De grote BBQ thread

Die bakplaat moet ik gewoon afvegen en dan spoelen met warm water (zonder zeep). Daarna wrijf ik die lichtjes in met vet. Zelfde met mijn cast iron skillet.

Meer "onderhoud" heeft dat toch niet nodig? Gaat sneller dan mijn kamado roosters kuisen 🙃

Mijn soapstone schraap ik na gebruik wat af en laat ik liggen, de volgende keer gebruik ik de andere kant zodat de onderkant door het vuur wordt proper gebrand.
Met beide opties doe je niets verkeerd imho, voor mij persoonlijk is de steen de betere maar dat hangt van je voorkeur af natuurlijk. Zolang je achteraf maar wat foto's plaatst van het resultaat :drool:

Vandaag pizzaknopen https://www.bbq-nl.com/pizzaknopen/

Bacon beef onion donuts en bacon Bourbon cheese bombs gemaakt.

Niet veel variatie, maar wel lekker. Vorm van de donuts was wel niet gelukt omdat mijn ajuinen te klein waren.
1000052598.jpg

1000052599.jpg

Morgen ribben 3/2/1 met sweet baby rays.

De soapstone is er nog niet dus maar een pakje iberico rib fingers tussen een broodje gelegd.

Die laatste leken nergens op (Carrefour) en rib fingers lijken altijd maar dunner en dunner te worden. Het blijft wel een heerlijk stukje vlees
:drool:

Had er een Carolina Mustard saus bij gemaakt, doorgaans heb ik het niet voor zo'n scherpe saus maar dit was top.

De soapstone is er nog niet dus maar een pakje iberico rib fingers tussen een broodje gelegd.

Die laatste leken nergens op (Carrefour) en rib fingers lijken altijd maar dunner en dunner te worden. Het blijft wel een heerlijk stukje vlees
:drool:

Had er een Carolina Mustard saus bij gemaakt, doorgaans heb ik het niet voor zo'n scherpe saus maar dit was top.
Hebben ze Iberico rib fingers bij de Carrefour? Ik haal de mijne van Atelier François. Heb nog 2 kg in de diepvries zitten, die wil ik nog soldaat maken.

Hebben ze Iberico rib fingers bij de Carrefour? Ik haal de mijne van Atelier François. Heb nog 2 kg in de diepvries zitten, die wil ik nog soldaat maken.

Nee de buns kwamen uit de Carrefour en leken nergens op.

De rib fingers van inamood dacht ik. Helaas heel veel kleine stukjes die men er gewoon bij steekt om aan het gewicht op de verpakking te komen.

Nee de buns kwamen uit de Carrefour en leken nergens op.

De rib fingers van inamood dacht ik. Helaas heel veel kleine stukjes die men er gewoon bij steekt om aan het gewicht op de verpakking te komen.
Bbquality begint ook die trend te volgen 🫤 nog 2 pakjes zitten misschien volgende week nog klaarmaken

Ik bestel tegenwoordig mijn varkensvlees bij de slager hier in 't dorp, die werkt met deze:
Hij komt hetgeen ik bestel altijd eerst eens tonen en is altijd heel enthousiast over wat ik er mee ga klaarmaken. Qua webshop kan ik beefensteak aanraden, wel al even geleden dat ik daar heb besteld.

Zaterdag nog eens ribfingers maken. 6 volwassenen en drie kinderen. Zijn wel "klassieke" BBQ-liefhebbers, dus heb ook nog 6 BBQ-worsten, 6 kipsatés en wat balletjes op een satéstokske besteld voor de kinderen. Heb twee pakken van 1 kg ribfingers in de diepvries steken, dus zal er maar eentje ontdooien denk ik. Die moeten niet superlang op de BBQ.

Deze zomer eigenlijk bedroevend weinig de BBQ aangestoken. Gewoonweg te weinig tijd. Als ik het "deftig" wil doen, wil ik minstens een halve dag tijd maken en dat is me dus niet gelukt.

Ik heb nog twee spieringgebraadjes van ongeveer 700 gr/stuk in de diepvries steken. Daar ga ik wel eens proberen om Tootsie's pork steak van te maken. Maar niet dit weekend, dat past er niet meer op.

Deze zomer eigenlijk bedroevend weinig de BBQ aangestoken. Gewoonweg te weinig tijd

Ik ken dat gevoel. Wij hebben van eind Juni tot vorige week zonder terras gezeten. Project wat uitgelopen :wallbash:

Ik hoop op een mooie september maand. Heb nog twee black Angus short ribs in de vriezer zitten verdikke.

Vleesbrood met parmezaan, ui, 1 ei wat chappelure en bbq kruiden omhuld in spek.
Braadslee rondom gevuld met aardappelen, ui, courgette, gele en rode paprika en kruiden en beetje olijfolie.
1U15 op 140gr en aflakken met bbq saus (Laatste foto is net voor het lakken)
Kinderen en vrouw blij en ikke dus ook.

Tis gewoon een haardvuur voor buiten, waar iemand custom een grill voor heeft gemaakt :)

Bij Cafeine thuis (instagram), een heel bekende interieurfotograaf.

Terug
Bovenaan