De beurs

On its face, the GameStop surge appears to be a classic pump-and-dump scheme, in which a group of people collude to hype up a stock, artificially increase its share price and then sell at a profit.

There have been talks about the Securities Exchange Commission coming down on WallStreetBets and other online stock forums, but the tricky part is there is no evidence of fraud or insider trading. All of this information is being exchanged in the open, on a public forum. There’s no law against a group of investors taking the same position in a stock, even if they’re doing it as a massive troll.

Kan ook zijn dat men de handel gewoon bevriest voor een maand of langer en dan zit ge daar schoon.
Gisteren is de handel op RobinHood van GME aandelen voor enkele uren bevroren, tot groot misnoegen van zowel republikeinse als democratische politiekers (+class action lawsuit).

Om van de zijlijn te staan kijken rommelt het er zeer grappig. Wie weet komen er nog leuke resultaten uit.
 
Laatst bewerkt:
Kan ook zijn dat men de handel gewoon bevriest voor een maand of langer en dan zit ge daar schoon.
Ik denk dat dat - met alle politieke inmenging - er niet echt niet meer inzit & dat hier minstens 1 hedge fund publiek geslachtofferd gaat worden vooraleer de rust wat terugkeert.

Soit, ik heb 20 "gratis" aandelen na mn inleg eruit te halen, ik ben benieuwd. Het zijn die gokjes die het allemaal leuk houden :)
 
Naive vraag, maar durft er iemand bij opening voor de lol 1 aandeel GME kopen?
Een aandeel is maar $345 of E314. Als je er ondertussen nog geen duizenden euro's hebt uitgesleurd kan je het beter ook maar laten.
Elke minuut van de dag was een instapmoment dat geld opbracht. Heel de week lang.
 
Opletten op Bolero:

8353K6v.png
 
Jawel, het is de kleine man tegen de grote hedge funds. Op die manier help je de hedge funds. Iemand zei: deel uitmaken van internetgeschiedenis. Nee het is deel uitmaken van wereldgeschiedenis.

Koop 1 aandeel, gooi je codes van de bank weg, en hou eraan vast tot de hedge funds compleet in de val zitten.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, het is de kleine man tegen de grote hedge funds. Op die manier help je de hedge funds. Iemand zei: deel uitmaken van internetgeschiedenis. Nee het is deel uitmaken van wereldgeschiedenis.

Koop 1 aandeel, gooi je codes van de bank weg, en hou eraan vast tot de hedge funds compleet in de val zitten.
Wat een zever, zet uw geld waar uw mond is eh. Dat coldvinc zijn sells op 1000 of meer zet en jij commit om het verschil te betalen als het daar nooit geraakt.
 
Ik snap ook niet waarom je dit zou zien als onderdeel willen uitmaken van de wereldgeschiedenis. Als ze 1000 dollar halen (àls) draag ik ze met een grote strik tot aan het hedge fund om het handje contantje af te handelen.
Het is een kleine gok om geld te verdienen, niet meer, niet minder.
 
Ik snap ook niet waarom je dit zou zien als onderdeel willen uitmaken van de wereldgeschiedenis. Als ze 1000 dollar halen (àls) draag ik ze met een grote strik tot aan het hedge fund om het handje contantje af te handelen.
Het is een kleine gok om geld te verdienen, niet meer, niet minder.
Kleine beleggers die samenspannen en een beursoorlog winnen tegen een 13 bln $ hedge fund? Tuurlijk is dit wereldgeschiedenis. En je kon er deel van uitmaken door wat GME aandelen te kopen.
Voor sommigen draait het puur om geld maar voor anderen is dit financieel activisme in of willen deel uit maken van de community.
Je kan parallelen trekken met de eerste georganiseerde stakingen in de geschiedenis.
 
Ge moet niet op leverage gaan om beter rendement te krijgen dan 0.82%.
SPY dividend ligt hoger dan dat en lijkt mij veiliger dan die bonds.

Dit product is ook niet meer dan een manier voor banken/fondsen om hun obligaties te dumpen op mensen die tevreden zijn met 0.82% rendement. Zo dumpen ze hun Gamestop obligaties en China online education group obligaties samen met wat staatsobligaties en obligaties van deftige bedrijven samen in een product om van hun risico af te zijn (die zitten in dit product).

Ik mis toch nuance precies.

Ten eerste, de "veiligheid" van S&P dividenden doet er niet toe. Als je de S&P koopt doet enkel de totale veiligheid ertoe, en de volatiliteit is natuurlijk velen malen hoger. Als je niet direct weet wat ik bedoel, moet je de laatste 40 jaar van de NIKKEI225 eens bekijken.

De vraag blijft, voor degene die niet 100% equity willen of kunnen zitten, en rationeel gesproken zijn dat veel meer mensen dan je zou denken, wat een goed alternatief is voor de standaard bondportefeuilles die negatieve expected return hebben op dit moment.

Wat dumpen van obligaties betreft: banken, kan, maar fondsen geven geen obligaties uit. Die kopen er, of die verkopen er. Dit fonds koopt er uiteraard. Dit product is gewoon een tracker op een bond index, daar zit geen manipulatie in. Volgens mij is de obligatiemarkt ook vrij correct geprijsd hoor. Er zijn heel wat mensen die lullen over rentevoeten en de geldpersen, maar anderzijds wel geen rentederivaten durven afsluiten. Zo kan iedereen het. Denk dat je moeilijk van dumpen kunt spreken zonder aan te tonen dat er een (omgekeerde) bubbel bestaat. Heb je al eens gezien hoe succesvol de BE bonds zijn tegenwoordig?

Dit fonds is gewoon een portefeuille met corporate bonds, en dat zijn in essentie niet meer dan aandelen met vaste cashflows, zonder jezelf bloot te stellen aan de risico's van een stijgende rente. Pure credit spread ga je verdienen, maar het blijft investment grade.
 
Terug
Bovenaan