Kleine Beursfeiten

Die bank lijkt een wipe out.
Al hun cash lijkt geleend geld te zijn.

Die gaan nu hun balance sheet wellicht versneld moeten afbouwen en ofwel een mini bankje worden of opgaan in een andere bank (voor $1).

Laatste update van hen en hun balance sheet van earnings, lijkt mij dat ze negatief eigen vermogen hebben. Zelfs als ze hun HTM treasuries aan par verkopen.
Het is dan ook -90% op 1,5 jaar tijd.
En kostelijke leningen gaat dat nog verergeren.
Die deposito's zijn wel totaal niet kostelijk.
Check de voorwaarden, ze doen het quasi gratis.
Echt een aandeel voor de gokkers.
Klopt, wipeout is mogelijk.

Het is dan ook -90% op 1,5 jaar tijd.

Die deposito's zijn wel totaal niet kostelijk.
Check de voorwaarden, ze doen het quasi gratis.

Klopt, wipeout is mogelijk.
Ik bedoel dat de wipeout al gebeurd is en dat dit een "zombie bank" is.

Ik versta niet hoe ge jaren rants voert tegen zombie companies, maar dan op een zombie bank gaat gokken.

Laatst bewerkt:
Geeuw. Na alle shenanigans van voorbije dagen, portefeuille <3% onder ATH. Eens telenet terug loss gehen is, waarschijnlijk nieuwe ATH.

Koopjes van de voorbije dagen. Met de hypotheek backed portefeuille, tinc rond de 12 en gbl aan 74.4.

Geen yolo banken hier. En geen dollar stuff meer. Ik raak niet snel genoeg van mijn corporate aandelen en dollars af...

Ik versta niet hoe ge jaren rants voert tegen zombie companies, maar dan op een zombie bank gaat gokken.
Ja, het is mij ook niet echt duidelijk, ik zou het waarschijnlijk beter niet doen.
Maar een paar keer wat cash gecreëerd met dergelijke moves de afgelopen 6 maand, misschien dat het mij wat overmoedig maakt.

Ik raad het ook niemand aan hé.

Enkel oxy, brk, en bac heb ik hier al pricetargets gegeven voor no brainers.

Frc is mss een nobrainer maar dan als beschrijving van de koper :unsure:

Ook een gokje geplaceerd 40 stuks aan 29,81
Ik gekocht aan 34.
Zakt dat spel after hours direct naar 26 zeg.
Reden is blijkbaar dat het dividend geschrapt wordt.
Alsof iemand dacht dat ze cash gingen uitkeren het komende jaar :-D

Maar het is afterhours natuurlijk, en dan is het pure level 1 actie. (Slechte headline down, goede headline up, ongeacht wat er al ingecalculeerd zou moeten zijn)

Misschien moest ik bijgekocht hebben aan 25, wegens irrationele reactie.

Maar goed. Voor hetzelfde geld morgen kapitaalverhoging aan 5 dollar :-)

@JanusDR no offense maar uw strategie is het laatste jaar naar mijn gevoel hard veranderd? Van solide fundamentele analyse naar (berekend) gokken. Wat is er veranderd? Of gewoon wat verveling die optreedt met balls deep in OXY te zitten?

HLF, ATVI, MTCH (?), en nu wankele banken.

@JanusDR no offense maar uw strategie is het laatste jaar naar mijn gevoel hard veranderd? Van solide fundamentele analyse naar (berekend) gokken. Wat is er veranderd? Of gewoon wat verveling die optreedt met balls deep in OXY te zitten?

allé kom, ik herken me daar toch ook wel in -> met 95% van je geld zit je stevig in 200% conviction aandelen, en dan heb je 5% om wat spielerei mee te doen om het leuk te maken.

Heb zo ook gisteren toch terug een turbootje gekocht op ING, ook slechts 1% van port, maar als het goed uitpakt heb je een gratis vakantie of zo hé

allé kom, ik herken me daar toch ook wel in -> met 95% van je geld zit je stevig in 200% conviction aandelen, en dan heb je 5% om wat spielerei mee te doen om het leuk te maken.

Heb zo ook gisteren toch terug een turbootje gekocht op ING, ook slechts 1% van port, maar als het goed uitpakt heb je een gratis vakantie of zo hé
Uiteraard, ik ben ook zo, maar onze Janus leek mij iemand die daar wel aan kon weerstaan. De laatste tijd zie ik dat meer en meer bij hem.

@Vierkant ATVI is wel kattie in het bakje.

EU zo goed als ok. UK zo goed als ok. Gisteren en eergisteren nog deals in Japan voor 10y. Ik zie niet in hoe die deal nog kan geblokkeerd worden.

EU zo goed als ok. UK zo goed als ok. Gisteren en eergisteren nog deals in Japan voor 10y. Ik zie niet in hoe die deal nog kan geblokkeerd worden.
Ik zit zelf ook in de ATVI-deal maar hij heeft voor die deals gekocht om na de (semi)-exit van Buffet te verkopen.

Nogmaals, no-offense @JanusDR want dadelijk volgt er wellicht the usual rant :laugh:

Ik had ze bijna verkocht deze week om wat bankaandelen aan te schaffen, maar toch maar bijgehouden. ATVI was zowat het enige dat niet mee de dieperik in ging...

als straks banken recoveren, oxy wordt overgenomen door Buffett en ATVI deal doorgaat dan ga ik keuzestress hebben wat met al het vrijgekomen geld te doen 😀

Uiteraard, ik ben ook zo, maar onze Janus leek mij iemand die daar wel aan kon weerstaan. De laatste tijd zie ik dat meer en meer bij hem.
Je hebt gelijk, het is zo.

De laatste jaren zag ik op de beurs af en toe zaken gebeuren waarvan ik dacht 'hm, dat zit toch eerder zo of zo', waarna dat achteraf juist bleek.

Dus met een klein deel van portefeuille geef ik mijzelf 20 kansen om succesvol te zijn in van die 'special situations' die niet echt gecorreleerd zijn met de algemene markt of de rest van mijn investeringen.

Indien >75% juist blijkt, mag er wat meer geld in.
En anders finito.

Ik zie de breuk niet.

Oxy was ook wankel en diep gezakt toen hij het had gekocht.

Herbalife is wankel, ATVI was een wankele deal.

Janus heeft gewoon een voorkeur voor "falling knives" en soms pakt dat goed uit.

Ik zie de breuk niet.

Oxy was ook wankel en diep gezakt toen hij het had gekocht.

Herbalife is wankel, ATVI was een wankele deal.

Janus heeft gewoon een voorkeur voor "falling knives" en soms pakt dat goed uit.
U zal opmerken dat ik Upstart/Carvana/SIVB/Wirecard/Steinhoff... niet gekocht heb nadat ze 80% gezakt waren :)

Ik zie mezelf toch liever niet vermeld als blinde ordinaire buy-the-dipper of knive-catcher :)

Ook een gokje geplaceerd 40 stuks aan 29,81
Reden is blijkbaar dat het dividend geschrapt wordt.
Alsof iemand dacht dat ze cash gingen uitkeren het komende jaar :-D

Maar het is afterhours natuurlijk, en dan is het pure level 1 actie. (Slechte headline down, goede headline up, ongeacht wat er al ingecalculeerd zou moeten zijn)

Misschien moest ik bijgekocht hebben aan 25, wegens irrationele reactie.

Maar goed. Voor hetzelfde geld morgen kapitaalverhoging aan 5 dollar :)
Klein detail, vermeld in een update van een wsj artikel vannacht:
"More banks contacted Dimon afterwards to get in on the deal as well and deposit money with FRC, probably because being part of the group shows their own strength".

Dus er is nog meer geld beschikbaar voor FRC indien nodig.

U zal opmerken dat ik Upstart/Carvana/SIVB/Wirecard/Steinhoff... niet gekocht heb nadat ze 80% gezakt waren :)

Ik zie mezelf toch liever niet vermeld als blinde ordinaire buy-the-dipper of knive-catcher :)

Ik heb niet gezegd dat je bepaalde aandelen koopt met als enige argument dat ze "falling knives" zijn. 😉

Als dat kattie in het bakje is, waarom noteert dat ding dan nog steeds 16% onder het bod van Microsoft? Is dat gewoon inefficiëntie van de markt of is het toch nog niet zo zeker?

Terug
Bovenaan