...) nodig heeft, de Black Friday acties bij Vuur & Rook zijn begonnen!

Terug
Bovenaan