De Epstein files: Trumps vermeende betrokkenheid

+waar ik werk doen we voor elke scheet een "ethical / legal background check", maar die gast zou dan overal zonder problemen door geraken, en deal na deal kunnen afsluiten? Het verhaal stinkt toch...
Ok maar die focus op Trump is ook maar top van de ijsberg. De CEO van dat gedoe ginder in Davos zat er ook voor iets tussen, dat op kopstuk van Labour in het VK, een hoop royals en celebrities, Gates, Musk, ..

Bah

Hier een lijst van "prominenten" in de Epsteinfiles:

Werkelijk de crème de la crème. Copperfield ( "Epstein's favorite cohort" ), S HAwwking ("Hawking's involvement in an "underage orgy." ), Michael Jackson (foto "in front of a nude women"), Jay-Z, Robert Mugabe,
Bill Gates wordt in verschillende media vermeld, maar lijken toch vooral op "draft emails van Epstein" gebaseerd te zijn, niet echt overtuigend?

Een Britse journalist oppert dat Epstein misschien een Russische agent was en via honeytraps hooggeplaatsten en rijke mensen wou chanteren voor het Russische goed.

Het zou Trump's relatie met Poetin wel kunnen verklaren.

Ik dacht dat hij voor de Israeli's werkte:
Lijkt me meer aannemelijk want Gishlaine Maxwell's vader werkte, naar het schijnt (!), ook voor de Mossad:

Maar Rusland en Israel zijn ook wel regelmatig vriendjes:
Israel is ook lang neutraal gebleven in de oorlog tussen Rusland en Oekraine. Het is complex.

Toch wel iemand die opvallend veel connecties had met goedgeplaatste Russische en Israëlische individuen.

Zijn schoonvader Robert Maxwell was ook een graag geziene gast bij de KGB en de Mossad.

Een Britse journalist oppert dat Epstein misschien een Russische agent was en via honeytraps hooggeplaatsten en rijke mensen wou chanteren voor het Russische goed.

Het zou Trump's relatie met Poetin wel kunnen verklaren.
Ik las dat al op verschillende plaatsen. Epstein had alleszins goeie banden in Moskou.

En Poetin denkt op lange termijn. De uitvinders van de fake news-strategie en verkiezingsbeïnvloeding door de beruchte trollenfabrieken in Sint-Petersburg. Het zou eigenlijk helemaal niets verbazen.

Ok maar die focus op Trump is ook maar top van de ijsberg. De CEO van dat gedoe ginder in Davos zat er ook voor iets tussen, dat op kopstuk van Labour in het VK, een hoop royals en celebrities, Gates, Musk, ..

Bah
Misschien is het makkelijker op te lijsten wie er niet zat.

Ik begin.
1. Flappy

De fallout tot nu toe is gewoon....wow.

Men zit een put te graven voor ene.

Maar ondertussen zijn er al zoveel anderen in gevallen.

Het cynisme kent geen grenzen bij deze zaak.

---
Ook een figuur als Chomsky:

"Epstein had zijn kennissen dan ook heel wat te bieden. Denk daarbij aan financieel advies. Volgens Levine kon Epstein zijn vrienden helpen om geld te besparen, omdat hij de belastingwetten zo goed begreep. Onder meer de beroemde linkse taalkundige en politiek activist Noam Chomsky kreeg hulp om een deel van zijn geld van de ene bankrekening naar de andere te verplaatsen.

Uit de documenten blijkt ook dat Chomsky geregeld lovend over Epstein schreef en dat de 2 "lange en vaak diepgaande discussies" hadden. In een interview met The Wall Street Journal zei Chomsky het volgende over zijn vriendschap met Epstein en diens gevangenisstraf in 2008 voor seks met een minderjarige: "Wat bekend was over Jeffrey Epstein was dat hij was veroordeeld voor een misdrijf en zijn straf had uitgezeten. Volgens de Amerikaanse wetten en normen geeft dat hem een schone lei."

Op zich niks illegaals.
Maar de elite weet elkaar wel goed te onderhouden, en principes gelden dan niet meer.

Laatst bewerkt:
Hier een lijst van "prominenten" in de Epsteinfiles:

Werkelijk de crème de la crème. Copperfield ( "Epstein's favorite cohort" ), S HAwwking ("Hawking's involvement in an "underage orgy." ), Michael Jackson (foto "in front of a nude women"), Jay-Z, Robert Mugabe,
Bill Gates wordt in verschillende media vermeld, maar lijken toch vooral op "draft emails van Epstein" gebaseerd te zijn, niet echt overtuigend?
Ook nog een opmerkelijke (om eens een link te maken met het thema van dit forum):

Epstein invited Kotick to events with "the girls" and was part of the conversation to add micro-transactions to Call of Duty.[82][83]

Nog een noorse die onderzocht wordt...

Noorse toponderhandelaars Oslo-akkoorden verdacht van corruptie in zaak-Epstein​

In Noorwegen is een onderzoek gestart naar de bekende diplomate Mona Juul en haar echtgenoot Terje Rød-Larsen, die respectievelijk verdacht worden van "ernstige corruptie" en "medeplichtigheid aan ernstige corruptie" in het kader van hun banden met Jeffrey Epstein. Dat heeft de Noorse politie maandag laten weten.
Franse ex minister die zijn ontslag indient...

Voormalig Frans minister Jack Lang en vrouw onder politiebewaking na bedreigingen​

Voormalig Frans minister Jack Lang en zijn echtgenote Monique werden onder politiebewaking geplaatst na bedreigingen op sociale media, zo meldt de Franse nieuwssite BFMTV maandag. Enkele dagen geleden raakte bekend dat Lang in het verleden ook contacten had gehad met de overleden zedendelinquent Jeffrey Epstein. Lang heeft zaterdag zijn ontslag al aangeboden als voorzitter van het Arab World Institute.
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de gevolgen en de publieke fallout zich voorlopig vooral in Europa lijken af te spelen. Voor zover ik kan nagaan, is het onduidelijk of er in de Verenigde Staten al prominente figuren effectief zijn gevallen of ernstige consequenties hebben ondervonden. Dat contrast toont wel aan hoe verschillend beide continenten met dit dossier omgaan, zowel op politiek als op maatschappelijk niveau.

Nog een noorse die onderzocht wordt...

Franse ex minister die zijn ontslag indient...

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de gevolgen en de publieke fallout zich voorlopig vooral in Europa lijken af te spelen. Voor zover ik kan nagaan, is het onduidelijk of er in de Verenigde Staten al prominente figuren effectief zijn gevallen of ernstige consequenties hebben ondervonden. Dat contrast toont wel aan hoe verschillend beide continenten met dit dossier omgaan, zowel op politiek als op maatschappelijk niveau.

We have the moral high ground, Anakin!

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat de gevolgen en de publieke fallout zich voorlopig vooral in Europa lijken af te spelen.
Tja, wat wil je.
Volgens de FBI handelde Epstein enkel voor zichzelf, er was geen sex trafficking ring.
Volgens de DOJ:
  • lag in februari 2025 de lijst van Epstein cliënten op Bondi's bureau,
  • was er in juli 2025 geen lijst van clienten,
  • was er in september wel een lijst, maar stond er geen geloofwaardige informatie in,
  • moesten ze in november 2025 de files releasen nadat het House daarvoor gestemd had, maar dat allerlei net gestarte onderzoeken konden belemmeren om delen van de files te releasen,
  • is er in februari 2026 95% van de files naar het schijnt nog niet gereleased,
  • maar dat is om de slachtoffers te beschermen, hoewel nu honderden slachtoffers zeggen dat hun namen en andere identificerende info er publiekelijk in staat (de cynicus in mij zou zeggen dat dit met opzet is om andere slachtoffers te ontmoedigen voorwaarts te komen).
Als de federale politie (FBI) en de rechterlijke macht (DOJ) en de president zo communiceren over de lijst en miljardairs er in staan, denk je dan dat er in de US iets met de Epstein files gaat gebeuren zo lang de Guardians of Pedophiles aan de macht zijn?

We mogen blij zijn dat er in Europa nog wel fallout is.

Verschillende politici mochten als onderdeel van de Epstein Transparency Act de onbewerkte Epstein-dossiers inkijken, maar ook die documenten zouden gecensureerd zijn. De namen van zeker 6 mannen zouden zonder enige uitleg zijn weggehaald. (..) "Een van hen zou een staatshoofd zijn van een land. Het zou over een sultan gaan""Er is ook sprake van een prominente CEO, Les Wexner, voormalig baas van Victoria's Secret"
Het blijft maar komen (bron)

Meer dan een miljoen keer komt de naam Trump erin voor, weten de mensen te zeggen die de ongecensureerde versies te zien kregen.
Begin er maar aan :D

Terug
Bovenaan