De grote BBQ thread

Dinsdag eindelijk pulled pork gemaakt en het was heerlijk en gemakkelijk om te bereiden! Gerookt met appelhout, snake methode met Weber briketten. Eerst getrimt, ingesmeerd met rub, tot een kerntemperatuur van +- 70 graden laten komen, daarvoor voldoende gespritzt met appelsap/appelazijn en dan ingepakt in zilverpapier met wat honing en appelazijn. Tijdens het pullen nog wat barbecuesaus eronder gemengd. BBQ virus 100% te pakken! :love2:
De gemaakte broodjes nog even in de oven gestoken?

Dan nodig je een top chef uit en dan moet je het doen met deze schamele tips :unsure:

Haha, ik zag het vanmiddag ook :rofl:
Dit weekend allemaal een stuk kip met een couscous salade...

Ik heb 2kg Boston butt gekocht. Per ongeluk met zwoerd. Eraf halen voordien of zorgt dit voor extra smaak tijdens de bereiding en nadien het zwoerd verwijderen net voor het pullen voor de pulled pork?

Ik heb 2kg Boston butt gekocht. Per ongeluk met zwoerd. Eraf halen voordien of zorgt dit voor extra smaak tijdens de bereiding en nadien het zwoerd verwijderen net voor het pullen voor de pulled pork?
Ik zou die laten zitten maar wel insnijden zodat het vet eronder kan smelten. De zwoerd kan je nadien makkelijker wegsnijden en eventueel knapperig bakken.

Ik ben geen fan om het te laten zitten, heb het ooit geprobeerd met en ik vond niet dat het vet genoeg weggesmolten (desondanks insnijden) was waardoor je heel erg vaak zat te kauwen op stukjes vet.

Ik zou die laten zitten maar wel insnijden zodat het vet eronder kan smelten. De zwoerd kan je nadien makkelijker wegsnijden en eventueel knapperig bakken.

Ik ben geen fan om het te laten zitten, heb het ooit geprobeerd met en ik vond niet dat het vet genoeg weggesmolten (desondanks insnijden) was waardoor je heel erg vaak zat te kauwen op stukjes vet.

Thx!

Ik had zoals bearpils in gedachten. Meerbakken en voor het pullen eraf halen.
Zoals shifty zegt en ondervond zou dat vet niet genoeg wegsmelten.

Hoe krijg ik m'n Weber Kettle op z'n heetst met een pizzasteen in't midden? Heb nu de kolen aangemaakt in de starter en dan verspreid over de zijkant met de pizzasteen op de rooster. Geraak tot een goeie 230° met briketten van Weber zelf, maar ik zou graag boven de 250 geraken?

Mogelijks halve heilig-schennis voor sommige hier wat ik ga vragen, maar jullie lijken mij de mannen met ervaring en misschien een goede tip.

Ik "bbq" graag, maar ik ben maar een leek.
Met goei weer steek ik toch wel 2 soms 3x per week de "bbq" aan.
Wij hebben zo'n standaard ronde barbecook, dus ik denk dat dat eerder grillen is dan bbq'en?

Vorige week bij vrienden gebbq'ed en die hadden een "smoker".
Mijn eerste idee was "oei, die grill ligt vast, dus als u kolen na een tijdje wat minder warm zijn, dan kunt ge u grill niet "dichter bij de kolen" zetten.
Blijkt dat hij het deksel dicht deed en zo het vlees klaarmaakten.

Nu onze barbecook heeft zijn beste tijd gehad, plus dat is zo'n lelijk zilver ding...
Ik zou dat ding dus willen vervangen.

Ik twijfel tussen 2 "modellen" (2 voorbeelden, niet zeker dat ik exact 1 van deze 2 merken zou kopen):

En

Ik zou graag klassiek kunnen "bbq'en"(grillen?) en daar is is het in hoogte verstelbare gedeelte van de 2de wel handig.
Maar dat smoken verhaal vond ik wel interessant en lekker, maar ik weet niet of het 2de model dat ook zou kunnen?

2bbq's (of meer) zoals sommige hier zie ik niet echt zitten als amateur.

Iemand tips?

Ik zou graag klassiek kunnen "bbq'en"(grillen?) en daar is is het in hoogte verstelbare gedeelte van de 2de wel handig.
Maar dat smoken verhaal vond ik wel interessant en lekker, maar ik weet niet of het 2de model dat ook zou kunnen?

Beide kan je perfect met de Weber Kettle, de kwaliteit daarvan is bewezen. De functionaliteiten eindeloos. Onderdelen en accessoires vlot verkrijgbaar.

Die offset smokers uit je links zullen hun ding wel doen maar aan die prijzen zijn dat vooral toestellen die "show willen verkopen" dan echt kwalitatief en functioneel te zijn.

YouTube staat vol met hoe je zo'n Kettle kan gebruiken, bekijk er een paar en je zal zien waarom ze de standaard zijn in BBQ land. Ik kan je alvast één ding verklappen, niemand hier mist een in hoogte verstelbaar rooster ;)

Iemand hier ervaring met een Ofyr of aanverwanten?
Onlangs 1 gehuurd voor communie van de zoon. Was ff zoeken om die goed aan te krijgen, maar eens die op gang was, was dat heel tof op zo'n evenement. Heel sociaal ook. Ideaal om met familie en vrienden rond te staan en te bakken.

Perfect voor recepties en hapjes. Ook voor smashburgers en belbq. Maar echt bbq’en kan je daar niet mee doen.

Duurt ook pokkelang om te kunnen starten.

Leuke eyecatcher wel

Perfect voor recepties en hapjes. Ook voor smashburgers en belbq. Maar echt bbq’en kan je daar niet mee doen.

Duurt ook pokkelang om te kunnen starten.

Leuke eyecatcher wel
Ja dat is ook mijn ervaring. Voor de communie had ik arrosticini, scampi’s, ribben (al in de oven gegaard) en bife de tira (al sous vide gegaard). Dus inderdaad hapjes en vlees dat enkel nog maar afgebakken moest worden.

Ja dat is ook mijn ervaring. Voor de communie had ik arrosticini, scampi’s, ribben (al in de oven gegaard) en bife de tira (al sous vide gegaard). Dus inderdaad hapjes en vlees dat enkel nog maar afgebakken moest worden.

Zou daar dus moeten voor dienen.

Zou daar dus moeten voor dienen.
1723714389852.gif

Beide kan je perfect met de Weber Kettle, de kwaliteit daarvan is bewezen. De functionaliteiten eindeloos. Onderdelen en accessoires vlot verkrijgbaar.

Die offset smokers uit je links zullen hun ding wel doen maar aan die prijzen zijn dat vooral toestellen die "show willen verkopen" dan echt kwalitatief en functioneel te zijn.

YouTube staat vol met hoe je zo'n Kettle kan gebruiken, bekijk er een paar en je zal zien waarom ze de standaard zijn in BBQ land. Ik kan je alvast één ding verklappen, niemand hier mist een in hoogte verstelbaar rooster ;)
Thanks alvas voor de info, straks eens bekijken.

In onze huidige barbecook gebruik ik de in hoogte verstelbare grill eigenlijk elke keer.

Beginnen in de hoogste gaatjes en dan zakken tot het laagste, als de kolen al minder warm zijn.

Maar zoals gezegd zware amateur hier 😂

Terug
Bovenaan