De drumthread

grafzerkpisser

Active member
Ofwel kijk ik erover maar buiten een gitaarthread vind ik geen drumthread.
Dus bij deze een Drumthread. :coolbrows:


Ikzelf heb een gitaar achtergrond maar recent begonnen met drumlessen te nemen.
En momenteel op zoek achter mijn eerste drumstel aan te schaffen.

Dat het electrisch gaat worden staat vast (rijwoning). Momenteel aan het twijfelen tussen de roland td 17KVX vs de 27KV. Is de meerprijs van de 27KV het waard voor een beginnende drummer?
 
Ik ga moeilijk kunnen antwoorden op je vraag. Ik heb een TD-9S, uitgebreid met extra tom en crash en dat vond ik al voldoende om mee te beginnen.
Het lijken me al beide meer dan goede toestellen, probeer eens ergens in een muziekwinkel ze te testen.
Zorg zeker dat je een goede headphone meehebt, bij mij maakte dat een immens verschil.
Vergeet ook niet een drummat te kopen, mijn buren hebben nog laten weten dat het getik duidelijk te horen is. Ik speel op zolder en daar is een houten vloer, die geeft blijkbaar goed door.
 
Ik zou je ook aanraden om asap ook ergens een ruimte te zoeken waar je op regelmatige basis ook op een akoestisch drumstel kan spelen. De elektronische stellen zullen heel wat beter zijn dan wat ik vroeger had, maar toch lijkt het me onmisbaar om het gevoel te kweken voor een 'echt' drumstel.
 
Ofwel kijk ik erover maar buiten een gitaarthread vind ik geen drumthread.
Dus bij deze een Drumthread. :coolbrows:


Ikzelf heb een gitaar achtergrond maar recent begonnen met drumlessen te nemen.
En momenteel op zoek achter mijn eerste drumstel aan te schaffen.

Dat het electrisch gaat worden staat vast (rijwoning). Momenteel aan het twijfelen tussen de roland td 17KVX vs de 27KV. Is de meerprijs van de 27KV het waard voor een beginnende drummer?
Hoi, ben jij mij? :D

Speel reeds geruime tijd gitaar en onlangs ook begonnen met een drumles en aan het kijken voor de Roland TD17KVX.
 
Hoi, ben jij mij? :D

Speel reeds geruime tijd gitaar en onlangs ook begonnen met een drumles en aan het kijken voor de Roland TD17KVX.

Wel ik zou je aanraden om den Bax in antwerpen binnen te springen. Daar hebben ze alle Roland modellen van de TD1 t.e.m de TD50(?) en nog een aantal andere merken zoals alesis staan om uit te testen.
Ik ben direct voor die 27KV gegaan omdat ik het gevoel had dat ik met dat toestel langer plezier ga hebben. Het is wel 1k ongeveer duurder, maar als dat ervoor zorgt dat ik na een jaar en half niet moet switchen, is het hem dat wel waard.
 
Toch voor de TD17KVX gegaan, meer dan voldoende voor mij en ik kan de 1k extra niet verantwoorden thuis. Normaal straks in elkaar zetten en eraan beginnen!
 
Terug
Bovenaan