Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Je kan van een ezel geen renpaard maken...Eerder deze week iets na 19u vertrokken op kantoor, er is niets in huis, de vrouw des huizes heeft zin in een stukje rund en mijn twee vaste slagers zijn gesloten.
Ik heb me in de Delhaize -tegen beter weten in- nog eens laten verleiden om een côte à l'os van daar mee te brengen. Behalve 'Belgisch' heb je er het raden naar welk ras je vast hebt, niks gemarmerd maar he, met 22 €/kg spotgoedkoop, ik kan wel een stukje grillen en de verwachtingen liggen niet hoog dus slecht kan het niet zijn.
Wel dus. Ondanks de perfecte garing bleek dat gewoon een smaakloos taai stuk vlees, extreem zonde van dat dier en mijn geld.
Met het risico dat ik misschien pech heb gehad of dat ik hiermee als een snob overkom, maar bij deze was het toch nog eens een herinnering dat kwaliteit toch belangrijk is en supermarktvlees (uitzonderingen daargelaten) echt z'n geld niet waard is, hoe goedkoop ook.
Ik ga niet pleiten voor een doordeweekse steak van 65 €/kg maar er zijn voldoende alternatieven tussenin die veel meer waar bieden voor je geld. En liever wat minder maar beter.
Bij deze mijn teleurstelling ook van me af geschreven![]()
Absoluut. Ik koop ook regelmatig nog (gerijpt) witblauw of west-vlaams rood bij mijn slager en dat zijn, zeker voor de prijs, hele leuke stukken. Vet is beperkt maar wel aanwezig.Je kan van een ezel geen renpaard maken...
In praktijk wilt Belgisch Wit-Blauw zeggen omdat dit nog altijd >90% van de vleesrunderen uitmaakt in België. Wit-Blauw is doorgeselecteerd om zo weinig mogelijk vet te hebben en je hebt een zeker hoeveel vet/marmering nodig voor smaak. Dit gezegd, mijn vaste Delhaize werkt samen met atelier Souffriau en daar ben ik de laatste keren wel positief door verrast qua prijs/kwaliteit voor een gewoon Wit-Blauw dus er is wel verschil tussen de slagers en runderen. Ik doe ook altijd een 'visuele inspectie' van de stukken, mooi rood liefst met zoveel mogelijk vet misschien maak ik mezelf iets wijs maar ik merk toch een verschil van kwaliteit versus een random stuk pakken (aka het vrouwtje die gaat winkelen).

De eerste van velen, ongetwijfeldDe bastard heeft zijn maiden run erop zitten.
Vorige week st Louis style spare Ribs besteld bij gustor en wat Boston butt voor later.
Eerst beginnen met 1 lat van 2.8kg.
Na wat bij trimmen er nog 500gr af gehaald en mooi dubbel in de rub gezet volgens het recept van barbecoa.
Zoals hier reeds eerder aangegeven als tip het vet mee laten smelten in een bakje en daarmee ook laten bedruipen elk half uur samen met appelazijn.
De BBQ rustig op gestookt en die bleef enorm stabiel gedurende de volledige sessie tussen de 115° en 135° nu en dan klein tikje Links en rechts op de top vent en terug perfect. Ik heb me echt geamuseerd. Dan nog wat moinkballs gemaakt en afgelakt maar helaas geen foto's van resultaat. Van de ribben wel vlug na het aansnijden. Fall off the bone en een heerlijke smaak. Iedereen content!
wat je zegt herken ik ook, je kan je echt amuseren met zo'n dingen. Van dit toestel ga je enorm veel genot hebben!Ik weet niet naar welke Carrefour's jullie gaan maar ik ga soms naar een Hypermarket en daar heb ik wel al goeie steak kunnen kopen in de speciale afdeling die er nu is tijdens het zomer / BBQ seizoen
Ahja nee dat zou ik niet doen.Helaas een kleinere lokale Carrefour waar het vlees aanbod echt bedroevend is. Zelfs basis dingen als kip of worst neem ik daar liever niet mee.
Vreemd genoeg is hun gehakt wel zeer lekker.
Voor wat het waard is: de black angus côte à l'os van Albert Heijn vind ik doorgaans wel dik oké. Bij Colruyt zijn de Ierse rib-eyes ook een voltreffer.Eerder deze week iets na 19u vertrokken op kantoor, er is niets in huis, de vrouw des huizes heeft zin in een stukje rund en mijn twee vaste slagers zijn gesloten.
Ik heb me in de Delhaize -tegen beter weten in- nog eens laten verleiden om een côte à l'os van daar mee te brengen. Behalve 'Belgisch' heb je er het raden naar welk ras je vast hebt, niks gemarmerd maar he, met 22 €/kg spotgoedkoop, ik kan wel een stukje grillen en de verwachtingen liggen niet hoog dus slecht kan het niet zijn.
Wel dus. Ondanks de perfecte garing bleek dat gewoon een smaakloos taai stuk vlees, extreem zonde van dat dier en mijn geld.
Met het risico dat ik misschien pech heb gehad of dat ik hiermee als een snob overkom, maar bij deze was het toch nog eens een herinnering dat kwaliteit toch belangrijk is en supermarktvlees (uitzonderingen daargelaten) echt z'n geld niet waard is, hoe goedkoop ook.
Ik ga niet pleiten voor een doordeweekse steak van 65 €/kg maar er zijn voldoende alternatieven tussenin die veel meer waar bieden voor je geld. En liever wat minder maar beter.
Bij deze mijn teleurstelling ook van me af geschreven![]()
Zelfs BG'ers moeten soms hun centjes tellen.
Hun verse beenhouwerij levert daar idd wel erg kwalitatief voor hun geld. Voor mijn dikkere stukken vlees ga ik daar toch ook regelmatig eens zoeken. Zag er vorige week een mooie picahna liggen, hopelijk ligt dat er deze week ook weer, want wil dat ook eens bbq'en.Zaterdag een erg positieve ervaring gehad met een Tomahawk uit de Jumbo! Was niet prijzig (22 euro/kg) en de smaak was eigenlijk écht goed. Geen Jos Theys-smaak, maar toch meer dan z'n geld waard.