De grote BBQ thread

Haha, combinatie can een slechte gsm camera en honger. Niet bepaald de beste foto idd. Was echt een mals en spappig stuk vlees. Wel groot voor shortrib, kwamen van bij Gustor. Ik moet daar ook eens een bestelling plaatsen.

Ik durf bijna mijn foto's van vandaag al niet meer posten :biglaugh:

IMG_5536.jpg

IMG_5538.jpg

Via BBQ-quality.nl een stuk Duroc buikspek besteld. De ene zijde is een en al vet, amper vlees aan.. serieus teleurgesteld. Hopelijk zijn de burnt ends ervan te eten..

Via BBQ-quality.nl een stuk Duroc buikspek besteld. De ene zijde is een en al vet, amper vlees aan.. serieus teleurgesteld. Hopelijk zijn de burnt ends ervan te eten..
Buikspek is altijd een moeilijke om online te bestellen. Ik haal dat altijd bij de lokale slager met de vraag om een stuk met veel vlees.

Buikspek is altijd een moeilijke om online te bestellen. Ik haal dat altijd bij de lokale slager met de vraag om een stuk met veel vlees.
Eigenlijk is elk stuk vlees wel iets dat je moet kunnen zelf selecteren. Jammer genoeg gaat dat voor de meeste soorten barbecuevlees niet op maar buikspek is inderdaad iets dat je wel kan vragen naar wens bij de slager. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat je hier in belgie zelf uw brisket kan kiezen.

Eigenlijk is elk stuk vlees wel iets dat je moet kunnen zelf selecteren. Jammer genoeg gaat dat voor de meeste soorten barbecuevlees niet op maar buikspek is inderdaad iets dat je wel kan vragen naar wens bij de slager. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat je hier in belgie zelf uw brisket kan kiezen.

True true. Dacht eens een ‘specialer’ ras te nemen, maar ge ziet.. Het is sowieso wel fantastisch van smaak, enkel wat jammer de bite die een beetje ontbreekt bij de vettigste stukken.

Dit weekend een kilo presa erop zwieren. Op 2 uurtjes moet dat wel gaar zijn denk ik?

True true. Dacht eens een ‘specialer’ ras te nemen, maar ge ziet.. Het is sowieso wel fantastisch van smaak, enkel wat jammer de bite die een beetje ontbreekt bij de vettigste stukken.

Dit weekend een kilo presa erop zwieren. Op 2 uurtjes moet dat wel gaar zijn denk ik?
Ik weet niet van waar je bent maar Duroc is hier wel een ras dat vrij courant is bij de slager. Heb er hier een stuk of 4 die dat verkopen (en versnijden gelijk ik wil). Zou ik niet direct online bestellen.

Presa moet op twee uur zeker klaar zijn idd.

Mijn lokale slager verkoopt Duroc :fingerguns_r:

Ik weet niet van waar je bent maar Duroc is hier wel een ras dat vrij courant is bij de slager.

Bij mijn vaste slager jammer genoeg niet. Al vind ik het smaakverschil t.a.v. het standaard buikspek beperkt, al ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat alle pork belly burnt ends :drool: zijn.

Andere producten van bbq-quality lijken (op het zicht) wel top te zijn: picanha en presa zien er geweldige stukjes vlees uit.

Ik kan me inderdaad inbeelden dat het smaakverschil bij Duroc buikspek een pak minder groot gaat zijn dan bij andere stukken van het varken.

Iemand ervaring met mangalica varken? In De haan zit er daar zo'n een hoeve slager. In mijn verlof zou ik daar wel eens wat van inslaan en uittesten.

Hoe ga je die presa klaar maken? Want 2 uur is wel erg lang voor een presa hoor?

Iemand leuke, zomerse, makkelijke side dishes voor bij een Picahna? Zijn er dingen waar ik op moet letten bij een picahna? Ik wil gewoon sous vide garen en afwerken met een toorts.

EDIT: Ik maak er een chimichurri bij.

Laatst bewerkt:
Zondag brisket op de bbq, ik heb er nu al zin in :biglaugh: (vooruitzicht is de helft van het plezier!)

Terug
Bovenaan