De grote BBQ thread

Is wagyu zo de moeite ? Vrijdag bij Elkerlijc gaan eten, maar 150 euro voor een biefstuk krijg ik echt niet over mijn hart..

Wel voor de eerste keer sashi gegeten, dat gaat hier thuis ook nog wel op tafel komen  ongelofelijk lekker stuk vlees vond ik dat.
Ik heb de Grade A5 nog niet gehad, maar je leeft maar 1 keer ...

Kan zijn dat je een andere ontspanner moet gaan halen, degene die bij mijn gas BBQ zat kon ik ook niet koppelen aan de Primagaz Easyblue gasflessen...
Ja ik ga vandaag een andere halen.
De druk is blijkbaar verschillend tussen butaan en propaan. Op het documentje erbij stond ook dat je een andere aansluiting nodig hebt voor propaan flessen.. Wel leuk op een zondagavond, gelukkig geen volk en enkel voor ons 2 :)

Haha om die reden had ik dat dus op voorhand allemaal gedaan, zodat de winkels nog open waren moestek materiaal nodig hebben, en de BBQ moest eerst nog even inbranden. :)

gisteravond last minute nog een BBQ'ke gedaan.
Alé, meer een klassieke: wat scampi's voor de misses en zelfgemaakte kipbrochete voor mij afgrillen en daarnaast een griekse pasta met ajuin en (zoete punt-) paprika erdoor.

Jummie jummie!

het hoeft neit altijd low en slow te zijn. op een uurtje hadden we eten

Hier zijn de spareribs, Noskos recept, onderweg...

IMG_7232.jpg

IMG_7237.jpg
IMG_7238.jpg

Is wagyu zo de moeite ? Vrijdag bij Elkerlijc gaan eten, maar 150 euro voor een biefstuk krijg ik echt niet over mijn hart..

Wel voor de eerste keer sashi gegeten, dat gaat hier thuis ook nog wel op tafel komen  ongelofelijk lekker stuk vlees vond ik dat.
Een lekkerrrrrrr stukje rrrrrrrrrundvlees gegeten?

Hier zijn de spareribs, Noskos recept, onderweg...
Werkt dat goed, die smokertube met pellets? Ligt blijkbaar gewoon indirect bovenop het rooster en toch geeft die voldoende rook?
Voor op de gasbbq ben ik nog wat op zoek naar een goede manier. Ik gebruik nu de typische rvs smokerbox maar ik blijf toch wat sukkelen. Op het rooster, onder het rooster, snippers nat of droog, ... Nog geen goede manier gevonden.

Dadelijk eens bij de slager gaan snuisteren voor morgen. Ik heb zin in een goede varkenskotelet, hopelijk is er iets beschikbaar 🤤

Vergis ik me of was er hier iemand die de vuur & rook kokosbriketten al had geprobeerd? Positief?

Werkt dat goed, die smokertube met pellets? Ligt blijkbaar gewoon indirect bovenop het rooster en toch geeft die voldoende rook?
Voor op de gasbbq ben ik nog wat op zoek naar een goede manier. Ik gebruik nu de typische rvs smokerbox maar ik blijf toch wat sukkelen. Op het rooster, onder het rooster, snippers nat of droog, ... Nog geen goede manier gevonden.

Inderdaad, tube vol met pellets, aansteken en gewoon op de grill langs het vlees. Staat nu bijna 3u te roken en er komt nog steeds heel wat rook uit, dus gaat wel een tijdje mee. :)

Dadelijk eens bij de slager gaan snuisteren voor morgen. Ik heb zin in een goede varkenskotelet, hopelijk is er iets beschikbaar 🤤

Vergis ik me of was er hier iemand die de vuur & rook kokosbriketten al had geprobeerd? Positief?
Ik gebruik die, die pillows. Zeker geen klagen van en heb al een zak of 3 gebruikt.

Eerst en vooral: presentatie en fotografie is niet aan mij besteed 😜

Dry aged Mangalica/Duroc varkenskotelet, mooi stuk van 3 vingers dik. Héérlijk!
En het klein stukje filet aan de andere kant van het bot, miljaar, dat is gewoon hemels.

Aanrader! En lang niet zo duur als een speciaal stuk rund 😉 dus vormt een mooie afwisseling.

14B5CFE2-F040-4C9A-AF29-2468C9EC71A5.jpeg

Inderdaad, tube vol met pellets, aansteken en gewoon op de grill langs het vlees. Staat nu bijna 3u te roken en er komt nog steeds heel wat rook uit, dus gaat wel een tijdje mee. :)
Waar heb je die thermometer gehaald?

Vorige keer vielen de ribben tegen (niet zo mals als ik gehoopt had) doordat ik teveel gefocust was op de thermometer in het deksel.
Temperatuur net boven rooster zou wel handiger zijn.

Terug
Bovenaan