Pieterjan94
Well-known member
We krijgen al decennia "wake up calls" dus ik zie niet in waarom dit anders zou zijn.Zou de overwinning van Trump een wake up call kunnen zijn voor Europa?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We krijgen al decennia "wake up calls" dus ik zie niet in waarom dit anders zou zijn.Zou de overwinning van Trump een wake up call kunnen zijn voor Europa?
Stopzetting van de hulp aan Oekraïne is natuurlijk wel van een andere orde.We krijgen al decennia "wake up calls" dus ik zie niet in waarom dit anders zou zijn.
Ik zal eens opstaan.We krijgen al decennia "wake up calls" dus ik zie niet in waarom dit anders zou zijn.
Stopzetting van de hulp aan Oekraïne is natuurlijk wel van een andere orde.
Russen die plots aan de grens met Moldavië of Polen staan?De helft in Europa geeft al geen zak om Oekraïne. Waarom denk je dat dat een wake up call gaat zijn?
Dus ja, de USA zou beter wat meer naar Europa kijken.
Wij van mr proper zijn voorstander van mr proper.Na een weekje vol netwerk-events, award-uitreikingen en meer van die ongein: vreemd genoeg zijn er bitter weinig (om niet te zeggen geen) captains of industry, of economische denktanken/academici die het daar eens mee waren. Niemand riep op voor nog meer regulitis noch bezong ook maar iemand het voorbeeld van Europa.
Alleen investeert mr proper zijn geld dan wel buiten Europa, zelfs de Duitse reuzen vluchten naar ChinaWij van mr proper zijn voorstander van mr proper.
Shocker.
asiatimes.com
Samen met alle patenten yay.Alleen investeert mr proper zijn geld dan wel buiten Europa, zelfs de Duitse reuzen vluchten naar China
![]()
Germany closing factories at home, opening them in China - Asia Times
Germany's domestic energy policies and economic environment are driving its biggest industrial players away from home and toward more favorable conditionsasiatimes.com
Wij van mr proper zijn voorstander van mr proper.
Shocker.
.Samen met alle patenten yay.
Face it, hoge loonkosten, regulitis, een zuipend overheidsbeslag om alle gemaakte schulden aan te vullen. Bedrijven kiezen eieren voor hun geld, het gaat er hier niet beter op worden.
Dat krijg je met al dat gereguleer hier, dan kan je beter gewoon naar China gaan daar heb je geen last van al die strenge en dure regeltjes.Alleen investeert mr proper zijn geld dan wel buiten Europa, zelfs de Duitse reuzen vluchten naar China
![]()
Germany closing factories at home, opening them in China - Asia Times
Germany's domestic energy policies and economic environment are driving its biggest industrial players away from home and toward more favorable conditionsasiatimes.com
Het is problematisch:
- Veel te veel regulering
- Veel te hoge belastingen -> waarom hier nog investeren?
- Te goede sociale zekerheid resulteert in luie bevolking (onterecht ziekteverlof, werkloosheidsuitkeringen,...) en gigantische begrotingstekorten
Voeg daar nog bij: energiekosten die in Europa hoger liggen dan in de VS, Azië, Midden-Oosten,...
Bericht zoveel.
Overal beschermt men de interne markt, buiten hier uiteraard.
Hier kreeg men aangeleerd: " protectionisme foei."
Hoe onze handelaars de strijd met de Chinese pletwals verliezen: “Overal worden de interne markten beschermd, maar België en Europa staan erbij en kijken ernaar
We moeten ons geen illusie maken.
Een periode van bloei en welvaart ligt vrij weldra achter ons, en ze komt niet meer terug.
De Chinezen doen het goed en duwen ons gewoon weg.
Hier schuiven we stilaan op richting stagflatie.
Zitten we niet aan praktisch volledige tewerkstelling in Vlaanderen? Dat zal dan ook wel opgezogen worden. Een groot deel van de Audi werknemers had weer werk. Op zich ok toch dat er wat arbeidsmobiliteit is, neen?Grootste ontslaggolf in jaren op til in België...
Belgische zakenadvocaten waarschuwen dat ze worden bedolven onder dossiers van bedrijven die een ontslagronde of een reorganisatie voorbereiden
...
‘Het is een echt drama’, zucht Vicky Buelens van Kobalt Legal. ‘In mijn 25-jarige carrière heb ik nog nooit zoveel collectieve ontslagrondes meegemaakt...
https://www.tijd.be/ondernemen/algemeen/grootste-ontslaggolf-in-jaren-op-til-in-belgie/10577516.html
Hetzelfde geldt ondertussen voor heel Europa.
Budgettaire putten, een schoolsysteem dat faalt, decadentie die ons blindt maakt, weggeconcurreerd worden en een wereld die afglijdt naar steeds meer conflicten.
Zo. Optimisten, waar zitten jullie?
Lijkt me een cocktail voor het begin van pas echte shit.