De energiethread

Merk wel op dat de panne was in het niet-nucleaire gedeelte, dus daar waar de turbines staan, datzelfde soort turbines dat zal gebruikt worden bij gascentrales.
Toch niet hoor. De turbine in zo'n kerncentrale is toch wel echt wat complexer en groter. Ik heb de kerncentrale van Doel bezocht indertijd, en ook een grote gascentrale.

Toch niet hoor. De turbine in zo'n kerncentrale is toch wel echt wat complexer en groter. Ik heb de kerncentrale van Doel bezocht indertijd, en ook een grote gascentrale.
De turbine in een kerncentrale is van het meest simplistische type, één hoge druk en twee lage druks, een collector, wat voorverwarmers en hulpkringen.
Zuiver stoom aangedreven.

Het klopt dat ze van omvang groter zijn. Maar dat is ook logisch als ze een alternator van 1087mWe aandrijven i.p.v. eentje van 385mWe.

Ma allee :rofl:

Toch een verschil met Bouchez se.
Meestal maar een etter maar helder, rechtlijnig, charismatisch, goed voorbereid,...
Ik vraag mij af hoe Van der Straeten achter de schermen daarmee in debat gaat.
Kheb haar passage in Terzake gezien..what the fuck.. het moment waar ze volledig blokkeert 😂. Duidelijk een minister zonder dossierkennis.
Nu..na zo'n gefaald interview zou ik ook niet meer naar VTM willen..zeker als je weet dat Stef Wauters het nieuws presenteerde. Die stelt altijd de moeilijke/lastige vragen waarmee hij politiekers te kakken zet

Nu..na zo'n gefaald interview zou ik ook niet meer naar VTM willen..zeker als je weet dat Stef Wauters het nieuws presenteerde.
Wie weet wou ze wel nog gaan, maar hebben de rest van groen dat filmpje ook gezien en meteen beslist dat ze niet capabel genoeg is voor nog een interview bij VTM :p

Ook gezien gisteren, dit is toch echt gewoon beschamend? En zo iemand heeft de toekomst van ons land in handen?

Het is slapstick, maar ik kan er echt niet om lachen, gewoon razend word ik van dergelijke onkunde en blinde idioterie. :angry:

Ze krijgt het gewoon niet over haar lippen, nochtans blijkbaar wat gezamenlijk beslist is, en toch kan ze het niet over die optie hebben. Toont toch echt nog maar eens dat heel weinig groene politici capabel zijn om mee te regeren en zich te schikken naar een democratische meerderheid of beslissing. Nee, hun goesting zullen ze doordrijven, zelfs al rijden ze zich hopeloos vast in hun argumenten, of het gebrek daaraan.

Kheb haar passage in Terzake gezien..what the fuck.. het moment waar ze volledig blokkeert 😂. Duidelijk een minister zonder dossierkennis.
Nu..na zo'n gefaald interview zou ik ook niet meer naar VTM willen..zeker als je weet dat Stef Wauters het nieuws presenteerde. Die stelt altijd de moeilijke/lastige vragen waarmee hij politiekers te kakken zet

Het erge is dat ze net wél dossierkennis heeft. Veel meer dan haar voorgangers, veel meer dan een Bouchez (over dit thema).

Maar hoezeer ik ook vind dat we politiekers moeten afrekenen op hun kennis en wat ze doen, en ze niet enkel moeten beoordelen op hun retorisch talent, het is moeilijk om ze nog serieus te nemen na zo'n interview.
Zeg dan gewoon 'ik zal er alles aan doen om het te vermijden en het draagt absoluut onze voorkeur niet, maar we kunnen op dit moment nog niet met volledige zekerheid uitsluiten dat de kerncentrales zullen sluiten'. Maar zichzelf zo de vernieling in rijden om toch maar de woorden niet over de lippen te moeten krijgen...

Deze quote van Reddit vat het interview eigenlijk perfect samen:
Reddit zei:
It's baffling that they fail to realize during the interview that the weakness in their interview strategy to prevent a possible bad soundbite (in this case: don't even acknowledge the option of nuclear extension) is being exploited for a way worse clip than the soundbite could ever be.
EDIT: ik snap ook gewoon hoe zoiets kan. Die mensen hebben toch media training gekregen :confused:
Op het moment dat de interviewer de vraag "dus ook Nucleair?" blijft herhalen moet zij toch gewoon kort afblokken en antwoorden met "Alle opties." en niet meer dan dat? Die interviewer gaat die vraag misschien 4 keer herhalen maar geen 10 hoor... hij heeft namelijk zijn antwoord gekregen maar er is én geen easy soundbite én geen beeldfragment waar je de "blue screen" in haar ogen ziet verschijnen... hoe pijnlijk was dat wel niet zeg. Nee, ze heeft hetzelfde probleem dat bijna alle politiekers hebben: ze horen zichzelf véél te graag bezig.

Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral baffling dat ze nu al weken aan een stuk de retoriek van de nucleaire verlenging niet kunnen ombuigen. Ze zijn daar precies al vergeten wat de argumenten zijn voor de kernuitstap.

Ik vind het vooral baffling dat ze nu al weken aan een stuk de retoriek van de nucleaire verlenging niet kunnen ombuigen. Ze zijn daar precies al vergeten wat de argumenten zijn voor de kernuitstap.
Inderdaad, dat ze eens met een duidelijke boodschap afkomen.
Ze hebben al meer dan genoeg aan materiaal van tegenargumenten, dus nu zouden ze intussen wel al eens op alles een antwoord moeten hebben.

Ow dat kwam slecht over... dat was eventjes tinne die tilt sloeg... geen wonder dat ze dan neen zegt tegen vtm...

En als je dat dan koppelt aan hetgeen den bouchez zegt dan gaat maart ook nog vuurwerk geven.
Het komt er namelijk nu op neer dat den bouchez ons tinneke verwijt van enkel ingezet te hebben op piste A maar niets gedaan te hebben om piste B te onderzoeken of mogelijk te maken. En dat men nu aan haar de opdracht heeft gegeven om piste B deftig te onderzoeken en uit te werken zodanig dat tegen maart een beslissing gemaakt kan worden.

En ons tinneke noemt dat dan de backup van de backup omdat voor haar piste A nog altijd duidelijk op schema ligt. Wat dan overkomt alsof ze niet uit haar woorden geraakt, omdat ze zich heeft blindgestaard op wat ze wil vertellen en wat ze moet vertellen ipv te kunnen improviseren

Terug
Bovenaan