De E-Bike thread

Ook even opmerken dat ik ook wel tevreden ben van mijn Stromer st1x.
Ondertussen 17.000km, fiets is 2020.

Je moet hem ook een beetje kennen denk ik.
Bv door een put(je) rijden (met volle snelheid) is bijna vragen om problemen met de tmm sensor.
Ook met 1 voet op het pedaal blijven met een rood licht...

Ik vind/vond Aska ook intéressant maar hun communicatie is nihil helaas.
Ongeveer een maand geleden gaan vragen voor testrit en niks hoor ik er nog van.
Als ze dat zo met hun onderhoudservice ook doen....

Overlaatst een testrit gedaan met de st3 en die staat hoog op mijn verlanglijstje als opvolger.

Nu is het wel zo dat de Klever N rogeu ook wel interessant is. 600watt motor 49nm, verende vork en 1200 batterij voor 5000euro. Heel scherp voor de concurrentie, akkoord frame trekt op geene zak :D

Heeft er iemand ervaring met long tail fietsen? Hoe goed rijdt dat? Is dat nog doenbaar van gewicht?

Merken die aan te raden zijn?
Ik heb een Bicicapace Justlong gehad, maar verkocht wegens te veel problemen. Lange ketting die veel te snel verslijt zorgde voor contstante miserie en ik ben iemand die zeer stevig doortrapt. Kon er ook zelf niet gemakkelijk aan sleutelen (tenzij door op de grond te gaan liggen - afrader) door de grootte en het gewicht. Voordeel van een longtail met lage bagagedrager is dat je kinderen kunt vervoeren zonder dat het zwaartepunt van het geheel veel verhoogt en je dus minder last hebt van het extra gewicht.

Ik heb goede dingen gehoord over Yuba en Tern, maar zelf geen ervaring mee.

Al 2 maanden mijn occassie specialized pedelec, goeie deal en zalig om mee te rijden. Gisteren helaas mijn batterij kapot gegaan door kortsluiting. Was met mijn sleutel in de donket tegen de 2 Polen gestoten en gaf een vonk. Nu laad hij niet meer op. Morgen langs de winkel want dit zou niet mogen. Nieuwe batterij kost al snel 1000 euro en dan stuk door zoiets onnozel..

Mijn fiets staat bij de fm ter herstelling...
Ik ga normaal altijd met de fiets werken...
Ook fiets ik 90% binnendoor, leuker en mooier...

Nu dus met de auto gaan werken, wat was dat jongens zo druk op de baan?!?!
Met de fiets doe ik er 45min over 30km,gisteren met de auto 1u15min.
Je zou niet zeggen dat de brandstof prijzen zo hoog staan wanneer je al die voertuigen ziet.

Hoop dat mijn geliefde fiets snel is gemaakt.
De Stromer zou overhit zijn, volgens app 145graden, maar wanneer in dan voel dan voelt hij gewoon als anders lauw aan. Waarschijnlijk temperatuur sensor die wat flipt

Mijn fiets staat bij de fm ter herstelling...
Ik ga normaal altijd met de fiets werken...
Ook fiets ik 90% binnendoor, leuker en mooier...

Nu dus met de auto gaan werken, wat was dat jongens zo druk op de baan?!?!
Met de fiets doe ik er 45min over 30km,gisteren met de auto 1u15min.
Je zou niet zeggen dat de brandstof prijzen zo hoog staan wanneer je al die voertuigen ziet.

Hoop dat mijn geliefde fiets snel is gemaakt.
De Stromer zou overhit zijn, volgens app 145graden, maar wanneer in dan voel dan voelt hij gewoon als anders lauw aan. Waarschijnlijk temperatuur sensor die wat flipt
I know the feeling, zit er ook mee.

Ik moet een bestek laten maken van mijn accident vorige week, er is wel wat schade, al iemand dit voorgehad? Ik zou uiteraard het maximum willen halen van de verzekering. Auto was in fout en papieren ingevuld etc.

I know the feeling, zit er ook mee.

Ik moet een bestek laten maken van mijn accident vorige week, er is wel wat schade, al iemand dit voorgehad? Ik zou uiteraard het maximum willen halen van de verzekering. Auto was in fout en papieren ingevuld etc.

Ben vroeger ook als eens aangereden. Mijn bagagedrager was lichtjes vervormd. Heb dan gewoon bij m’n FM een offerte voor een nieuwe bagagedrager laten maken (stuk+ werkuren). En daarna gewoon laten herstellen.

Ik ben ook eens aan het rondkijken voor een een eerste elektrische fiets. Zou voornamelijk zijn om naar kantoor te rijden. Een vrij vlak parcours en zou ongeveer 17km zijn enkel. Max. 20 km. Moet nog een beetje de beste route uitzoeken. Heb deze thread ook al eens doorgenomen .

Heb bij de fietsenwinkel in de buurt al eens gekeken en voorlopig twee modellen tegengekomen die me precies wel aanspreken:
- Een van Batavus: https://www.batavus.be/elektrische-fietsen/finez-e-go-sport
- En eentje van Oxford: https://www.oxfordbikes.be/producten/box-11/

Weet niet of dit deftige fietsen zijn. Zie ook andere merken als Giant, Cortina en Gazelle maar ken er wat te weinig van. Iemand nog andere aanraders?

Bedankt voor de info. Heb gezien dat ze ook deze van Trek hebben: https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...lektrische-stadsfietsen/verve/verve2/p/29190/. Met 500Wh voor 2999 EUR.
Weet niet of Trek aan te raden is?

Bon, 9 maand later en heb ondertussen nog altijd geen gekocht. Eisen zijn nog altijd hetzelfde en ik heb nog eens wat rondgekeken en heb nu deze op het oog: https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...che-stadsfietsen/district/district-8/p/35135/.
Valt deze qua prijs-kwaliteitsverhouding mee?

Ik heb een ST1 van 2020 en afgezien van een kapotte koplamp en een stukje plastic dat uit het frame gevallen is (makkelijk vervangen) totaal geen miserie mee.
Volgend jaar kies ik een nieuwe en mijn voorkeur ging eigenlijk uit naar de Ellio Elite, tot ik zag dat die met 700€ duurder wordt.
Ik wil zoiezo iets met meer ondersteuning dan de ST1, en met de zelfde range. Ik heb de blauwe batterij.

In December mijn Stromer ST3 Pinion LE besteld vandaag telefoon gekregen dat hij eindelijk half juni geleverd gaat worden :clap:

Ons fietsleaseplan zal pas na de zomer rond zijn, dus ik verwacht niet dat ik dan dit jaar nog een fiets zal hebben :(

Ons fietsleaseplan zal pas na de zomer rond zijn, dus ik verwacht niet dat ik dan dit jaar nog een fiets zal hebben :(
Goh als het een troost kan zijn, veel fietsen zijn ook al "op" tot '23 of de onderdelen zijn op.

Vandaag gaan testen met een Klever, enkel 1 kleur nog paar modellen en rest ten vroegste' 23.

De controller van mijn Stromer is stuk, het is garantie, dat is het goede nieuws. Maar levertijd nieuwe controller....onbekend :(.

Stromer ST5 is hier verleden Week verkocht.
puur omdat ik hem amper gebruik door ander werkschema.
2 jaar oud: 1300km.
eerste dag pedaal eraf (slecht gemonteerd door Godefrood).
laatste onderhoud:
controller vervangen
onderplaat vervangen (2de keer maar nu door nieuwste versie)
voorvork vervangen uit voorzorg ( slecht lot).

tis zoals met ne auto… geluk hebben

Goh als het een troost kan zijn, veel fietsen zijn ook al "op" tot '23 of de onderdelen zijn op.

Vandaag gaan testen met een Klever, enkel 1 kleur nog paar modellen en rest ten vroegste' 23.

De controller van mijn Stromer is stuk, het is garantie, dat is het goede nieuws. Maar levertijd nieuwe controller....onbekend :(.
Nieuwe controller heeft bij mij 1maand geduurd. Dan hebben ze ook gewacht op vernieuwde versie van de onderplaat omdat dit niet op stock was…

Stromer ST5 is hier verleden Week verkocht.
puur omdat ik hem amper gebruik door ander werkschema.
2 jaar oud: 1300km.
eerste dag pedaal eraf (slecht gemonteerd door Godefrood).
laatste onderhoud:
controller vervangen
onderplaat vervangen (2de keer maar nu door nieuwste versie)
voorvork vervangen uit voorzorg ( slecht lot).

tis zoals met ne auto… geluk hebben
1300km klinkt echt weinig voor 2 jaar. Ik zit daar nu al aan na 6-7 maanden. Zoveel problemen voorgehad op korte tijd dan en lang moeten wachten?

1300km klinkt echt weinig voor 2 jaar. Ik zit daar nu al aan na 6-7 maanden. Zoveel problemen voorgehad op korte tijd dan en lang moeten wachten
Vooral door te veranderen van weekregime naar Weekendregime.
Had ik geweten dat ik weekendwerk ging doen had ik de fiets niet geleased.

Zalige fiets maar toch ook verre van perfect.
Maar zoals ik al zei is het geluk hebben of pech hebben.

Bon, 9 maand later en heb ondertussen nog altijd geen gekocht. Eisen zijn nog altijd hetzelfde en ik heb nog eens wat rondgekeken en heb nu deze op het oog: https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/...che-stadsfietsen/district/district-8/p/35135/.
Valt deze qua prijs-kwaliteitsverhouding mee?

Ik hoor toch heel goede dingen van Trek. Wij twijfelen nog tussen de 6, 8 en 9…
Als je geen echte heuvels doet zou de 6 moeten volstaan, de 8 heeft een iets zwaardere motor.

Bon, net de Trek District+ 8 besteld. Testritje mee gedaan en beviel me zeer. Dinsdag of woensdag mag ik hem gaan halen :).

Hi, ik ben samen met mijn vriendin aan het rond kijken naar een e-bike.

Twee weken geleden hebben we een testrit gedaan met de Veloci Vivid (dieje e-bike "van de gazet"). Was qua comfort en bouwkwaliteit een uitstekende fiets vonden wij allebei, dus wat dat betreft goedgekeurd voor ons.

Waar ik mij zorgen over maak is echter de batterij: standaard is die "maar" 468 Wh en claimt men dat je hiermee 120 km kan doen in ideale omstandigheden (halveer dat maar gerust in de praktijk, vermoed ik).

Je kan 300 euro extra betalen en dan heb je een grotere batterij: 576 Wh ofwel 140 km in ideale omstandigheden.

Ik vraag mij dus af of het de moeite waard is om de betere batterij te nemen?

Laatst bewerkt:
Veloci Vivid (dieje e-bike "van de gazet"). Was qua comfort en bouwkwaliteit een uitstekende fiets vonden wij allebei, dus wat dat betreft goedgekeurd voor ons.

ik vermoed dat je nog niet veel andere e-bikes hebt getest dan :)

Mijn schoonmoeder heeft haar Oxford e-bike, een simpel modelletje met Shimano Steps anderhalf jaar geleden “geüpgraded” met zo’n Veloci… Maar dat is op alle vlakken een serieuze stap achteruit geweest. Vooral die Bafang motor is totaal niet lineair in zijn ondersteuning. En het is niet dat die Oxford een topper was… die komt nog niet aan de enkels van een Cube/Trek/Canyon/… qua bouwkwaliteit.

Dus… ik zou zeker verder kijken.

ik vermoed dat je nog niet veel andere e-bikes hebt getest dan :)

Mijn schoonmoeder heeft haar Oxford e-bike, een simpel modelletje met Shimano Steps anderhalf jaar geleden “geüpgraded” met zo’n Veloci… Maar dat is op alle vlakken een serieuze stap achteruit geweest. Vooral die Bafang motor is totaal niet lineair in zijn ondersteuning. En het is niet dat die Oxford een topper was… die komt nog niet aan de enkels van een Cube/Trek/Canyon/… qua bouwkwaliteit.

Dus… ik zou zeker verder kijken.
Het hangt er natuurlijk vanaf voor wat ze het gaan gebruiken. Mijn vriendin heeft ook zo'n Veloci en is daar wel content van. Ze gebruikt dat zo eens om de 3 weekends en om naar de winkel te gaan. Voor die frequentie is een dure e-bike natuurlijk niet nodig .

Terug
Bovenaan