De energiethread

Het sociaal tarief voor aardgas bedraagt vanaf 1 oktober 3,4 cent per kilowattuur, inclusief btw.

Dit begint eerder associaal dan sociaal te worden.
Aan die prijs hebt ge geen enkele intentie om uw verwarming op 19 of 20 graden te zetten ipv 22

2000kWh op een Wintermaand lijkt me normaal verbruik.
Aan sociaal tarief is dat 60€. Aan optifix prijs is dat +400€

Laatst bewerkt:
Als je meerdere huizen hebt, krijg je dan ook die vermindering voor elk huis?
Je krijgt niet "per huis" een vermindering he, maar per contract en ik dacht gelezen te hebben dat het niet geldt voor 2de verblijf.
Dus als je verhuurt bvb zijn het de huurders die de vermindering krijgen want hun naam staat op het contract.

Je krijgt niet "per huis" een vermindering he, maar per contract en ik dacht gelezen te hebben dat het niet geldt voor 2de verblijf.
Dus als je verhuurt bvb zijn het de huurders die de vermindering krijgen want hun naam staat op het contract.
Ja maar ik heb het idd over 2e verblijven

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Omdat je maar op 1 plaats gedomicilieerd kan zijn. 😁

Jij bedoelt waarschijnlijk sociaal tarief voor 1 van de 2 woningen, sneeuwstorm voor beide woningen.

En jawel, iemand kan een eigen huis gekocht hebben, als enig kind en wees een huis geërfd hebben waar je liever niet in woont én sociaal tarief hebben puur omdat jij, je partner of inwonend kind een door het FOD erkende handicap heeft

Omdat je maar op 1 plaats gedomicilieerd kan zijn. 😁

Jij bedoelt waarschijnlijk sociaal tarief voor 1 van de 2 woningen, sneeuwstorm voor beide woningen.

En jawel, iemand kan een eigen huis gekocht hebben, als enig kind en wees een huis geërfd hebben waar je liever niet in woont én sociaal tarief hebben puur omdat jij, je partner of inwonend kind een door het FOD erkende handicap heeft
Ah ja, ik bedoelde hetgeen jij stelde. Niet sociaal tarief voor beide woningen (of 10 woningen als je er vb 10 hebt ;p)

Ik zie hier quasi elke nacht rond 1u en 3u telkens 10 min een piek in het stroomverbruik van rond de 2000watt, 10 min lang.. ik weet dus niet wat dat kan zijn. Ik dacht eerst het gasverbruik maar dat is pas een uur later dat dat verbruik geregistreerd wordt, dus dat lijkt het ook niet te zijn.

Edit: Ahja lol, afwasmachine.

Ik zal binnenkort verhuizen naar een huis met een pelletkachel. De eerste keer in mijn leven dat ik zoiets zal gebruiken?

Iemand een idee waar ik het best pellets bestel? Duitsland is goedkoper heb ik vernomen.

Ik zal binnenkort verhuizen naar een huis met een pelletkachel. De eerste keer in mijn leven dat ik zoiets zal gebruiken?

Iemand een idee waar ik het best pellets bestel? Duitsland is goedkoper heb ik vernomen.

Als je er nog aangeraakt. Overal wachtlijsten en duitsers zijn nog grotere hout- en pelletstokers.

Kan je niet de voorraad aan pellets overkopen van degene die vertrekt ? Dan moet die die al niet meer meezeulen ;p (en jij ook niet).

Terug
Bovenaan