Chelark007
Well-known member
Das toch al jaar en dag verspilling... Zelfde met autostrades.Er zijn al enkele gemeentes klaar met de implementatie. Dat zal wel heel snel overal geïmplementeerd worden nu.
Vanaf 22.00 alles uit tot 05.00
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Das toch al jaar en dag verspilling... Zelfde met autostrades.Er zijn al enkele gemeentes klaar met de implementatie. Dat zal wel heel snel overal geïmplementeerd worden nu.
Was voorstel van Fluvius om overal hetzelfde principe te nemen en dat dus gelijk te schakelen.Er zijn al enkele gemeentes klaar met de implementatie. Dat zal wel heel snel overal geïmplementeerd worden nu.
Dat is door Fluvius zoals @Renegadexxripxx hierboven aanhaalt. Gaat over de gemeentegrenzen heen om af te zettenEr zijn al enkele gemeentes klaar met de implementatie. Dat zal wel heel snel overal geïmplementeerd worden nu.
Neen, dat gaat niet altijd over de gemeentegrenzen heen.Dat is door Fluvius zoals @Renegadexxripxx hierboven aanhaalt. Gaat over de gemeentegrenzen heen om af te zetten
Ik snap het idee, maar paar grote caveats :Alleen wanneer het verbruik deze winter 10% lager is dan vorig jaar
Goh, als het een reactie op Phate is: ik ben vorig jaar ook al flink gaan snoeien in mijn energieverbruik met de thermostaat op 19 als ik thuis was. Nu werk ik volledig van thuis uit, toen nog niet. Dus de extra inspanningen van nu dienen eerder om mijn verbruik hetzelfde te kunnen houden. Met een verbruik dat op 1j tijd rond de 6000kWh zal stranden met een EPC rond de 200 acht ik NOG eens 10% besparen echt niet mogelijk.Om iets niet te doen, vind je altijd excuses.
Special times = special rules

Waarom moet ik 10% minder verbruiken als mijn verbruik al 75% minder is dan gemiddelde?Dat is toch allemaal moduleerbaar. Leg 10% op en wijk af als er een adequate motivatie is.
Feest, nen hoop extra belastingverhogingen voor de bureaucratie.Dat is toch allemaal moduleerbaar. Leg 10% op en wijk af als er een adequate motivatie is.
Waarom moet ik 10% minder verbruiken als mijn verbruik al 75% minder is dan gemiddelde?
Zegt de grootste melkmuil als je een paar pagina's terugkijkt. Sorry voor het zo cru te zeggen, maar jij bent degene die hier sprak van les economie voor gehandicapten ofzoiets.Waarom moet ik meer belastingen betalen dan gemiddeld ?
Kan er nu niemand eens naar maatregelen kijken zonder na 3 seconden in een kramp te schieten met "maar maar maar in mijn geval x y z". Als je budget neutraal iets wil doen, is per definite de helft "gejost". Als je wil besparen, meer dan de helft.
De mensen snappen dat precies niet. Precies een kleuter klas met koeken...
Zegt de grootste melkmuil als je een paar pagina's terugkijkt. Sorry voor het zo cru te zeggen, maar jij bent degene die hier sprak van les economie voor gehandicapten ofzoiets.
Terwijl die bemerking nergens op sloeg omdat je zelf duidelijk niet door hebt hoe economie wekt, laat staan beleid, als je echt denkt dat willekeurige ondoordachte maatregelen die niet bereiken wat ze moeten bereiken en tegelijkertijd nen hoop gaan kosten aan bureaucratie nu gaat verdedigen met het argument 'er zullen altijd mensen zijn die klagen'.
Misschien zelf wat meer inhoudelijk reageren dan. Want je gedraagt je er niet naar.Ik doe het niet vaak, maar nu ga ik even de kaart trekken.
Ik heb een diploma EW. 4y gestudeerd en primus. Het zegt niet alles. Maar ik durf wel te pretenderen dat ik meer dan een doorsnee mens van economie ken.
By the way on topic. Ik denk dat elke random besparing maatregel minder kost dan een uitdeel maatregel van een half miljard per maand. Niet moeilijk om beter dan dat te doen.
Dat gebeurt vanzelf door de hoge prijzen.Ok, wat zijn jouw voorstellen dan om het verbruik te verlagen? Blijven geld uitdelen aan iedereen zonder voorwaarden?
Nee, aangezien die ook veel verbruiken en elektriciteit bijna 3x zo veel kost als gas.Is het niet gewoon goedkoper op dit moment om met elektrische vuurtjes te werken dan de gasketel te laten draaien?
Ik denk dat die strengere labels inderdaad de reden zijn, ik denk zelfs niet dat in elke klasse van toestel al aan het strengste label kan voldaan worden (allezja of die op de markt zijn).Weet niet goed of dit hier echt thuishoort, maar soit: Ben eens aan het rondkijken voor nieuwe toestellen (i.k.v. verbouwing). Valt me toch op dat het voor bv. koelkasten erg moeilijk is om de meest energiezuinige modellen (van klasse A) terug te vinden.
Iemand enig idee waarom? Bv. door de wijziging van de energielabels?