Mr.Anderson
Well-known member
De dames waren unaniem, Ik had het sappigste en grootste stuk vlees, met de beste smaak!En wie kreeg de hoogste score?
En de proef met de côte à l'os heb ik ook gewonnen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De dames waren unaniem, Ik had het sappigste en grootste stuk vlees, met de beste smaak!En wie kreeg de hoogste score?
Ik zou zeker geen te speciaal stuk vlees nemen. Ik gebruik vaak zesrib of dunne lende uit de supermarkt.Ik wil philly cheesesteak maken, maar welke steak pak ik daarvoor best? Is een ribeye van de Albert Heijn goed, of moet ik eerder richting inamood/gustor kijken?
Wat @BearPils zegt. Je gaat het helemaal uitbakken, dan samengooien met een hoop groenten, saus en een berg kaas. 't is zonde om daar een (te) goed stuk vlees aan te verspillen imo.Ik wil philly cheesesteak maken, maar welke steak pak ik daarvoor best? Is een ribeye van de Albert Heijn goed, of moet ik eerder richting inamood/gustor kijken?
Zelf nog niet gemaakt bij gebrek aan een hoge BBQ. De smaak komt naar 't schijnt voor een groot deel van het vet dat op de kolen druipt en verbrand. Ik zou het ook aanpakken zoals je beschrijft of je moet een manier vinden om het vet op de kolen te doen druipen zonder dat je vlees er boven ligt...Ik heb nog wat spieringgebraad in de diepvries zitten. In plaats van nog maar eens pulled pork klaar te maken was ik aan het denken aan Tootsie's pork steaks. Doenbaar op een Weber Kettle in plaats van een Smokey Mountain? Eerst lange rookfase en dan afgrillen boven de kolen.
Ik heb nog wat spieringgebraad in de diepvries zitten. In plaats van nog maar eens pulled pork klaar te maken was ik aan het denken aan Tootsie's pork steaks. Doenbaar op een Weber Kettle in plaats van een Smokey Mountain? Eerst lange rookfase en dan afgrillen boven de kolen.
Leuk, die kende ik nog niet en na opzoekwerk ook al zin om deze eens te maken. Mss een gedacht om met een halve platesetter/deflector en daarop iets fabriceren of zeer schuin leggen en in alu folie wikkelen zodat het vet afdruipt naar de kolen? In de bastard zie ik wel mogelijkhedenZelf nog niet gemaakt bij gebrek aan een hoge BBQ. De smaak komt naar 't schijnt voor een groot deel van het vet dat op de kolen druipt en verbrand. Ik zou het ook aanpakken zoals je beschrijft of je moet een manier vinden om het vet op de kolen te doen druipen zonder dat je vlees er boven ligt...
Ja, ik probeer ook iets te fabriceren in die aard. Een extra rooster op het alubakje met water zetten en daar wat alufolie op dat richting de kolen gaat ... maar niet evident want ik leg altijd een snake als ik low en slow doe. Ik heb geen model met deflector.Leuk, die kende ik nog niet en na opzoekwerk ook al zin om deze eens te maken. Mss een gedacht om met een halve platesetter/deflector en daarop iets fabriceren of zeer schuin leggen en in alu folie wikkelen zodat het vet afdruipt naar de kolen? In de bastard zie ik wel mogelijkheden
Maar 2u is toch ruim voldoende? Ik heb deze ribkes ook al eens gemaakt (met andere smaken) en dat was mijn de ontmaagding van mijn kamado, dus toen was de temperatuur ook wat hoger geworden en toen waren ze wel goed "fall of the bone".Vooral langer. 90 graden is idd wel laag, maar tis vooral de duur in fase 2 die de zachtheid bepaalt
Ik denk dat @Wilcao gewoon de dome temperatuur bedoeld. Imo is 90 graden echt wel aan de lage kant voor ribs, ik gaar ze meestal op een temperatuur van 110 a 120 gradenIk meet bij ribben nooit temperatuur maar doe eerder een priktest met mijn meter of een satéprikker. In de laatste fase focus ik mij vooral op een mooie glaze, die duurt meestal ook geen uur bij mij.
Normaal zeker, maar tis arbitrair. Taaie/malse ribben, veel/weinig wet, veel/weinig vlees,…Maar 2u is toch ruim voldoende? Ik heb deze ribkes ook al eens gemaakt (met andere smaken) en dat was mijn de ontmaagding van mijn kamado, dus toen was de temperatuur ook wat hoger geworden en toen waren ze wel goed "fall of the bone".
Zijn die ribben van Inamood?Bekijk bijlage 41124
2,5kg st Louis cut duroc ribben, gegrilde courgette en jalapeno cheddar worsten...
Straks vergezeld van den coleslaw, tomatensalsa en focaccia.
Ik wou bbq'en vandaag en dat is dan ook gebeurt! Gelukkig met een temperatuurprobe op bluetooth.