De beerput van het internet

Een collega van me is zo'n typische anti-vaxxer. Eentje van het complot soort. Nu is hij ook helemaal mee met het flat earth gebeuren en blijkbaar gelooft hij ook in babyfabrieken en dat er nog dinosaurussen leven. Ook heel fier dat hij officieel een "vrijheidsstrijder" is omdat hij een boete heeft gekregen voor rellen in Amsterdam. Helemaal van het padje en het ironische is dat het waarschijnlijk komt door overmatig drugsgebruik.
Technisch gezien leven er nog dino’s. Krokodillen en haaien zijn niet zoveel verschillend van hun verre voorouders.

Een collega van me is zo'n typische anti-vaxxer. Eentje van het complot soort. Nu is hij ook helemaal mee met het flat earth gebeuren en blijkbaar gelooft hij ook in babyfabrieken en dat er nog dinosaurussen leven. Ook heel fier dat hij officieel een "vrijheidsstrijder" is omdat hij een boete heeft gekregen voor rellen in Amsterdam. Helemaal van het padje en het ironische is dat het waarschijnlijk komt door overmatig drugsgebruik.

Hoe gaan jullie daar mee om dan? Want als ge zulke zever op internet tegenkomt dan is het makkelijk om daar gewoon even mee te lachen en vervolgens te negeren. Maar als er iemand in uw omgeving die ge dagelijks ziet zulke onzin uitkraamt... :unsure:

Hier ook zo iemand op het werk. Anti vaxx, flat earther. Is ook viraal gegaan met een filmpje op Vimeo ("want YouTube zit mee in het complot"). Was er natuurlijk fier op. Tot dat de Knack een factcheck heeft gedaan en alles compleet heeft weerlegd :biglaugh:

Hoe gaan jullie daar mee om dan? Want als ge zulke zever op internet tegenkomt dan is het makkelijk om daar gewoon even mee te lachen en vervolgens te negeren. Maar als er iemand in uw omgeving die ge dagelijks ziet zulke onzin uitkraamt... :unsure:
Zie mijn bericht eerder in dit topic over mijn ex die ook meer en meer zulke vormen begon aan te nemen. Sinds Corona werd dit uiteraard nog erger.
Ermee omgaan kon ik niet en dat is dan ook één van de redenen dat het mijn ex is.
Ik zou ook niet weten hoe andere mensen met zo iemand in huis ermee zouden moeten omgaan eerlijk gezegd...

"Vroeger" nam niemand complotdenkers serieus en zeker niet omdat het meestal over extreme dingen ging als - ja - flat earth, maar tegenwoordig zijn de onderwerpen veel meer "gematigd" - om het zo te zeggen - én men vindt medestanders online.

Ik zie die persoon eigenlijk nooit. Het is een vrij groot bedrijf en eigenlijk heb je weinig contact met mensen van andere afdelingen. Ik heb hem op FB omdat hij bij mijn vorige baan binnen het bedrijf een tijdje heeft meegelopen. Nu heb ik hem ontvolgd op FB, maar omdat een andere collega erover begon ben ik toch maar eens gaan spieken.

Bij mij op de afdeling worden soms ook wel eens dingen gezegd die behoorlijk verontrustend zijn, maar probeer het te negeren. In een bedrijf/fabriek zitten nu eenmaal veel laaggeschoolde mensen en daarnaast nog mensen die zich altijd "bezeikt" voelen door de regering en daardoor bepaalde ideeën op na houden. Ze zijn lang niet allemaal zo, maar hier werken veel mensen en dan zitten die er natuurlijk ook tussen.

Een andere collega van me is zo'n typische HLN commentator zeg maar. Enorm verzuurd en elke dag op FB zagen over vanalles en zelfs mails sturen naar de regering etc. Zo heeft hij eens een mail gestuurd, toen iemand met een enkelband was ontsnapt, of het geen idee was om die band te laten ontploffen als die persoon te ver weg is van de ontvanger :rofl: . Ik kan goed met die mens opschieten, maar uiteraard lachen we daar goed mee met andere collega's.

Hier ook zo iemand op het werk. Anti vaxx, flat earther. Is ook viraal gegaan met een filmpje op Vimeo ("want YouTube zit mee in het complot"). Was er natuurlijk fier op. Tot dat de Knack een factcheck heeft gedaan en alles compleet heeft weerlegd :biglaugh:
Zoiets post ge nie zonder de link naar Vimeo he :lol:

Technisch gezien leven er nog dino’s. Krokodillen en haaien zijn niet zoveel verschillend van hun verre voorouders.
Krokodillen en haaien zijn geen dinosaurussen hé. Die bestonden onder licht andere vorm toen al inderdaad, maar dat zijn heel andere families van dieren. Vogels als rechtstreekse afstammelingen zitten er eigenlijk het dichtste bij, maar dan ook enkel bij een deel van de dinosaurussen.

Dit terzijde :)

Krokodillen en haaien zijn geen dinosaurussen hé. Die bestonden onder licht andere vorm toen al inderdaad, maar dat zijn heel andere families van dieren. Vogels als rechtstreekse afstammelingen zitten er eigenlijk het dichtste bij, maar dan ook enkel bij een deel van de dinosaurussen.

Dit terzijde :)

Dinosaurrussen zijn sowieso inderdaad ook wel een ruime groep waar ook veel verschillen tussen bestaan. Ik blijf het bijvoorbeeld een fascinerend weetje vinden dat de T-Rex dichter bij ónze tijd leefde dan bij de tijd waarin de brachiosaurus leefde en beiden dus nooit samen hebben rondgelopen op onze planeet. :)

Dinosaurrussen zijn sowieso inderdaad ook wel een ruime groep waar ook veel verschillen tussen bestaan. Ik blijf het bijvoorbeeld een fascinerend weetje vinden dat de T-Rex dichter bij ónze tijd leefde dan bij de tijd waarin de brachiosaurus leefde en beiden dus nooit samen hebben rondgelopen op onze planeet. :)
Hoe verklaart ge Jurassic Parc dan? #complot

Wat is er toch aan het gebeuren? Straks leeft iedereen in onzekerheid en armoede en enkel de rijken zijn zeker van hun toekomst. Precies de Middeleeuwen 😔.

Maar spuit nummer 3 komt eraan

Europa is een dictatuur, geschapen voor uitgerangeerde politiekers een veel duur betaalde job te geven, en ambtenaren die regels bedenken die over de pot zijn gerukt.

die handgel en producten waar iedereen gretig moest ontsmetten en nog misschien , haar en huid producten ? zit toch in veel wat we op de huid kunnen aanbrengen en inademen

Is er iets dat de EU niet verbiedt. Binnenkort leven we allemaal in een grot. Communistische principes…komt nooit goed

Daar gaan we ....ze nemen ale rechten van een mens af en zelf beslissen wat mag of niet goed zot in de kop ....

:unsure:

Deze heb ik gekopieerd uit een opmerking over de alsmaar groeiende oppervlakte aan bos en natuur en het alsmaar meer verdwijnende areaal landbouwgrond.

Nu ga ik ff grof zijn. Klagen en zagen doen jullie. 1 persoon heeft jullie onder de knoet. En jullie pikken dit zonder ook maar iets tegen te doen. Ik heb het al meermaals hier gezegd. Men wilt de boer weg. De regeringen ter wereld willen de volledige controle om hun agenda door te duwen. Men wilt de mens zonder vlees zetten. Dat we enkel nog soja, noten, en namaakvlees eten. Complot théorie, neen, staat in de boeken van Klaus swab. Moet de regering niet voor de bevolking werken, zou je denken. Ze willen iedereen aan de grond. Volledige controle vd mensheid. Hebben jullie al gehoord vd great reset. You own nothing but you will be happy. Ze willen alles tegen 2030 verwezenlijkt hebben. Ze gaan mensen het zo zwaar doen krijgen dat je geen eigen huis meer kunt bezitten. Oh ja je mag er blijven wonen, maar je gaat huur betalen op je huis. Namelijk met het belachelijke basisinkomen die er voor iedereen gaat komen. De rijken der aarde willen alles bezitten, en wij zullen hun slaafjes zijn. Al zijn we al ons heel leven slaven. We betalen ons arm aan belastingen. Mooie toekomst voor onze kinderen. Wij worden wappie s genoemd. Roepen al zolang. Alleen kunnen de wappies dit niet tegen houden, daar is gans de bevolking voor nodig. Volgend jaar beginnen ze te testen in Sint niklaas. Je krijgt een social kreditscore. Doe je goed werk, vrijwilligerswerk, krijg je extra punten. Kan je in bepaalde winkels daarmee kopen. Maar niemand ziet het addertje. Kijk naar China. Zet je vb iets over de regering op internet, je social krediet gaat naar beneden. Je kan niet meer reizen dan. Je kan niet meer het openbaar vervoer nemen en nog van die zaken. Heb je een laag social krediet, dan zal je niemand aan nemen om te werken. Iedereen kan dit zien, werkgever, dokters, regering, enz.... In China, overal waar je gaat, staat word je door camera s opgemerkt. Nu toch straf, je ziet in België meer en meer camera s. Nog niet opgemerkt dat er zoveel zijn bijgekomen in de eerste lockdown. Al zolang verwittigen wij, de wappie s. En jullie gaan gewoon in alles mee wat de regering zegt. Of is het normaal dat elec, gas zo duur zijn. 50 procent zijn belastingen. En verwacht nog maar aan nog hogere facturen. Ze willen de mens kapot om dan hun zogenaamde goede wereld op te bouwen. Maar zal voor ons echt geen goed leven worden.

Dit heeft iemand op FB gezet :unsure:

Wanneer antivaxxers in een mindfuck terecht komen door te denken dat het vaccin écht werkt maar het eigenlijk een vaccin is tegen een toekomstig virus dat nog "gelost" moet worden om antivaxxers uit te roeien:
Ik zit allang met een bedenking. Stel dat we vanuit een totaal verkeerde invalshoek kijken. Dat men vaccineert omwille van een virus dat ze ontwikkeld hebben ergens in een labo en dat in ‘wacht’ staat om vervolgens als iedereen van de rijke industrielanden en alle groten der aarde ingeënt zijn tegen het monster dat komt, dit virus los te laten en zo alle sukkelaars uit arme continenten met al hun rijkdommen in de grond én de dissidenten, dus diegenen met verstand en helder oordeelvermogen uit te roeien. Zie je wel dat die vaccins wel werken, enfin dit is een omgekeerde oefening

@Wilcao

Over die armen, rijken en Middeleeuwen heeft hij wel een punt. Zeg hem anders 's van in Knokke te gaan kijken, zo'n gemeentes zijn de moderne palazzi van waaruit de patriciërs neerkijken op het plebs dat zich door de winkelstraten met Kruidvat, Hema en Zeeman beweegt.

En dan is er nog 's de moderne versie van de Pest die welig tiert... Het is niet precies de Middeleeuwen. We zitten gewoon terug in de Middeleeuwen :)

Het was afgelopen tijd trouwens een beetje heisa in de Vlaamse wappie-scene want opperwappie Carine Knapen liet op haar MeWe (alternatief kanaal waar wappies zich verzamelen om zo verlost te zijn van de censuur en schending van privacy van Facebook) weten dat ze (uiteraard na uitgebreid onderzoek) had ontdekt dat een andere Vlaamse opperwappie niet degene is wie ze dachten dat hij was want hij deed ten eerste al vrij raar en afstandelijk de laatste tijd, en daarnaast had ze dan ook nog eens ontdekt dat hij wellicht de oprichter is van de satirische FB-groep "Carine Knapen bestaat niet". Het is dus ofwel iemand die z'n kar dus serieus gekeerd heeft, ofwel iemand die al die tijd gigantisch aan het trollen geweest is.

Maar uiteraard was het dus paniek want ze begon haar vertrouwen te verliezen in iedereen, dus eiste ze plots dat al haar volgers op haar MeWe-profiel (ge weet wel, dat alternatieve vrije platform zonder enige vorm van censuur of privacyschendingen) hun volledige naam kenbaar moesten maken én een herkenbare profielfoto moesten nemen. Ze gaat binnenkort haar duizenden volgers dan overlopen en iedereen die niet geluisterd heeft naar die oproep gaat ze gewoon blokkeren want ze wil geen fake profielen meer of profielen die haar enkel volgen om te "snuisteren" in wat ze te zeggen heeft. Omdat ik het stiekem wel eens leuk vind die (we noemen het toch maar bizarre) verhalen die ze onder elkaar delen te lezen, besloot ik dan ook maar gewoon mijn volledige naam vrij te geven en profielfoto te posten, geen reden dus om mij te blokken. En waar ik voordien enkel passief meelas, heb ik afgelopen week her en daar toch ook eens op bepaalde beweringen van haar of volgers van haar gereageerd, weliswaar op een deftige manier zonder aan te vallen of te spotten. Ze heeft welgeteld ene keer op me geantwoord, namelijk dat ik niet zo aanvallend uit de hoek moest komen en dat ik maar zelf op zoek moest gaan naar bewijzen van het feit dat zij de waarheid spreekt. Sindsdien weigert ze blijkbaar te reageren op andere posts van me, ook al heeft ze me niet geblokkeerd en ziet ze het dus, en reageert ze wel vlug op anderen. Stiekem heb ik het gevoel dat ze mijn niet-volgzaamheid niet zo apprecieert maar mij niet durft blokkeren, en ik dus de morele overwinning in handen heb.

Enkele dagen na heisa en haar oproep, kwam er trouwens nog een tweede oproep. Ze wou haar trouwe volgers er namelijk even bewust van maken dat het MeWe-platform waar ze allemaal vertoeven eigenlijk niet kan overleven zonder bijdrages van gebruikers, en dat het dus eigenlijk niet fair zou zijn dat iedereen daar maar wat gratis zit te profiteren. Naast eerlijkheid door naam + foto te delen, zou het dus ook geapprecieerd worden als mensen besloten een bijdrage te geven aan het platform. Alé ja ik geef haar het voordeel van de twijfel door er van uit te gaan dat die post/oproep gewoon puur toeval is en ze (naast de algemene giften waar ze met haar vzw om vraagt) niet ook nog eens op onrechtstreekse manieren van haar volgers probeert te profiteren en ze dus een soort van wappie-influencester is. We zullen niet uitgaan van zulke complotten.

Enfin, moraal van het verhaal is eigenlijk gewoon dat al die anti-bewegingen gewoon de digitale versies zijn van sektes met enkele goeroes die er alles aan doen om hun volgers uit hun hand te laten eten e niet graag pottenkijkers hebben met een andere mening.

En ja ik weet het, stiekem heb ik soms wat tijd te veel en zoek me mss best een andere bezigheid voor als ik me verveel. Mss moet ik maar gewoon wat domme Tiktokdansjes gaan doen ofzo :biglaugh: :unsure:

Laatst bewerkt:
Wanneer antivaxxers in een mindfuck terecht komen door te denken dat het vaccin écht werkt maar het eigenlijk een vaccin is tegen een toekomstig virus dat nog "gelost" moet worden om antivaxxers uit te roeien:
Dat is wel een veel logischere denkpiste dan die meer gangbare dat de huidige vaccins u zullen doen sterven.
Zoals Bill Burr al zei: Wat is het nut daarvan... de overheid gaat alle volgzame schapen, die ze onder controle hebben, en het vaccin dus nemen, even uitmoorden. En waar blijven ze mee achter? Joe Mullet die roept om zijn vrijheid om geen mondmasker te dragen en alles van de overheid in twijfel trekt? Logisch...

Ik zit allang met een bedenking. Stel dat we vanuit een totaal verkeerde invalshoek kijken. Dat men vaccineert omwille van een virus dat ze ontwikkeld hebben ergens in een labo en dat in ‘wacht’ staat om vervolgens als iedereen van de rijke industrielanden en alle groten der aarde ingeënt zijn tegen het monster dat komt, dit virus los te laten en zo alle sukkelaars uit arme continenten met al hun rijkdommen in de grond én de dissidenten, dus diegenen met verstand en helder oordeelvermogen uit te roeien. Zie je wel dat die vaccins wel werken, enfin dit is een omgekeerde oefening
Hoe hard moet je blijven botsen als je van de trap valt om zulke waanvoorstellingen te verzinnen.

Terug
Bovenaan